שתף קטע נבחר

נעילה שלילית ביום המסחר האחרון של השנה בבורסת ת"א

מדד ת"א 35 ירד ב-0.4%, ת"א 125 נחלש ב-0.2%; ישראמקו עלתה ב-2%, טבע ירדה ב-2.9%, פרוטרום נסוגה ב-2.7%. הבורסה יוצאת לחופשה לרגל ראש השנה, הפעילות תתחדש בראשון הבא

המסחר בת"א ננעל והבורסה נפרדת משנת המסחר תשע"ז. מדד ת"א 35 מסיים את היום האחרון של השנה בירידה של 0.4%, ת"א 125 נחלש ב-0.2%; ישראמקו עלתה ב-2% בפסגת מניות ת"א 35, טבע סגרה את המדד עם ירידה של 2.9%, פרוטרום נסוג ב-2.7%. הבורסה יוצאת לחופשת ראש השנה, היא תשוב לפעילות ביום ראשון הבא.

 

יציגים: הדולר ירד ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.515 שקלים. היורו עלה ב-0.2% ושערו נקבע על 4.213 שקלים.

 

מניות מרכזיות

טבע הודיעה על תיקונים להסכמי הלוואה בנקאיים והסכמי מסגרת אשראי מתחדשת בדולר אמריקאי וביין יפני. בחברה מציינים כי שינויים אלה מאפשרים לה גמישות פיננסית בעמידה ביחסי המינוף הפיננסי הקבועים בהתניות הפיננסיות שבהסכמים אלה. יחסי המינוף המתוקנים (חוב נטו ל-EBITDA) הקבועים בהתניות הפיננסיות להם התחייבה החברה בהסדרי האשראי הבנקאי, יאפשרו יחס מינוף מקסימלי של עד 5 פעמים, עד וכולל 31 בדצמבר 2018, שיפחת בהדרגה ל-3.5 עד 31 בדצמבר 2020.

 

מנכ"ל חלל תקשורת ודירקטורים בבזק נחקרו ברשות ני"ע. מלבד דוד פולק, נחקרו גם יצחק אידלמן, דירקטור לשעבר בבזק, ויהושע (ג'וש) רוזנצוויג, דח"צ בבזק. כמו כן נגבו עדויות מרואי חשבון במשרד סומך חייקין שמבקר את כל קבוצת בזק ומעו"ד איה בן פורת מהמחלקה המשפטית במשרד התקשורת.

 

פורמולה מערכות דיווחה על כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של כ-5 מיליון דולר (כ-17.6 מיליון שקל). הדיבידנד שיחולק ישולם ב-2 בנובמבר 2017 לבעלי המניות של החברה, נכון לסגירת המסחר בנאסד"ק ביום 17 באוקטובר 2017 (המועד הקובע).

 

ברקע למסחר

שוק העבודה הישראלי ממשיך להפגין את חוזקו גם בחודש אוגוסט. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור האבטלה באוגוסט עמד על 4.1%, ללא שינוי מיולי, שהם כ-165 אלף מובטלים.

 

מניית טבע צנחה אמש בכ-6% בניו יורק, על רקע התרחבות התביעות נגדה בארה"ב. אמש פורסם כי קליפורניה ו-36 מדינות נוספות מרחיבות את החקירה נגדה ונגד חברות פארמה נוספות, בהן אנדו, ג'ונסון אנד ג'ונסון, ואלרגן בגין פרקטיקות בלתי חוקיות בשיווק, מכירה והפצה של משככבי כאבים מסוג אופיואידים (Opioids). לת"א חזרה טבע עם פער ארביטראז' שלילי של 4.5%.

 

אתמול, הבורסה חתמה יום המסחר בעליות שערים כאשר מדד ת"א 35 עלה ב-0.7% ומדד ת"א 125 התחזק ב-0.8%. חברת הביומד פלוריסטם בלטה לחיוב עם זינוק של 7.5% לאחר שקיבלה אישור FDA לניסוי במסלול מהיר. אלביט מערכות בלטה עם עלייה של 1.6% על רקע רפורמה ארגונית בפעילות הסייבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים