שתף קטע נבחר

המדדים בוול סטריט ננעלו בירידות

בורסות ניו יורק מחקו את העליות שרשמו קודם לכן, לאחר פרסום פרוטוקולי הפד המצביעים על תוכנית לצמצם מאוד את אחזקות האג"ח הרעילות שבידי הבנק. מניית רשת המאפיות פנרה ברד זינקה ב-14%, לאחר הסיכום על מכירתה תמורת 7.1 מיליארד דולר

המדדים המובילים בוול סטריט מחקו את העליות שרשמו מוקדם יותר במהלך יום המסחר וננעלו בטריטוריה שלילית - זאת, לאחר פרסום פרוטוקולי הפד. הפרוטוקולים הצביעו על כוונת הפד לצמצם באופן משמעותי את הר האג"ח שבו מחזיק הבנק המרכזי בשווי 4.5 טריליון דולר. נאסד"ק ירד ב-0.6%, S&P 500 הפחית מערכו 0.3%, ודאו ג'ונס איבד 0.2%.

 

ברקע למסחר

הבורסות באירופה חתמו את יום המסחר במגמה מעורבת: בעוד שמדד דאקס הגרמני נחלש ב-0.5%, מדד פוטסי הבריטי עלה ב-0.1%. מדד קאק הצרפתי נחלש ב-0.2%.

 

מחיר הנפט מסוג WTI עלה היום ב-0.2% ונקבע על 51.2 דולר לחבית.

 

הפרוטוקולים של הפד, מדיוני הריבית שקיימו מקבלי ההחלטות בבנק במרץ האחרון, מגלים כי בכוונת הפד להקטין בהמשך השנה את המצבור העצום בהיקף של 4.5 טריליון דולר של אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובות משכנתאות ("אג"ח רעילות"), שבהן מחזיק הבנק. הבנק המרכזי בארה"ב מעוניין לכווץ את המאזן שלו כחלק מהכוונה להעלות את הריבית - מגלים הפרוטוקולים. במהלך הדיון על העלאת הריבית אמרו בכירי הפד כי הם תומכים בהעלאה מדורגת, אך כי דעתם עשויה להשתנות בהתאם להתפתחויות.

 

הזהב מאבד 9.5 דולר מערכו (0.8%) ונסחר כעת בשווקים תמורת 1,249 דולר לאונקייה.

 

סוכנות האנרגיה האמריקאית (EIA) דיווחה כי מלאי חביות הנפט של החברות המסחריות עלה ב-1.5 מיליון חביות במהלך השבוע שחלף. הצפי בשוק עמד על ירידה של 400 אלף חביות. למרות הנתון השלילי, מחירו של הנפט נסחר ביציבות בשווקים - חבית מסוג ברנט נסחרת תמורת 54 דולר וחבית מסוג WTI נסחרת תמורת 51 דולר.

   

נשיא ארה"ב טראמפ הדיח את יועצו הבכיר סטיב בנון מהמועצה לביטחון לאומי. הצבת יועצו האסטרטגי של הנשיא במועצה גררה ביקורת רבה בתחילת הקדנציה. כעת החליט טראמפ להוציא את בנון מהמועצה ולהעביר את האחריות ליועצו לביטחון לאומי מקמסטר.

      

מדד התעסוקה של ה-ADP הציג כי המשק האמריקאי הוסיף 263 אלף משרות חדשות - זאת לעומת צפי של 167 אלף משרות בלבד. מדובר בתוספת המשרות הגבוהה ביותר שנרשמה מאז דצמבר 2014.

 

מניות מובילות

ב-3 באפריל, לפני יומיים, מניית מפתחת פלטפורמת בנית האתרים, וויקס  הישראלית זינקה ב-10%, במחזור הגבוה פי 6 מהממוצע ללא כל סיבה או דיווח מצידה. כלי התקשורת דיווח על סקירה ראשונית אוהדת של הבנק הבריטי ברקליס או סגירה של פוזיציות שורט שגרמו לעליה. אבל היום, בכנס אנליסטים שערך בית ההשקעות אופנהיימר, חשף אנליסט הטכנולוגיה ג'ייסון הלפשטיין, את הסיבה האמיתית לדעתו – התעניינותה של ענקית החיפוש גוגל באחת ממתחרותיה של וויקס – חברת שופיפיי.

 

רשת המזון האמריקאית פנרה ברד (Panera Bread) דיווחה היום כי תירכש על ידי חברת האחזקות JAB תמורת 7.1 מיליארד דולר במזומן. חברת האחזקות תשלם 315 דולר למניה עבור כל אחת מהמניות של פנרה - מחיר המשקף פרמיה של 30% מעל מחיר המניה הממוצע בחודש האחרון. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי השנה. בתגובה לדיווח, מניית החברה מזנקת ב-13% בטרום המסחר.

 

להתראות טוויטר, שלום אמזון,  ענקית הסחר המקוון חתמה על ה-NFL על הסכם לשידור בסטרימינג של 10 משחקי פוטבול. לפי דיווחים של הוול סטריט ג'ורנל והניו טיימס, שווי ההסכם עומד על 50 מיליון דולר. מדובר בסכום גדול פי 5 לעומת ההסכם שעליו חתמו טוויטר וה-NFL בשננה שעברה, ושמעיד על התחממות תחום שידורי הספורט בסטרימינג. אמזון זכתה בהסכם אחרי מלחמת מחירים בה השתתפו גם טוויטר, גוגל ופייסבוק.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים