כך נייצר את האקזיט הגדול הבא
לאחר שמובילאיי נמכרה לענקית השבבים אינטל במחיר חסר תקדים, שאלנו את יו"ר הרשות לחדשנות, אבי חסון, בראיון לאולפן ynet, כיצד אפשר לשחזר את ההצלחה ומה המדינה עושה בשביל שזה יקרה. צפו
עסקת הענק של מובילאיי אתמול מעלה את השאלה האם נראה כאן בהמשך אקזיטים בסדר גודל כה גדול. אתמול חברת אינטל הודיעה על רכישת מובילאיי בסכום עתק של 15.3 מיליארד דולר, העסקה הגדולה ביותר שנעשתה מעולם בישראל. יו"ר הרשות לחדשנות, אבי חסון, התראיין באולפן ynet בנושא והשיב על השאלה - האם ניתן לייצר בישראל אקזיטים נוספים בסדר גודל כזה. צפו בראיון:
מובילאיי החלה את דרכה עם טכנולוגיה יחסית פשוטה. בדומה לחיישן הרוורס שמצפצף ככל שהרכב נצמד לעצם מאחוריו, החברה פיתחה חיישן שיצפצף גם כשהרכב מתקרב באופן מסוכן לעצמים מצדדיו ומלפניו. עכשיו, השאיפה היא שהמכונית תהפוך אוטונומית לחלוטין, קרי, שהמערכת תנהג במקומנו.
המדינה כולה חוגגת את הצלחת מובילאיי אבל מה באמת תרומתה של מדינת ישראל להצלחת החברה הזו?
"מובילאיי היא אמנם יחידה ומיוחדת אבל בישראל מדי שנה נולדות יותר מאלף חברות חדשות. התוכניות של רשות החדשנות עוזרות לחברות חדשות לאורך כל שלביהן, גם ביצירת הסביבה הנוחה, ההון האנושי, המיסוי, וגם במימון שעוזר לחברות הצעירות לצמוח ולהגיע, בשאיפה, למובילות בתחומן".
הימור שלך, לסיכום, מה המכירה הגדולה הבאה?
"גם אם הייתי יודע כנראה לא הייתי משתף אותך ואת הצופים, אבל מה שבטוח שלא מדובר פה על מקרה חד פעמי. מדי שבוע נמכרות שתי חברות ישראליות ואני מזכיר שוב, זה לאו דווקא התסריט המלהיב מבחינתנו".
השאלה החשובה היא האם רוב החברות נשארות כאן בישראל?
"בוודאי שבמקרה הזה, וגם הנהלת אינטל הצהירה על זה, יש כוונה להשאיר את הפעילות ואפילו להגדיל אותה, להפוך את המוקד שנוצר בירושלים למוקד העולמי של אינטל בתחום הרכב האוטונומי".