לקחת את חווית הקולנוע לכל מקום
חברת Cinema2go פיתחה מוצר שמעניק חווית צפייה בסלולר עם אותה רמת איכות כמו בקולנוע, ומאפשר לשבת על הספה מבלי לצאת מהבית. עכשיו היא מוכרת את המוצר לכל העולם. כך מייצאים טכנולוגיה ישראלית
דמיינו עולם בו ניתן לקחת את חווית הקולנוע לבית הפרטי שלכם, לחדר השינה, הסלון, למטבח או אפילו בנסיעה ברכבת בדרך לעבודה. בלי להתכונן , אבל בכל זאת לצפות בסרטים ובסדרות האהובים עליכם באיכות צפייה של מסך ענק. העולם הזה כבר קיים.
הפתרון שמאפשר ללכת עם ולהרגיש בלי קיים כבר היום, והוא נגיש למי שרוצה עם מוצר MoGo של חברת CINEMA2GO) C2G) הישראלית.
מיוקנעם לגיוס עשרות אלפים דולרים
בניגוד לכל חברות משקפי תלת מימד והמציאות המדומה, חברה C2G מתמקדת באיכות התמונה ובפתרון האופטי של החוויה. "המוטו שלנו הוא 'מראה דומה טכנולוגיה שונה'", אומר מנהל הפיתוח העסקי של C2G, אתגר מרקוס ומוסיף ש"היתרון היחסי שלנו הוא באופטיקה ולאו דווקא בפלסטיקה של המשקף".
בראיון ל-ynet, מרקוס מספר שלמרות שישנן הרבה חברות אחרות שמתעסקות במשקפי תלת מימד או מציאות מדומה, הייחודיות של C2G נמצאת בתוך המוצר - בעדשה.
על פי מרקוס, כאשר מלבישים את המכשיר הנייד בתוך המתקן, רוב המוצרים נתקלים בבעיה של ירידה באיכות התמונה במקרה הטוב ועד הרגשה של סחרחורות ובחילות במקרה הרע.
במוצר של C2G הטכנולוגיה היא אחרת, ובמקום לחלק את התמונה לארבעה חלקים, העדשה העבה והמיוחדת של החברה ומיקום הנייד מהעין (8 ס"מ) נותנים תחושה שהמשתמש מביט בתוכן שרחוק ממנו.
C2G החלה את דרכה ב-2014 בתהליך פיתוח ארוך מאוד שחיפש כיצד ניתן לתת למשתמש במשקף הראייה את החוויה האופטימלית ביותר. נכון להיום היא ממוקמת ביוקנעם ומונה 4 עובדים בלבד.
כבעל ניסיון בהנדסת אלקטרוניקה ואופטומטריה, המייסד, ד"ר ארתור רבנר מצא את הדרך כיצד המשתמש יכול לצפות בתוכן בו הוא מעוניין, מבלי שיצטרך להחזיק את המכשיר ביד, אלא רק יכניסו לתוך המשקף, ישעין את הראש וייהנה - וכל זאת, מבלי לפגוע באיכות התמונה וקבלת תמונה מפוקסלת.
במסגרת קמפיין גיוס המונים באתר Indiegogo שהסתיים לפני כחודש, C2G הצליחה להגיע לתמיכה של 650 אנשים, כמות הזמנות של 750 מוצרים וגיוס 60 אלף דולרים. למרות גודלה היחסי של החברה, הם מתעתדים להתחיל בדיוור המוצרים כבר בחודש הבא.
"אנחנו שמים את חווית המשתמש בראש מעייננו", מסביר מרקוס. "לכן בחברה מצאו פתרונות גם עבור בעלי משקפי ראייה, שיכולים לשלב את המשקפיים בתוך המוצר עצמו, או לחילופין להעביר את לחברה את המרשם שלהם, והם ייצרו עבור המשתמש את תוסף אופטי שניתן לשלב בתור המוצר שלהם".
מוצר נגיש כלכלית לכל המעוניין
במהלך תהליך הפיתוח, חשבו המפתחים בחברה כיצד ניתן לייצר מוצר נגיש ולא יקר, שיוכל להגיע לכל שכבות האוכלוסייה. את הפיתרון לכך מצאו בחומרים זולים יחסית שהחליפו את הזכוכית היקרה בעלת הסמטריה המשתנה, והגיעו למחיר של 100 דולר עבור המשתמש הסופי.
נכון להיום, לחברה ישנם מספר שיתופי פעולה עם גופים בחו"ל כגון, פיילוט עם ענקית הטכנולוגיה ברוקסטון (Brookstone) אשר עתידה לשים את מוצרי C2G בחנויות במספר שדות תעופה בארה"ב.
פועלים בקרקע ובאוויר
שיתוף פעולה נוסף, שנוצר בזכות מכון היצוא והמשלחת הכלכלית בצפון אמריקה, הוא עם חברת B&H מניו יורק - חברה לציוד צילום, ציוד היקפי ווידאו, מהמובילים בתחום. השתיים נפגשו במהלך השתתפות של C2G בביתן הישראלי בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס, ארה"ב לפני מספר חודשים. במהלך התערוכה חיברו אנשי המכון והמשלחות הכלכליות בארה"ב את החברה הישראלית עם לקוחות פוטנציאליים - ספקי תוכן כמו נטפליקס, הולו וכמובן ספקי טכנולוגיה, שביניהם הייתה גם BNH שבסופו של דבר התהליך הבשיל ויביא להסכם ראשוני ביניהן.
בנוסף למוצר הקיים, פיתחה החברה אפליקציה שיודעת להתחבר לאפליקציית הטסת רחפנים עם המצלמה המחוברת אליהם. בזכות אופן בניית המשקף ושמירת היכולת לתפעל את המכשיר הסלולרי גם כשהוא בתוך המשקף של C2G, ניתן לנווט בקלות את הרחפן מבלי שיילך לאיבוד או ייתקע על עצמים גבוהים כמו עצים ועמודי חשמל.
מה התוכניות לעתיד?
"אנחנו רוצים להגיע למצב של אחד שמשתמש בטלפון שלו למטרות צפייה ישתמש ב-MoGo או לפחות שיהיה מודע למוצר שלנו", משתף מרקוס. "המטרה הסופית שלנו היא להפוך לחברה עם פתרונות אופטיים ייחודיים".
הזדמנות להגיע לגדולים ביותר
"ההי-טק הוא בין התחומים הבולטים ביותר בטכנולוגיה העולמית, והתעשייה הישראלית מהווה שחקן משמעותי בתוך כל התחום הזה", מציין מנהל מחלקת היי-טק במכון היצוא, מיקי אדמון. לדבריו, המחלקה חולשת על מספר גדול מאוד של תחומים, פרסום דיגיטלי, דרך טכנולוגיות דיגיטליות, לימוד מרחוק ועד שילוב של תוכן וטכנולוגיה. על פי אדמון ובעקבות השתתפותה של C2G בתערוכות האחרונות בעולם, כמו CES המוזכרת ו-MWC בברצלונה, יש תחושה שהחברה מושכת עניין רב, על אף גודלה והיותה צעירה יחסית - מה שנותן אינדיקציה טובה להמשך.
אדמון מספר שבין מטרותיה של המחלקה, ישנו גם הרצון להכיר, לפגוש ולייצר עבודה משותפת עם סטארט-אפים בתחילת דרכם, כמו C2G, על מנת להכווין אותם למקומות הנכונים ולהימנע ממחסומים וטעויות.
"הביתנים של המכון בתערוכות הענק בחו"ל חושפים ומפגישים בין החברות הישראליות לתאגידי ענק כמו סמסונג ודומותיה", מספר אדמון. "זו הזדמנות שקשה מאוד להגיע אליה אם את חברה קטנה בתחילת דרכך. ולכן אנחנו שם כדי לייצר ולהפגיש בין התעשייה המקומית לגורמים מעבר לים".
יש ציפיות הלאה, להמשך הדרך?
"האתגרים והיעדים שלנו הם אינסופיים", עונה אדמון. "מבחינת הצד הישראלי אנו שואפים להגיע לכל חברה בתחילת דרכה על מנת להכווין, לעזור ולהכווין עם הגורמים המתאימים והנכונים, ולהגיע לעוד ועוד גורמים בתחומים מתפתחים".
אדמון יודע כי אחת הבעיות היא העובדה שעולם הטכנולוגיה גדל לכיוונים שקשה היה לצפות להם. כמו למשל כל המערכת הפיננסית שנפתחה בשנים האחרונות לתעשיית הההיי-טק. "נכון להיום ישנם בנקים שמתרחבים ורוצים להיות גם מפעילים סלולריים, והיפך, חברות סלולר שהחליטו שהן רוצים להיות גם בנקים".
בשיתוף מכון היצוא