שתף קטע נבחר

הרובה באמבטיה התפוררה? כך תתמודדו

חידוש רובה יכול להיות קל ופשוט ליישום עצמי, או מסובך ולא משתלם. במקרים קיצוניים לא תהיה ברירה אלא לרצף את כל האמבטיה מחדש, כדי למנוע תקלות באיטום. אתר "המקצוענים" עם הטיפים

מתי בפעם האחרונה בדקתם את מצב הרובה שבין האריחים בחדר האמבטיה? אם עבר זמן רב מאז שדאגתם לתחזוקה, אתם מסתכנים במצב של הצטברות מים מתחת לריצוף, ובעיות רטיבות ועובש מתחת לחיפויי הקירות. לא משנה עד כמה האיטום שמתחת לאריחים איכותי, בסופו של דבר המים ימצאו את דרכם אל תקרת השכנים. ואתם, לא רק שתצטרכו לפצות אותם בנזקים שגרמתם להם, הרי שתצטרכו לפרק את הריצוף, להוציא את החול שמתחת לאטום ולרצף מחדש.

 

עוד כתבות בנושא:

סוגי עץ לרהיטים: מה ההבדלים ביניהם?

צביעת דירה: איך מחשבים עלויות צבע

שיפוץ בגבס בבית: אסתטיקה ואקוסטיקה

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

רובה אקרילית תוכלו להתקין לבד רובה אפוקסית עדיף על-ידי בעל מקצוע מיומן

רובה אקרילית קלה יחסית ליישום, בייחוד באזורים שבהם הרובה כבר התפוררה לגמרי ואין צורך להתאמץ ולחרוץ את המרווח שבין האריחים. לעומתה, רובה אפוקסית מורכבת יותר ליישום גם בקרב בעלי המקצוע, ומצריכה מיומנות מיוחדת וניסיון בעבודה עמה. במקרה כזה, לא רק שלא מומלץ לנסות ליישם אותה עצמאית, אלא חשוב לוודא שבעל המקצוע בעל ניסיון ביישום שלה. על ההבדלים בין שני סוגי הרובה האלה, בכתבה הקודמת.

 

באילו מקרים לא ישתלם לחדש רובה ועדיף להחליף ריצוף? 

אם יש צורך לחרוץ כמות גדולה של אריחים בעזרת סכין או דיסק יהלום (של 1 מ"מ) הרי שזו עבודת נמלים של ממש. לפני שממהרים לחדש את הרובה, צריך לבדוק מה הסיבה העיקרית להתפוררותה. אם הסיבה היא תזוזה של אריחים ברצפה או על הקיר, אין טעם להשקיע בחידוש. זאת, משום שהבעיה תחזור על עצמה תוך זמן קצר, ולא יהיה מנוס אלא להחליף את כל הריצוף, ליישר את המשטח ולרצף שנית. מקרה נוסף שבו עדיף להחליף את הריצוף ולא לחדש את הרובה, הוא במצב שבו המרווח שבין האריחים הוא של 2 מ"מ. ריצוף כזה אינו תקני, ולא מאפשר לרובה להיאחז בצורה טובה לאורך זמן.

 

על מה להקפיד בשלב ההתקנה?

בין אם אתם מבצעים את יישום הרובה או בעל המקצוע, יש כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם במהלך ההתקנה. תחילה מומלץ לנקות היטב את השטח משאריות לכלוך, אבק וחומרי בניין לפני שמיישמים את הרובה. זאת, משום שאם ממלאים את הפוגות (המרווח שבין האריחים) ברובה ללא ניקוי, זה גורם לה להתפורר כעבור זמן קצר. כדאי לדחוס אותה היטב תוך שימוש במזרק גומי, הייעודי לעבודה עמה. את יתרת החומר שנשאר על האריחים יש לנקות בעזרת סמרטוט או ספוג רטוב.

 

אין לכם כוח לחדש רובה לבד? הנדימן עדיף על קבלן שיפוצים או רצף

"מרבית קבלני השיפוצים לא ימהרו לקחת עבודה כמו חידוש רובה", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "גם אם הם יסכימו, סביר להניח שהם יתמחרו את העבודה במחיר שיהיה הרבה פחות משתלם עבורכם. זאת, משום שהם ישלחו פועל מטעמם, וייקחו עמלת תיווך. במקרה של עבודה נקודתית כמו חידוש רובה, ישתלם יותר להזמין הנדימן, אשר נועד בדיוק לעבודות מסוג זה. התמחור יהיה שעתי או גלובלי, בהתאם להיקף העבודה ומורכבותה. כדאי לקחת הצעת מחיר משניים-שלושה בעלי מקצוע, ובשיחה של כמה דקות לבחור בהצעה המשתלמת ביותר עבורכם. חשוב לוודא מראש באיזה רובה מדובר (שכן יישום רובה אפוקסית יהיה יקר יותר), ומי אחראי לרכוש את החומרים, וכן לוודא שהמוצר הנרכש הוא בעל תו תקן".

 

צריכים הנדימן? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים