בקשה לייצוגית: הביטוח המשיך לגבות עבור ביטוח חיים מלקוחות שנפטרו
בני משפחתה של מבוטחת תובעים את הפניקס בטענה כי אחרי פטירתה המשיכה החברה לגבות עבור ביטוח חיים כ-200 שקל מדי חודש במשך שנתיים וחצי, והסכום אף עלה מספר פעמים באותה תקופה
תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית הוגשה לאחרונה כנגד חברת הביטוח הפניקס בטענה כי המשיכה לגבות פרמיות לביטוח חיים במאות שקלים מדי חודש ממבוטחים, אחרי שכבר נפטרו.
כתב התביעה הוגש בידי בני משפחתה של מבוטחת שנפטרה. המבוטחת רכשה פוליסת ביטוח חיים בשנת 2007 והחלה לשלם כ-120 שקל מדי חודש. במרוצת השנים הפרמיה עלתה שוב ושוב, כך שבשנת 2011 היא כבר שילמה כ-200 שקל מדי חודש.
ביוני 2011 האישה נפטרה. בעלה שהיה טרוד לטענתו בטיפול בילדים, לא היה מודע לקיומה של הפוליסה, כך שאפילו לא פנה לחברת הביטוח כדי לממש אותה. עם זאת, חברת הביטוח המשיכה לחייב את חשבון הבנק מדי חודש ואם לא די בכך, המחיר המשיך לעלות מעת לעת, כך שבתום שנתיים, בשנת 2013 פרמיית ביטוח החיים כבר קפצה ל-250 שקל בחודש, כשהמבוטחת כאמור נפטרה כבר שנתיים קודם.
על פי כתב התביעה, חברת הביטוח הפסיקה את הגבייה רק בינואר 2014.
לטענת התובעים, פוליסות ביטוח וקופות גמל אחרות שהיו למנוחה שלחו תוך זמן לא רב לאחר פטירתה מכתב לכתובתה, בו ציינו כי עודכנו במידע לפיו היא נפטרה, ופירטו מה נדרש מצד היורשים כדי לברר פרטים על זכויותיהם.
לטענתם בני המשפחה, הנתבעת היתה אמורה לדעת על פטירתה, שכן היא מקבלת עדכונים ממשרד הפנים, ובנוסף לכך היא מחוייבת לטייב נתונים בנוגע למבוטחים מעת לעת.
על פי התביעה, במרוצת הזמן ממועד הפטירה ועד שהפסיקה חברת הביטוח את הגבייה, נלקחו מחשבון המנוחה כ-6,500 שקל עבור ביטוח החיים והתביעה מבקשת להשיב את הכספים ולפצות את כלל המבוטחים ושאריהם, מהם נגבו פרמיות ביטוח חיים לאחר פטירת המבוטחים.
בתביעה מצוין עוד כי כאשר נודע לבעלה של המנוחה על קיומה של הפוליסה, הוא ביקש לממש אותה אולם נדחה על ידי חברת הביטוח בטענה להתיישנות (שכן עברו 3 שנים מאז הפטירה).
יש לציין כי תביעה דומה הוגשה לפני מספר חודשים בבית הדין לעבודה כנגד חברת הביטוח כלל, על המשך גביית ביטוח חיים במסגרת קופת הגמל.
לא נמסרה תגובה מחברת הפניקס.