שתף קטע נבחר

כחלון ונתניהו סיכמו: קיצוץ רוחבי למימון הגדלת קצבאות הנכים

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה נתניהו סיכמו על קיצוץ רוחבי של 250 מיליון שקל בתקציב המדינה כדי לממן את הגדלת קצבאות הנכים. הסכום יצטרף ל-1.25 מיליארד השקלים הנמצאים בכרית הביטחון ומיועדים לבסיס תקציב 2018. הקיצוץ והעברת הכספים יאושרו ביום ראשון בממשלה. ביקורת באופוזיציה: עבודה בעיניים

שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה נתניהו סיכמו על קיצוץ רוחבי של 250 מיליון שקל בתקציב המדינה כדי לממן את הגדלת קצבאות הנכים.

 

הסכום יצטרף לזה שנמצא היום בכרית הביטחון שנשמרה עבור תקציב 2018 מתוכה יש 1.25 מיליארד שקל.

 

הקיצוץ והעברת הכספים מכרית הביטחון לקצבאות הנכים יאושרו ביום ראשון בממשלה. עוד תאושר העברת 100 מיליון שקל לניצולי השואה, במקום החברה להשבת נכסים לניצולי השואה שתיסגר.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון (צילום: עמית שאבי) (צילום: עמית שאבי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון(צילום: עמית שאבי)

 במקור כחלון הודיע כי ישנו מקור תקציבי לקצבאות הנכים ב-2018 של מיליארד שקל, וכעת, כדי לממן את הסיכום שהשיגו יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עם נציגי הנכים, בוצע הקיצוץ הרוחבי.

 

אישור הממשלה יתבצע כבר ביום ראשון במטרה להסדיר בחקיקה את קצבאות הנכים לפני סוף 2017 כפי שהובטח להם במסגרת המשא ומתן, כאשר התקציב עצמו יינתן במסגרת תקציב 2018.

 

"בדיחה על חשבון האוכלוסיות החלשוות"

 אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו''ר ''נכה לא חצי בן אדם', אמר: "אני מברך את כחלון ונתניהו על הסיכום החשוב שיבטיח את חקיקת ההסכם בשבוע הבא ואף יגדיל את הפעימה הראשונה. זוהי בשורה משמחת, חיובית וחיונית".

  

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
מחאת הנכים
צילום: עידו ארז
מומלצים