שתף קטע נבחר
 

הבורסה פתחה את השבוע בירוק: אופקו ומירלנד זינקו ב-8%

ת"א 35 עלה ב-0.5% ות"א 125 התחזק בשיעור דומה, מדד ת"א בנקים הוסיף 1.4% לערכו; פער ארביטראז' חיובי דחף את מניית אופקו מעלה; אורמת עלתה ב-1.2% לאחר שדיווחה על חוזה החשמל הגדול בתולדותיה; מירלנד דיווחה על קבלת קו אשראי לפרויקט ברוסיה

הבורסה בתל אביב פתחה את השבוע בירוק עם עליות שערים במדדים המובילים. מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 עלו ב-0.5%, מדד ת"א בנקים הוסיף 1.4% לערכו. בלטו במסחר: מירלנד שעלתה ב-8% לאחר קבלת קו אשראי לפרויקט ברוסיה, ונובה ואופקו שעלו בשיעור דומה בעקבות פער ארביטראז' חיובי. אורמת עלתה ב-1.2% לאחר שדיווחה על חוזה החשמל הגדול בתולדותיה.

 

עוד בערוץ הכלכלה

 

מניות מובילות

אלון רבוע כחול פירסמה הצעת רכש למחיקת נעמן גרופ מהמסחר. למרות הסחירות המוגבלת מאוד של המניה, הצעת הרכש נוקבת בסך של 3.99 שקלים למניה - מחיר המשקף פרמיה של כ-21% על הונה העצמי של נעמן גרופ ליום ה-31 למרס. הצעת הרכש מותנית, בין השאר, בהיענות מינימלית של מחזיקים בכ-17.5% מהון המניות המונפק של החברה.

 

מלם תים רוכשת מבנק הפועלים את מערכות תפעול הגמל של פסגות, מנורה, ואיי.בי.איי. על פי ההסכם, החברה תרכוש מהבנק את הרשיונות לשימוש במערכת "מסילה" לניהול זכויות עמיתים וכן מערכות נלוות, היקף העסקה מסתכם בכמה מיליוני שקלים.

  

קולפלנט מציגה תוצאות קליניות חיוביות למוצר לטיפול בדלקות בגידים מטיפולים מסחריים באירופה. התוצאות מדגימות את יעילות המוצר VergenixSTR בירידה ברמת הכאב ושיפור היכולת להניע את האיבר הפגוע לאחר טיפול בודד. יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "התוצאות החיוביות ישמשו כמנוף להרחבת תשתית המכירות על ידי השותפה שלנו – חברת ארטרקס, בעלת יכולות מוכחות בקנה מידה בינלאומי בתחומי האורטופדיה ורפואת הספורט".

 

חברת הנדל"ן בראק קפיטל פרופרטיז אן.וי (בראק אן.וי) הודיעה כי חתמה על הסכם נוטריוני למכירת בנין משרדים בדיסלדורף המשמש כקונסוליה הסינית בעיר לממשלת סין (הרוכשת) תמורת כ-14.8 מילון יורו. מחיר המכירה מגלם רווח של כ-13% על השווי ההוגן בספרים (כ-13.1 מיליון יורו נכון לדוחות מרס 2017) ורווח של כ-74% על עלות הרכישה (כ-8.5 מיליון יורו).

  

חברת הנדל"ן מירלנד דיווחה על חתימת הסכם נוסף עם SberBank of Russia, על פיו יעמיד הבנק לרשות החברה קו אשראי בהיקף של עד 64 מיליון דולר למימון שלב 5 של פרויקט המגורים "טריומף פארק" שמקימה החברה בסנט פטרסבורג. קו האשראי יממן כ-60% מעלות הקמתו הכוללת שלב 5 של הפרויקט, הנמצא בימים אלו בתחילת בנייתו, ובמסגרתו יוקמו 1,510 יח"ד בשטח כולל למכירה של כ-65,000 מ"ר, וכן שטח מסחרי של כ-3,000 מ"ר ו-295 מקומות חניה תת קרקעיים.

 

עינת צפריר, דירקטורית בלתי תלויה בחברת הביומד קדימהסטם, סיימה לכהן בתפקידה בסוף השבוע האחרון ואמרה: "הסיבה לסיום כהונתי, היא שהחברה לא דיווחה כי היא במצב פיננסי קשה וזקוקה באופן מיידי למימון נוסף לצורך המשך פעילותה כעסק חי; וכי אם החברה לא תצליח לגייס מימון נוסף, קיים חשש ממשי שהחברה לא תוכל להמשיך פעילותה, מה שעלול להביא להפסקת פעילותה בזמן הקרוב".

  

ברקע למסחר

הבורסה בת"א פתחה את שבוע המסחר בעליות שערים וזאת על רקע המגמה החיובית שנרשמה בוול סטריט בסוף השבוע שעבר - מגמה שדחפה את המדדים המובילים לשיאים חדשים. מרבית המניות הדואליות חזרו לאחוזת בית עם פערים חיוביים: בצד הירוק - אופקו עם פער ארביטראז' חיובי של 10%, נובה עם פער חיובי של 8% ולייבפרסון עם פלוס 11%. בצד האדום - טבע עם פער ארביטראז' שלילי של 1%, פריגו עם מינוס 2% ומוזר רובוטיקה עם פער מינוס 3.2%.

 

ביום חמישי שעבר (לאחר נעילת המסחר), דיווחה אורמת על חוזה החשמל הגדול בתולדותיה, שהתקדם לקראת חתימה סופית. על פי הדיווח, החוזה שנחתם מול רשות החשמל של דרום קליפורניה נושא תעריף קבוע של 75.50 דולר למגה-וואט שעה. בתפוקה מלאה מדובר בתוספת של 95 מיליון דולר בשנה שהם 15% מההכנסות השנתיות של אורמת. מניית החברה חוזרת מוול סטריט עם פער ארביטראז' חיובי של 1.8%.


פורסם לראשונה 04/06/2017 10:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים