לא נמנעות מלהט"ב: הפרסומות שמאמצות משפחות גאות
הוויכוח האם זוגות חד מיניים יכולים לאמץ ילדים או לא, חם מתמיד בישראל, בעוד שבעולם המערבי הוא כבר פחות רלוונטי. עבור המשווקים הגדולים מדובר בפלח שוק עם פוטנציאל מכירות אדיר, אבל יותר מזה, הפרסומות האלה משנות תודעה חברתית ומשפיעות על דעת הציבור. צפו
האם ראוי שזוגות חד מיניים יגדלו ילדים או שזה עלול להשפיע לרעה על אותם ילדים? אם שואלים את המשווקים הבינלאומיים הגדולים, התשובה לכך ברורה. משפחות להט"ב עם ילדים הן רק סוג נוסף של משפחה, ולא זו בלבד, הן כבר מזמן הופכו לפלח שוק אטרקטיבי ורווחי במיוחד.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה
איך יודעים את זה? פשוט מאוד
ראשית, משווקים הם עם זהיר. הם לעולם לא יכניסו את עצמם בכוונה (אלא במקרים נדירים שבהם המותג רוצה למצב את עצמו כפרובוקטור ובועט, כמו מותג האופנה דיזל) למקומות שבהם יש חילוקי דעות ציבוריים שעלולים להשפיע לרעה על מיצוב המותג או על מכירותיו.
בנוסף, משווקים מכוונים את מאמצי השיווק שלהם למקומות שבהם הם חושבים שיצליחו להרוויח כסף, והם נמנעים מלבצע פעולות שיגרמו להם להפסדים.
לכן, כשבוחנים פרסומות של מותגי על (Superbrands) גדולים ומובילים בעולם בשנים האחרונות, רואים שלא רק שהם לא נמנעים מלהציג בפרסומות שלהם זוגות חד מיניים עם ילדים, אלא הם אפילו פונים אליהם ישירות. הם מבינים שבעולם הגדול והמודרני שמחוץ לישראל, הוויכוח האם זוגות חד מיניים יכולים לגדל ילדים הפך לפחות רלוונטי. ולא זו בלבד, אלא שעבור משווקי הענק מכל התחומים מדובר כנראה בפלח שוק אטרקטיבי ורווחי.
כך, למשל, רשת האופנה GAP החליטה לחגוג השנה את "יום האם" באמצעות קמפיין שהציג משפחה יפהפייה המורכבת משתי אמהות, שהן וילדיהן לבושים בבגדי המותג:
רשת בתי הכלבו ג'יי סי פני הפיקה מודעות למגזינים, שמציגות משפחות חד מיניות עם ילדים שעוררו ביקורת בקרב חוגים שמרניים, אבל לא מנע מהרשת להמשיך ולהיעזר בכוכבת הטלוויזיה, אלן דג'נרס, שהיא לסבית מוצהרת, כפרזנטורית של הרשת.
חברת הביטוח האמריקאית ALLSTATE, הציגה כבר בשנת 2012 זוג גברים, שהקימו משפחה ומגדלים ילדה. שני האבות מספרים על הרגעים הראשונים שלהם עם ילדתם החמודה, וחברת הביטוח מסיימת את הפרסומת במסר שהיא כאן בשביל כל הצעדים הראשונים של לקוחותיה, ותהיה לצידם גם בכל הצעדים שיבואו אחר כך.
מותג משכך הכאבים הגדול בעולם TYLENOL, העלה פרסומת שמעבירה את המסר ש"משפחה אינה מוגדרת על פי מוסכמות מקובלות לגבי מי שאתה אוהב, אלא לפי איך שאתה אוהב אותו", ומציגה גם משפחות חד מיניות המגדלות באושר ובאהבה את ילדיהן.
הקמפיין של טיילנול משנת 2015 גם כלל סדרת סרטים דוקומנטריים שהציגו מודלים שונים של משפחות. המשותף לכולם הייתה האהבה בין חברי המשפחה, ובין היתר הוצגו זוג אמהות המגדלות ביחד את ילדיהן.
לפני שנים, מותג דגני הבוקר צ'יריוס העלה קמפיין שבו מוצגת משפחה של זוג גברים וביתם המאומצת, שאוכלת כמובן צ'יריוס כחלק מתזונה מאוזנת, כמו בכל משפחה אחרת.
וגם מותג המרקים קמפבל, הממוצב כבר שנים כמרק האמריקאי לכל המשפחה, לא היסס להראות שני אבות, המאכילים את בנם במרק מסדרת "מלחמת הכוכבים", ומנסים לשכנע אותו ש"לוק, אני האבא שלך. לא, לוק, אני האבא שלך".
יצרנית המצלמות ניקון יצאה בקמפיין שהמסר שלו הוא "אנחנו משקפים את הדור שבו אנחנו חיים", ובחרה בזוג גברים המגדל זוג בנות, כדי להעביר את המסר הזה.
ולסיום, מעניין לראות שאת הנושא הזה אפשר לקחת גם קצת פחות ברצינות. בהקשר הזה מעניין לראות שלפעמים, יש צרכנים שמנסים "להוציא מותגים מהארון" ולייצר במקומם פרסומות הפונות לקהל הלהט"בים. אחת המשעשעות במיוחד היא פרודיה שהופקה למותג AXE. בפרסומות של AXE מוצג בדרך כלל בחור שמתיז על עצמו ספריי גוף וגורם לכל הנשים שבסביבה להתנפל עליו. אז הנה מה שיכול לקרות, אם סבתא חביבה הייתה מתיזה על עצמה קצת AXE.
ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמותגי על