פקטורי 54 השיקה אתר אינטרנט: "הורדנו מחירים. נמכור לכל העולם"
האתר של רשת מותגי היוקרה פועל כפיילוט מספר חודשים. המשלוחים: חינם ועד 48 שעות כשבת"א ניתן יהיה לקבל את המשלוח עד שעתיים. יושקו גם אאוטלט עם פריטים ב-70% הנחה, שירות השכרת בגדים וכן אפשרות לתשלום במזומן. הבעלים רוני אירני צופה: מכירות האונליין יגיעו ל-25% מהמכירות של הרשת"
רשת האופנה פקטורי 54 השיקה אתר אינטרנט שיכלול למעלה מ-5,000 דגמים של מעצבים. על פי הרשת, עד שנת 2019 האתר יהפוך לאתר בינלאומי, המיועד ללקוחות מכל העולם. לשם כך, המחירים הורדו פחות או יותר, לרמת אירופה. כך טוענים רוני ויפעת אירני, מבעלי חברת אלשרד שמחזיקה ברשת. סיבה נוספת להוזלה היא הדרישה למחירים שדומים למחירי חו"ל בקרב צרכנים ישראלים, שמשווים מחירים לעולם ונדהמים מכמה שישראל יקרה.
"עד לאחרונה החברות בחו"ל מכרו לנו סחורה במחירוני המזרח התיכון, שהם יקרים ממחירוני אירופה", מסביר רוני אירני. "הסברנו להם שככה לא נוכל להתחרות בשוק העולמי, ואחרי מאמצים - המחירים הורדו. יש מותגים כמו טוני בירץ' שלא הורידו מחירים ונאלצנו להיפרד מהם".
בכמה ירדו המחירים?
"יש פריטים שהוזלו גם ב-15%".
הרשת מוכרת פריטי יוקרה, אך ברמת מחירים נמוכה יותר משל מותגי על. עם זאת, המחירים לפריט באתר יכולים להגיע לאלפי שקלים.
באתר המקוון הושקעו כ-8 מיליון שקל, והוא יתחרה, בין השאר, בגרסתו הבינלאומית, שהושקעו בה 6 מיליון שקל ותושק באנגלית, צרפתית ורוסית. בנוסף, הוא צפוי להתחרות בלא מעט אתרים שמציעים מותגי מעצבים ברמת מחירים לא גבוהה כמו פרה א פורטה, farfetch, אתרי בתי כלבו ואתרי המעצבים עצמם. "היתרון שלנו הוא הקניינות" טוען רוני אירני.
באתר למעלה מ-110 מותגים בינלאומיים לנשים, גברים וילדים-תינוקות. נכון להיום מדובר באתרים נפרדים, שכן כרגע לא ניתן לכלול מותגי ילדים ונשים באותו סל קנייה וכך גם לגבי גברים ונשים או גברים וילדים. על פי אירני זה יתאפשר בהמשך. חלק מהפריטים אמנם מופיעים באתר, אך חלק אחר ניתן למצוא בחנות בלבד כמו ארמני. הסיבות לכך הן לוגיסטיות וגם בין היתר מחירם הגבוה מאוד.
השכרות לטווח קצר ואתר אאוטלט
המשלוחים, ההחזרות וההחלפות הן חינם, החל 24 שעות מינימום ועד 48 שעות סך הכל. חברות המשלוחים הן Gett (גט טקסי) ותפוז. המחירים באתר הם מחירי מועדון, 5% הנחה ממחיר לצרכן בחנות. שירות הלקוחות זמין 24/7 בטלפון, מייל, וואטסאפ, פייסבוק ואיסטגרם.בנוסף, בקרוב יושק שירות של השכרת פריטים לטווח קצר (למשל לאירועים) בהנחה של 20% מהמחיר המקורי, וכן שירות ייחודי יחסית בעולם האופנה: תשלום במזומן למי שמעוניין לבצע רכישה שלא באמצעות כרטיס אשראי. השליח יגיע עד הבית ויגבה תשלום במזומן.
כמו כן, בעוד חודש יושק אתר אאוטלט למותגי הרשת, שייקרא Outlet54, בו יימכרו פריטים מעונות קודמות, בהנחות של עד 70%. בין המותגים שנמכרים באתר: ויקטוריה בקהאם, ג'ימי צ'ו, טומי הילפיגר, מארני, ראג אנג בון, קלווין קליין, אלקסנדר ואנג, ברברי, הוגו בוס, קנזו דיסקווארד2, קנזו, אמפוריו ארמני ואלכסנדר מקווין וכן מותגים פחות יקרים כמו נייקיי, אדידס וכן טומי הילפיגר וליוויס לילדים.
כחלק משיתוף הפעולה של הרשת עם מותגי העל מושקות באתר קולקציות במהדרה מוגבלת כמו Yeezy Boots של קניה ווסט שהושקו ואזלו, וגם: TommyXGigi, Alexander WangXadidas.
איך המחירים לעומת אתרי אינטרנט בעולם?
מבדיקה עולה שיש פערי מחיר בין ישראל לאירופה, אבל הם לא גדולים ותלויי מבצע. לדוגמא שמלה של ויקטוריה בקהאם נמכרת בארץ ב-,6,451 שקל. מבצע לבלאק פריידיי: 5,513 שקל. בסלפרידג'ס השמלה נמכרת ב-1,295 ליש"ט, כלומר כ-6,061 שקל, ב-Farfetch היא נמכרת ב-1,993 דולר, שהם כ-7,001 שקל ובמבצע 1,395 דולר - כ-4,901 שקל. באתר הרשמי של המותג, המחיר עומד על 2,100 דולר - כ-7,377 שקל ואחרי מבצע 1,050 דולר שהם כ-3,689 שקל.
תיק "רופא" של המותג COACH עם דמותו של ברווז הצעצוע ד"ר דודל (DUCK PRINT KISSLOCK SATCHEL 38 IN BLACK) נמכר בארץ ב-4,646 שקל, בחנויות בלבד.
באתר הרשמי של המותג האמריקני אין מכירה אונליין, אך באתר הבריטי של המותג, הוא נמכר ב-850 ליש"ט (3,978 שקל) + 20% הנחה עם קוד קופון בלאק פריידי: 3,182 שקל. בספרד מוכרים אותו ב-131.98 אירו - ובמבצע: 73.96 אירו בלבד.