הונאה בפלאפון: עובדים זייפו נתונים והוציאו כספים במרמה מהחברה
ל"כלכליסט" נוגע כי החברה סגרה מחלקה שלמה באגף העסקי לאחר שגילתה כי עובדיה מזייפים נתוני ניודים ובשל כך זכו למענקים במרמה. כ-15 עובדים פוטרו בעקבות גילוי המקרה
לקוח פלאפון לא שם לב - וחויב ב-1,150 שקל בלב ים
פלאפון תפצה ב-10,500 ש' על הטעייה מכוונת
מדי חודש מתפרסמים נתונים אודות מספר המנויים שעוברים מחברת סלולר אחת לשנייה, הנקראים ניודים. נתוני הניודים נחשבים למהימנים יותר באופן יחסי משום שהם משקפים את מספר המנויים הקיימים בשוק ללא מצטרפים חדשים. כתוצאה מכך ניוד של לקוח קיים נחשב לגיוס קשה יותר משום שמדובר בלקוח פעיל והמאמצים המושקעים לטובת ניוד לקוח גדולים יותר מאשר גיוס לקוח חדש.
מאז כניסתן של שתי מפעילות סלולר לצד מפעילות וירטואליות מחירי הסלולר החלו לרדת במהרה והחברות הגדולות ששלטו בשוק עד 2011 החלו לאבד מנויים לחברות המתחרות בקצב מסחרר. בכדי להילחם בתופעת הנטישה החליטו בפלאפון לתמרץ את העובדים על ידי מענקים גבוהים יותר עבור ניוד לקוח מחברה מתחרה בהשוואה לגיוס לקוח חדש.
עובדי האגף פיתחו שיטה לפיה הם רוכשים כרטיסי SIM חד פעמיים מחברות מתחרות ולאחר תקופה מסוימת מניידים אותם לפלאפון, במה שעלול לעוות את תמונת המצב האמיתית בנוגע למצבת מנויי הסלולר.
למרות שבחודשים האחרונים פלאפון רושמת נתוני ניודים טובים יותר בהשוואה לחברות הסלולר הגדולות (סלקום ופרטנר) ההערכה היא שצירוף המנויים שנוידו במרמה למספר הכולל הוא בשוליים משום שלא מדובר בהיקפים גדולים ביחס לכמות הניודים החודשית שפלאפון מצליחה לנייד מדי חודש.
פלאפון: "אין פגיעה בלקוחות"
בפלאפון מאשרים את הידיעה, וכ-15 עובדים סיימו את העסקתם בחברה בעקבות גילוי המקרה, כאשר חלקם פוטרו וחלקם יזמו את התפטרותם. בנוסף להם 5 עובדים טופלו באופן משמעתי.
מפלאפון נמסר: "החברה מדגישה כי אין פגיעה כלשהי בלקוחות ובגלל היקפה המצומצם אין השפעה על דיווחי החברה. החברה רואה בחומרה רבה את האירוע שחרג מנהלי החברה וטופל ללא שיהוי אל מול כל העובדים שנמצאו מעורבים".