"הקמפיין הדיגיטלי הביא לעליה בעשרות אחוזים בכניסות לאתר ובטלפונים לעסק"
עסקים רבים אינם מנצלים כראוי את הכלים הדיגיטליים העומדים לרשותם. לפניכם שני בעלי עסקים - חוות סוסים טיפולית וחברה המגדלת צמח בעל סגולות מרפא - המספרים איך הם משתמשים בדיגיטל בכדי להשיג לקוחות חדשים, להתרחב ולגדול - חלק שני. וגם: צפו בסוסת נחייה בפעולה
כלים דיגיטליים יכולים לסייע רבות לקידום עסקים קטנים ובינוניים, אולם רבים לא מנצלים כלים אלה כראוי. לפניכם כמה בעלי עסקים מתחומים שונים המספרים איך הם משתמשים בדיגיטל בכדי להשיג לקוחות חדשים, לבחון אסטרטגיות צמיחה חדשות וגם להתרחב ולגדול - חלק שני.
מורינגה ישראל
מי אנחנו:
ויטל סלוני ברוך, בן 38, שותף להקמת חברת מורינגה ישראל:
ההרפתקה שלי עם צמח המורינגה התחילה לפני 10 שנים. בדיוק סיימתי תואר במדעי הים במכמורת ורציתי לעסוק בחקלאות אורגנית, כשפגשתי את דוד מייקין - ששמע על צמח ונפלאותיו ממיסיונר מהפיליפינים. כשחברתי אליו, הוא רק התחיל לגדל בארץ את הצמח - בהתחלה על דונם אחד בלבד, כך התחלנו להפיץ את הבשורה לארץ. היום אנחנו מגדלים 90 דונם של גידולי מורינגה ומוכרים מגוון מצרים, החל מתוספי תזונה ועד לקוסמטיקה טבעית.
המורינגה הוא צמח מרפא מהודו. מחקר שהשווה מעל 120 מיני ירקות, מצא את המורינגה כאחד המינים המזינים ביותר, עלי המורינגה, מכילים יותר ברזל מתרד, יותר ויטמין C מתפוז, יותר ויטמין A מגזר, יותר סידן מחלב יותר אשלגן מבננה ויותר ויטמין E משקדים.
באפריקה נותנים את הצמח הזה לאנשים הסובלים מתת תזונה והוא באופן מובהק מציל חיים. האו"ם אפילו לקח את הצמח כפרויקט בינלאומי ומלמד אפריקאים כיצד לגדל אותו. בנוסף לערכים תזונתיים גבוהים, לצמח מיוחסות סגולות מרפא. מהניסיון שלנו הגיעו תגובות חיוביות על השימוש בו, מאנשים שסבלו מעודף סוכר, דלקות פרקים, גאוט, בעיות עור, כולסטרול, ניקוי רעלים ועוד.
איך אנחנו מפרסמים:
בתחילת הדרך עבדנו רק מפה לאוזן, ובגלל שהיינו חדשניים והאתר שלנו הכיל המון מידע רלוונטי, הגענו למיקום טוב בתוצאות האורגניות במנוע החיפוש. עשינו גם ראיון ברדיו שהוביל לקפיצה במכירות. אמנם היינו הראשונים בשוק עם גידול אורגני מקומי - אבל לא היינו היחידים שהציעו מוצרים דומים בארץ. חלק מהמתחרים שלנו מייבאים מוצרים מחו"ל וחלקם מקומיים אך לא בהכרח אורגניים - שלנו הוא דבר מאוד חשוב ומהווה חלק מהפילוסופיה העסקית. התחרות הובילה אותנו להבנה שאנחנו חייבים להתחיל לדחוף ולשווק את המוצר. המקום הראשון בו בחרנו היה דיגיטל.
יש לנו אתר הכולל גם חנות אונליין, באמצעות פרסום בדיגיטל רצינו למשוך קונים לאתר ולקדם את החנות. אני ממש לא מפחד מטכנולוגיה, אבל גם רחוק מלהיות מומחה בתחום. לכן פנינו לנועם מסוכנות 'נועם יסקי', שבחר לקדם את האתר במודעות ממומנות בגוגל. לאחרונה התחלנו להשתמש ברימרקטינג, זה אומר שאנחנו מכוונים מודעות למשתמשים שכבר ביקרו באתר כדי למשוך אותם לבקר שוב ובתקווה לרכוש מהמוצרים שלנו.
תוצאות:
לאט לאט שראינו כשאנחנו מקבלים יותר פניות ושהמכירות עולות, הבנו שזה משתלם לנו וההשקעה בפרסום עלתה. התחלנו לייצר מודעות מיוחדות למוצרים ספציפיים שמכרו יותר או למבצעים והזדמנויות מיוחדות שמשכו מבקרים לאתר. הקמפיין הדיגיטלי שלנו הביא לעליה בעשרות אחוזים בכניסות לאתר, בטלפונים לעסק ובהמרות להזמנה. במשך הזמן העלינו את התקציב מתוך הבנה שאנחנו רוצים להיות תמיד במקום הראשון כשאנשים מחפשים מורינגה.
מעבר לתוצאות הישירות של הקמפיין, הצלחנו ללמוד הרבה על קהל היעד שלנו. באמצעות גוגל אנליטיקס, הצלחנו לנתח את קהל הצרכנים שלנו ואת ההתנהגות שלהם באתר שלנו. למשל, ראינו שאנשים שנכנסים לאתר ישר פונים לחנות ולעמודים ספציפיים, ראינו באיזה עמודים הם מבלים יותר זמן ובאיזה פחות - כך הצלחנו למפות את הצרכים העיקריים של הלקוחות שלנו. הלמידה הובילה אותנו לשידרוג האתר בהתאם לתובנות החדשות שלנו.
גורמים להצלחה:
1. עזרה של מומחה - נועם ושני מסוכנות נועם יסקי שמלווה אותנו הם גורם מאוד חשוב בהצלחה שלנו. הם מראים ערנות ורצון תמידי להשתפר. מציעים פרקטיקות חדשות למשיכת לקוחות כמו מבצעים, סוגי מודעות, התמקדות בשעות מסוימות ועוד.
2. גמישות בתקציב - העובדה שהסכמנו להעלות את התקציב השתלמה לנו ובגדול. הגענו להבנה שכל עוד אנחנו מקבל תמורה גדולה יותר מההשקעה שלנו שווה להגדיל את התקציב. לכן השימוש באנליטיקס והיכולת למדוד את תוצאות הקמפיין עד לרמת המכירה הוא קריטי להכרעה של כמה כדאי להשקיע בדיגיטל ואיך.
3. אומץ - כמו כל עסק קטן גם אצלנו יש ההתלבטות גדולה על איפה כדאי להשקיע כל שקל ושקל. החלטנו להתנסות ולא לפחד מההשקעה הראשונית בחודשיים שלושה הראשונים, מצאנו שזה השתלם לנו.
טיפים להצלחה ממורינגה:
1. תסמכו על הצרכנים החכמים - אל תחששו גם אם אתם עסק קטן. היום צרכנים הם נבונים, לפני שהם הולכים לקנות מוצרים של חברות גדולות ומוכרות הם עושים סקר שוק ושם הם יכולים למצוא את העסק שלכם. שם אתם שווים לעסקים גדולים ואם אתם לא שם אתם לא במשחק.
2. תנצלו את הדיגיטל כדי להיות מי שאתם - אנחנו לא רק ביזנס, אנחנו מאוד מאמינים בצמח הזה וזה מתבטא בפעילות שלנו. לדוגמא, הרמנו קמפיין שעוזר לאנשים לגדל בעצמם את צמח המורינגה בבית. הצענו לאנשים לשלוח אלינו מעטפה ריקה ומבויילת עם הכתובת שלהם, אנחנו מילאנו אותה בזרעים של מורינגה ביחד עם הוראות כיצד לגדל את הצמח. אצל חלקם כמובן שזה לא נגמר בזרעים והם המשיכו לרכוש מוצרים שלנו - אבל אנחנו מאמינים שהצמח הזה צריך להיות נפוץ בארץ.
תוכניות לעתיד:
המורינגה הוא חומר גלם ורסטילי שניתן לייצר ממנו הרבה מאוד מוצרים. בעתיד הקרוב נרחיב את היצע המוצרים שלנו מצמח, אך השאיפה העיקרית שלנו היא להגדיל את המודעות אליו בארץ ובעולם. כחברה קטנה ומתפתחת, הדיגיטל הוא המפתח שלנו לקידום המודעות לסגולות צמח המורינגה , יחד עם האפשרות לגעת בקהל שאין לנו יכולת להגיע אליו דרך מדיה אחרת.
טיפים מהסוכנות:
1) חפשו את "רגע הקסם" שלכם - לכל בעל עסק יש פעילות דיגיטלית אחת מאוד מדויקת שתייצר עבורו תוצאה מעולה במינימום עלויות ומינימום מאמץ.
2) הימנעו מהתחייבות - בחרו באפיק פרסום שבו תוכלו להפסיק פעילות בכל רגע נתון.
3) תתחילו בתקציב קטן יחסית, תגדילו תקציב רק לאחר שתראו תוצאות.
טיפ מ-Google:
מנהלים אתר איקומרס? Remarketing היא דרך מעולה לתפוס את המתלבטים, משתמשים שביקרו באתר שלכם ואפילו הניחו מוצרים בסל הקניות אבל לא השלימו את הרכישה. קמפיין Remarketing יאפשר לכם להציג למשתמשים מוצרים ספציפיים שהם הכניסו לעגלה באתר שלכם באמצעות מודעות ברשת המדיה.
Galopa - חווה סוסים טיפולית
מי אנחנו:
רפי רוזליס רוכב על סוסים מילדות: "השילוב בין רכיבה לטיפול בילדים היה נראה לי מושלם. בחווה הראשונה שפתחתי הכרתי את אשתי, גל, כשהגיעה ללמוד רכיבה. בסופו של דבר, אחרי שהתחתנו, הקמנו במושב בני עטרות את העסק במשותף לפני כשמונה שנים. בנינו הכל מאפס בשתי ידיים, כשהמטרה היתה לקדם ולפתח את הרכיבה הטיפולית באזור. החווה שלנו נמצאת במשק בו אנחנו חיים ומתגוררים עם ילדינו.
בחווה אנחנו מטפלים במגוון גדול של בעיות למשל מוטוריקה, קשב וריכוז, התנהגותי, בעיות רגשיות ועוד. התחלנו עם מטופלים בודדים ושני סוסים, אישתי ואני היינו המטפלים היחידים. היום יש לנו כבר 180 מטופלים, שרובם הגדול ברכיבה טיפולית והשאר ברכיבה ספורטיבית, שישה אנשי צוות חוץ מאיתנו ו-12 סוסים".
איך מפרסמים:
כשפתחנו את העסק עניין אותנו רק נושא הרכיבה הטיפולית. בהתחלה לא פרסמנו - הכל עבר מפה לאוזן, אנשים הופנו אלינו מעמותות ומטפלים. מכיוון שהתשלום על טיפולים נמוך יחסית כי חלקו מסובסד, הדבר הכניס אותנו לבעיה. כדי לשרוד ובהמשך גם להצליח, נדרש מאיתנו להמציא את העסק מחדש. כשנה מהקמת החווה, החלטנו שהגיע הזמן להתרחב ולהתחיל לפרסם.
חבר משותף הכיר לי את ניר מסוכנות מרקטיזם שעזר לנו לבנות קמפיין אפקטיבי שאפשר לנו לבדוק האם ישנה היענות למוצרים חדשים שבנינו, למשל קייטנות קיץ או קייטנות קצרות בפסח וסוכות. התחלנו בקמפיין מודעות חיפוש מאוד ממוקדות שקידמו את אותם מוצרים חדשים שהחווה יכולה להציע, בדקנו כמה קהל הם מביאים ומוצרים שמכרו יותר המשכנו לפתח ולקדם.
גורמים להצלחה:
1. אחת המתנות הכי גדולות לעסק היא קמפיין אינטרנטי יציב ועובד. אל תפסיקו לרגע לבדוק אם הקמפיין עומד בציפיות שלכם
2. תחשבו מחוץ לקופסא - לא רק על מה העסק שלכם עושה היום, אלא מה עוד אתם יכולים להציע. אנחנו מתמחים ברכיבה טיפולית אבל אין סיבה שלא נמכור גם טיולי רכיבה רומנטיים לזוגות. הפרסום בדיגיטל יעזור לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים גם אם עד היום לא פניתם אליהם
תוכניות לעתיד:
הפרסום שעזר לנו להרחיב את החווה, גם גרם לי להאמין שאני יכול לחלום עוד יותר בגדול ולהגשים את החזון שלי שהוא אימון סוסים מיניאטוריים כסוסי נחייה לעיוורים וכבדי ראייה. זהו פרוייקט חיי כרגע, משום שאין מספיק כלבי נחייה לאוכלוסייה הזקוקה להם בארץ. הכלבים מבצעים את תפקידם נאמנה אך האימון שלהם עולה הרבה כסף והם עובדים רק כ-7 שנים לאחר האימון. הסוסים המיניאטוריים יכולים לחיות עד כ-40 שנה, מה שאומר שהם יכולים לשרת את בעליהם שנים רבות. בשנה האחרונה הבאנו סוסים מיניאטוריים מבלגיה וכצעד ראשון הוספנו טיפולים לקטנטנים שיכולים לעבוד עם הסוסים מהקרקע. מדובר בטיפול חדשני שאנחנו בין הראשונים שמציעים אותו בארץ.
תוצאות:
הפרסום בדיגיטל עזר לנו להרחיב את מעגל הלקוחות. מלקוחות פרטיים בלבד, הגענו למגוון גופים כמו מועצות מקומיות, ארגוני חינוך מיוחד וקופות חולים. התחלנו מחוגים וקייטנות והגענו עד לטיולי סוסים לזוגות ואפילו צילומי חתן כלה לפני החתונה. ככה הצלחנו להרחיב את מעגל ההכנסות של החווה. זה לא רק עזר לנו להרחיב ולהצמיח את העסק - אלא בעיקר עזר לנו לשרוד. עכשיו, אנחנו כבר לא מסתמכים על פרסום מפה לאוזן. אם היינו נשארים תלויים בהמלצות מהסוג הזה וברכיבה טיפולית בלבד, אני לא מאמין שהיינו שורדים עד היום.
טיפים להצלחה מ- Galopa:
1. אני בעל עסק שמבין בסוסים ולכן אני ממליץ לקחת איש מקצוע שמבין בדיגיטל - מישהו כמו ניר, אמין, מקצועי, שנעים לעבוד איתו - זה יכול להציל לך את העסק. הוא המומחה שלנו לתחום, אנחנו עובדים איתו שנים וסומכים עליו בעיניים עצומות.
2. אני מאמין שלא צריך לפחד מההשקעה. התחלנו מ-500 שקלים בחודש וכיום אנחנו משקיעים בערך 3,000-4,000 לחודש. זה משתלם לחלוטין כי רק ככה אנחנו מביאים לקוחות.
טיפ מהסוכנות: ניר רמתי מסוכנות מרקטיזם
1. התעקשו על פיצוח הקמפיין - גם אם הדברים לא עבדו בצורה חלקה בניסיון הראשון, עשו כל מה שאתם יכולים על מנת לייצר אפיק פרסומי יציב שעובד עבורכם.
2. לא תמיד שווה לחסוך - "אריזה" נכונה של פעילות דיגיטלית יכולה לעשות הבדל של מאות אחוזים בהצלחת הקמפיין. השקיעו את מה שדרוש ביצירת תשתית נכונה עבור הפעילות שלכם
3. לפרסום ברשת יש שני יתרונות בולטים:
1. ריבוי הנתונים מאפשר, במרבית המקרים, להכריע בתוך חודש-חודשיים האם ההשקעה בקמפיין כדאית.
2. השתמשו ביכולות המדידה המדויקות, כמו מהיכן מגיעה כל שיחת טלפון, כדי לחסוך ולהשקיע במקומות הנכונים.
טיפ מ-Google:
הלקוחות שלכם מצפים לחוויה טובה ופשוטה. נסו לחשוב על המסע שהלקוח שלכם עובר, מה הוא חיפש, איזה מודעה הוא ראה ולאן המודעה לוקחת אותו? דאגו שעמוד הנחיתה יהיה רלוונטי למה שהמשתמש חיפש, שהצעת הערך שלכם תהיה ברורה ובולטת ושדרך ההתקשרות אתכם תהיה פשוטה.
צפו: סוסת נחייה? יש חיה כזאת. תכירו את פנדורה, החברה הגמדית של העיוורים בישראל