שתף קטע נבחר

נעילה מעורבת בניו יורק: איביי קפצה ב-15%

איביי הודיעה על הקמת שירות תשלומים עצמאי, מנותק מפייפאל שאיבדה 6.7%; אינטרנט זהב איבדה 6%; המשקיעים ממתינים לדוחות אפל, סנאפ, גוגל ואמזון

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת בעוד המשקיעים ממתינים לפרסום הדו"חות החשובים של אפל, סנאפ גוגל ואמזון לאחר שעות המסחר, וכן לדו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש דצמבר שיפורסם מחר ב-15:30 (שעון ישראל). דאו ג'ונס עלה ב-0.1%, נאסד"ק ירד ב-0.4% ו-S&P 500 ירד ב-0.1%.

 

eBay מגייסת 100 עובדים למרכז הפיתוח בישראל

  

מניות מרכזיות

מניית ברקשייר האת'ווי מטפסת ב-2% לאחר שב-UBS העלו את מחיר היעד שלה למחיר מהגבוהים בוול סטריט, לנוכח "הטבות משמעותיות צפויות של רפורמת המס".

 

לאחר הדוחות החלשים שפרסמה אתמול H&M, הודיעה הרשת על כוונתה לסגור במהלך השנה 170 סניפים - מספר הסגירות השנתי הגדול ביותר שנרשם ברשת האופנה השבדית מאז 1998.

 

עליבאבא פרסמה דוחות מאכזבים: ענקית המסחר הסיני סיימה את הרבעון האחרון של השנה עם רווח של 3.6 מיליארד דולר, עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2016. הרווח המתואם עמד על 1.41 דולר למניה, עלייה של 33%. הרווח הנקי המתואם עלה ב-20% ל-4.2 מיליארד דולר, הרווח המתואם למניה עמד על 1.63 דולר - נמוך מצפי האנליסטים לרווח מתואם של 4.4 מיליארד דולר ו-1.67 דולר למניה.

 

רגע השיא של עונת הדוחות בארה"ב יגיע הלילה, כאשר 2 החברות הציבוריות הגדולות בארה"ב, אפל וגוגל (בעלות שווי שוק של 860 ו-817 מיליארד דולר בהתאמה), יפרסמו את הדוחות הרבעוניים שלהן, וכך גם אמזון, החברה הרביעית בגודלה בשוק (699 מיליארד דולר). מיקרוסופט ופייסבוק (השלישית והחמישית בגודלן) פרסמו את דוחותיהן אמש לאחר הנעילה.

 

חברת שירותי התקשורת AT&T סיימה את הרבעון הרביעי עם רווח של 19.04 מיליארד דולר, או 3.08 דולר למניה. הרווח המתואם עמד על 78 סנט, כאשר צפי האנליסטים עמד על 66 סנט. הכנסות החברה הסתכמו ב-41.7 מיליארד דולר, לעומת 41.84 מיליארד דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה עלייה במספר לקוחות המובייל, לקוחות הלוויין (DirecTV), ולקוחות השירותים האלחוטיים.

  

איביי. עלתה ב- 15% (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
איביי. עלתה ב- 15%(צילום: Gettyimages)

פייפאל נפלה בעקבות הודעתה של איביי כי בכוונתה להשיק שירות תשלומים לטובת משתמשי זירת המסחר שלה, כחלופה לשירותים שמספקת פייפאל ללקוחות. איביי ציינה כי היא מתכוונת להשלים את המהלך עד לשנת 2021, בסיוע השותפה החדשה שלה, חברת שירותי התשלומים Adyen. פייפאל משרתת את לקוחות אי.ביי במסגרת הסכם שנחתם בין הצדדים בשנת 2015, כחלק מהספין אוף שנעשה לפייפאל (שבעקבותיו הפכה לחברה עצמאית ונפרדת מאי.ביי). הסכם זה אמור להסתיים באמצע 2020 אך על פי הסכם חדש בין הצדדים פייפאל תמשיך לאפשר ללקוחות לבצע רכישות באתר עד לפחות 2023.

 

דוחות לנובו (Lenovo Group): החברה סיימה את הרבעון הפיסקאלי השלישי עם הפסד של 389 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 98 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר הצפי בשוק עמד על רווח של 128 מיליון דולר. לנובו רשמה הפסד חד פעמי של 400 מיליון דולר בשל רפורמת המס בארה"ב. הכנסות החברה עלו ב-6% ל-12.94 מיליארד דולר. פעילות המוןבייל רשמה ירידה של 5% בהכנסות ל-2.1 מיליארד דולר, ומנגד חטיבת ה-PC סגרה את הרבעון עם עלייה של 7.6% בהכנסות ל-9.3 מיליארד דולר.

 

ברקע למסחר

אלן גרינספאן, יו"ר הפד בשנים 2006-1987 (ובתקופת בועת הדוטקום), אומר בראיון לבלומברג כי המצב בשווקים הוא בועתי: "יש לנו שתי בועות, האחת בשוק המניות והאחת בשוק אגרות החוב. הבועה בשוק אגרות החוב תהפוך לסוגיה קריטית. אנו מתקדמים לקראת עלייה בריבית באג"ח לטווח ארוך ולכך תהיה השפעה גדולה מאד על כל המבנה של הכלכלה", אמר גרינספאן.

   

אתמול בוול סטריט, המדדים המובילים חתמו יום חיובי כאשר דאו הוסיף 0.3%, נאסד"ק ו-S&P 500 טיפסו ב-0.1%. הבנק המרכזי האמריקאי, הפדרל ריזרב, הותיר את הריבית במשק ללא שינוי בטווח שבין 1.25% לבין 1.5%.

  

לפי הודעת הפד, האינפלציה צפויה "לעלות בהמשך השנה" - ניסוח שמרמז כי הבנק האמריקאי יעלה את הריבית בפגישתו הבאה במרץ. מדובר למעשה בהחלטת הריבית האחרונה של יו"ר הבנק ג'נט ילן שתסיים את תפקידה בשבוע הבא. לנעליה יכנס ג'רום פאוול.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים