שתף קטע נבחר

 

בקשה לייצוגית: דמי כרטיס האשראי עלו שלא כדין

לטענת התובעים, בנק הפועלים וישראכרט שינו באופן חד צדדי ובניגוד להסכמים את מדרג ההנחות והפטורים מעמלת דמי הכרטיס, הניתנים בהתאם לסכום הרכישות החודשי. התוצאה בפועל הייתה ייקור העמלה בשיעור חד של כ- 40%

תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד בנק הפועלים וחברת כרטיסי האשראי שבבעלותו – ישראכרט, בטענה כי הם העלו בצורה חדה את עמלת דמי הכרטיס ללקוחות הבנק, בניגוד להסכמי ההתקשרות עם הלקוחות.

 

על פי כתב התביעה, בחודש דצמבר 2013 החליטו בנק הפועלים וקבוצת ישראכרט לייקר "באופן חד וקיצוני" את עמלת דמי הכרטיס ללקוחות בנק הפועלים, וזאת, כלשון התובעים בצורה "מתוחכמת".

 

לטענת התובעים, ללקוחות ניתנה הנחה בעמלה בהתאם לסכום הרכישות החודשי שנעשה בכרטיס. כך, שייקור העמלה נעשה על ידי שינוי מדרג ההנחות והפטורים מעמלת דמי הכרטיס. התוצאה בפועל הייתה ייקור של העמלה בשיעור חד של כ-40%.

 

 (צילום: Index Open) (צילום: Index Open)
(צילום: Index Open)

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף פיליפ ועו"ד שלומי מושקוביץ ממשרד מושקוביץ סטיס, נטען כי "מדובר בהפקעת מחירים קיצונית", אשר הובילה להתייקרות עמלת דמי הכרטיס החודשית הממוצעת המשולמת על ידי לקוחות הבנק לקבוצת ישראכרט בעשרות אחוזים, ולהגדלת ההכנסה מעמלת דמי הכרטיס של בנק הפועלים וקבוצת ישראכרט בעשרות מיליוני שקלים.

 

בבקשה נטען כי מדובר בפעולה שנעשתה שלא כדין, בניגוד להסכמי ההתקשרות של כרטיסי האשראי ובחוסר תום לב. עוד נטען כי לאחר העלאת המחירים בחודש דצמבר 2013, דמי הכרטיס שמשלמים לקוחות בנק הפועלים לקבוצת ישראכרט הינם גבוהים באופן משמעותי מדמי הכרטיס שמשלמים לקוחות של כל בנק אחר לקבוצת ישראכרט, ובפער משמעותי.

 

התובעים טוענים עוד כי מדובר בחוסר תום לב, לא רק בהעלאת המחירים לשם הגדלת רכיב הרווח, אלא גם באופן שבו ניסחו החברות את ההודעה בנוגע לשינויים שנערכו בדמי הכרטיס. על פי התובעים נוסח ההודעה אינו פירט מהו השינוי שבוצע ביחס למצב הקודם, אלא רק מהם הפטורים וההנחות החדשים.

 

התובעים מבקשים לחייב את הבנק וחברת האשראי להשיב לציבור הלקוחות את התוספת שגבו בגין השינוי שנכנס לתוקף החל מ-2013, והם מעריכים את סכום התביעה הכולל בסך של 180 מיליון שקל.

 

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "התביעה הגיעה לבנק רק לאחרונה. נעשית בדיקה לגבי הטענות אשר על פניהן אין בהן ממש. הבנק יגיב בבית המשפט".

 

מישראכרט נמסר בתגובה: "החברה תגיב על הנושא בערכאות המתאימות ולא בתקשורת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים