שתף קטע נבחר
 

החרקים חזרו? מדריך בנושא האחריות על ההדברה

הזמנתם בתחילת העונה הדברה והבעיה לא נפתרה? אז לפני שתזמינו שוב מדביר, אתר "המקצוענים" מציע כמה דברים שכדאי לדעת בנושא האחריות על ההדברה, מתי היא קיימת ומתי לא, ואיך היא משפיעה על המחיר

לפני שמזמינים מדביר להרחקת נמלים, תיקנים, עכברים, פרעושים או כל מטרד אחר – כדאי לקחת בחשבון לא רק את מחיר ההדברה אלא את משך האחריות ומה לא כלול בה.

 

לכמה זמן נהוג לתת אחריות על הדברה?

האחריות משתנה בהתאם לסוג ההדברה, בהתאם למדביר אליו פניתם, לחודש בשנה שבו מבוצעת ההדברה וישנם מקרים שכלל לא ניתנת אחריות. המשמעות של אחריות, היא שלרוב המדביר יגיע פעם נוספת לביתכם, לטיפול בבעיה, מבלי שתצטרכו לשלם לו על כך. לכן, בעת התקשרות עם מדביר, דעו כי המרכיב הקובע הוא לא רק המחיר שקיבלתם היא כמה בסופו של דבר תשלמו כדי להיפטר מהמטרד.

 

עוד כתבות בנושא:

הדברת חולדות ירוקה

חומרי הדברה וסכנותיהם

הדברה או מניעה

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

מדוע ישנו הבדל במשך האחריות הניתנת בהתאם לחודש שבו מבוצעת ההדברה? "בין מרץ לנובמבר, בגלל העלייה בטמפרטורות, כמות

המזיקים עולה בצורה משמעותית", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "בחודשי החורף, ישנה ירידה משמעותית בכמות המזיקים בגלל הקור. ישנן חברות הדברה שמנצלות את חוסר הידע של הצרכן שמזמין את שירות ההדברה. אם הוא מזמין אחריות במהלך החורף, הוא עלול לחשוב שהוא מקבל הדברה למשך שנה, כשבפועל זה רק מפני שביצע אותה בחודשי החורף. זאת, בשונה ממי שהזמין הדברה ממש בתחילת העונה החמה (החל מחודש מרץ)".

 

מה נהוג בשוק? הטווח מאוד משתנה ממדביר למדביר  

"ההדברה הנפוצה ביותר היא הדברה נגד נמלים ותיקנים", אומרים במוקד השירות. "במקרה כזה, האחריות הנהוגה בשוק היא של כ-6 חודשים. אם המדביר העניק לכם אחריות של שנה, בדקו מה בדיוק היא כוללת, ומה קורה אם המזיקים יופיעו יותר מפעם אחת לאחר ההדברה".

 

ישנם מדבירים שיבחינו בין נמלים לתיקנים. "עבור תיקנים האחריות תהיה ארוכה יותר מאשר על נמלים, וישנם מדבירים שכלל לא יתנו אחריות על הדברת נמלים", אומרים במוקד. "זאת, מפני שהופעתם תלויה גם בהתנהגות הצרכנים ובהשארת מזון חשוף שמזמין נמלים נוספות".

 

כמו כן, ישנו הבדל משמעותי מבחינת סוג התיקנים. "תיקן אמריקאי, מגיע לרוב מתשתית המבנה (פתחי ביוב) או מהחצר", אומרים במוקד השירות. "הדברה שלו תהיה יעילה למשך תקופה ארוכה יחסית, שכן מדבירים את מעטפת הבית ואת פתחי הניקוז. לעומת זאת, מקורו של התיקן הגרמני הוא בקופסאות ומזונות נגועים שמביאים הבייתה מהחנויות השונות. במקרה כזה, אין השפעה על איכות ההדברה, שכן גם לאחר הרחקתם, דיירי הבית יכולים להכניס אותם הביתה בשנית. הם נוטים להתמקם ליד מקומות חמים ולחים (בקרבת בר מים, המנוע של המקרר) ולהתרבות. לכן, לא ניתנת אחריות על הדברתם, ובמקרים מסוימים מדבירים יתנו אחריות של 3 חודשים, או שיסכימו להעניק לכם מחיר מוזל עבור ביקור נוסף שלהם".

 

הסיבה העיקרית לכך שלא נותנים אחריות או שמחריגים אותה, היא מפני שישנם סוגי הדברה שבהם המזיקים עלולים לחזור בלי קשר לאיכות העבודה או לסוג החומר שמשמש להדברה.

 

אחד התחומים שבהם לרוב לא תקבלו אחריות, או שתקבלו אחריות מאוד קצרה, היא הרחקת עכברים וחולדות וכן הדברה נגד יתושים. "זאת, מפני שמלכודות ללכידת כעברים אינן נותנות אחריות לכך שלא קיימים עכברים נוספים באותו הבית או החצר", אומרים במוקד. "לגבי יתושים, הרי שלרוב ההדברה תחזיק מעמד למשך ימים ספורים עד שבועות, ולכן אין אחריות עליה. עבור הדברת פרעושים או קרציות, נהוג לתת אחריות של כ-3 חודשים, ועבור הדברה של דבורים וצרעות נהוג לא לתת אחריות בכלל או לתת אחריות של עד 6 חודשים".

 

קיבלתם אחריות? מה היא צריכה לכלול  

לא משנה מה משך האחריות שקיבלתם, בסיום ההדברה כדאי שתוודאו שהמדביר משאיר לכם יומן הדברה. שם, הוא יפרט באילו חומרי הדברה הוא השתמש, מה ההנחיות שלו להתנהגותכם לאחר ההדברה (כמה שעות יש להימנע משהות במבנה, אילו שטחים לנקות בסיום ואילו לא וכו') וכן מה משך האחריות ומה בדיוק היא כוללת.

 

ישנן חברות הדברה שיציינו שבמקרה של ביקור חוזר, הצרכן יישא בעלות הנסיעה. "חשוב להיות מודעים לסעיף זה, ולדעת שהאחריות יכולה להיות מותנית בכך שתשלמו לו עבור עלות הנסיעה שיכולה להגיע גם ל-100 שקל", אומרים במוקד. "במקרה של הגעה מספר פעמים, עלות ההדברה יכולה להיות כפולה מזו ששילמתם עבורה מלכתחילה".

 

החרגה נוספת מהאחריות היא התניה לכך שהדברה חוזרת תבוצע רק לאחר תקופה מסוימת (כמה שבועות, למשל). "החרגה זו אינה הוגנת בכל המקרים, אלא בעיקר במצב שבו בוצעה הדברה בפיתיונות", אומרים במוקד. "בהדברה אחרת, אם לא נפתרה הבעיה תוך מספר ימים, אין הצדקה לגרום לצרכנים להמתין כמה שבועות לפני הגעה חוזרת לטיפול בבעיה, ולכן כדאי לוודא זאת מראש מול המדביר, כשיכולת המיקוח שלכם גבוהה יותר".

 

מחפשים מדביר? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים