מוכרת בללין: "בלי שתאשרי קבלת פרסומות לנייד לא תשתתפי במבצע"
אפרת קנתה בחנות ללין ביבנה בסכום שאיפשר לה להשתתף בהגרלת חופשה ביוון, אך המוכרת נטלה את הטופס וזרקה אותו לפח מול עיניה. הסיבה: אפרת לא סימנה שהיא מסכימה לקבל מידע פרסומי לסלולרי. ללין: "זו טעות, לא הייתה התניה כזאת במבצע. נכניס את הלקוחה להגרלה"
האם מותר להתנות השתתפות במבצע או הגרלה בקבלת חומר פרסומי? התשובה היא ככל הנראה - לא. אבל זה מה שנאמר ללקוחה של ללין בחנות ביבנה.
יש לכם תלונה על חברה? כיתבו לנו >>
אפרת קנתה מוצרים בחנות ללין במרכז המסחרי G וקיבלה הזמנה למבצע: קני מעל סכום מסוים - ותשתתפי בהגרלה לחופשה ביוון. "מילאתי את הספח של ההגרלה אבל כיוון שלא סימנתי את המקום בו נכתב 'אני מתיר לללין לשלוח לי חומרים פרסומיים לסלולרי ולמייל', המוכרת אמרה ש'מי שלא מוכן שישלחו לו מידע פרסומי לא יכול להשתתף בהגרלה'. העניין נראה לי ממש לא חוקי ובטח לא אתי. המוכרת התעקשה ואמרה שזו הוראה של מנהלת החנות. היא זרקה את הספח של ההגרלה לפח ואני אספתי אותו, יחד עם הקבלה וכל מה שנדרש".
אכן, כאמור, מדובר בהוראה מפוקפקת. סימון אישור קבלת חומרים פרסומיים הוא אופציונלי - נתון לבחירת הלקוח על פי חוק. נראה עקב כך שהתניית השתתפות בהגרלת פרסים בחובת הסגרת מספר הנייד וכתובת המייל לגורמים מסחריים, על מנת שאלה יציפו בתכנים שיווקיים, היא מעשה לא לגיטימי. כיוון שגם ככה לצרכן מותר לבחור בכל עת שלא לקבל מסרים כאלה.
משיחות עם שני סניפים נוספים של ללין, עולה שהמוכרת הזאת המציאה לכאורה תנאי, ושאין שום בעיה שלא למלא את הרובריקה לפיה הצרכן מאשר קבלת תכנים פרסומיים ועדיין להירשם להגרלה. בשיחת טלפון שערכנו עם החנות ביבנה, אמרה לנו מוכרת אחרת שהמוכרת ההיא טעתה. לטענתה מדובר במוכרת חדשה והיא עצמה, שנכחה במקום, ידעה שאותה מוכרת חדשה טעתה, אבל היא פשוט "לא רצתה לנזוף בה בפני לקוחה". כעת מועד משלוח הטפסים חלף, ובעצם המוכרת מנעה את השתתפותה של אפרת בהגרלה.
מללין נמסר בתגובה: "המבצע לא הותנה באישור לשליחת חומר פרסומי. מדובר בטעות אנוש של המוכרת. אנו מצרים על הטעות ונטפל בהתאם. ניצור קשר עם אפרת על מנת לצרף אותה להגרלה שתערך ב-20 ביולי".