סופר-פארם משיקה מותג קוסמטיקה חדש
המותג החדש של סופר פארם - MILUCCA, יכלול בשלב הראשון כ-200 מוצרי איפור ובהמשך גם מגוון מוצרי טיפוח. המחירים: 20-45 שקלים
פיתוח המותג החדש ארך כשנתיים ובשלב הראשון הוא יכלול כ-200 מוצרים לאיפור הפנים, העיניים, השפתיים, הגבות ועוד, במגוון רחב של גוונים. בהמשך יימכרו גם מוצרי טיפוח של המותג החדש.
המותג, המיוצר באיטליה וישווק בלעדית בסניפי הרשת, יימכר בפריסה ארצית בסטנדים ייעודים שיוצבו בכ- 240 סניפי הרשת במחלקת הקוסמטיקה, בהשקעה של כ- 35 מיליון שקל והמחירים ינועו סביב 20 - 44.90 שקל. תקופת ההשקה תלווה גם במיצוב חנויות POP UP של MILUCCA ובמהלך 2019 מתכוונת סופר-פארם לפתוח גם חנויות עצמאיות של המותג.
המותג, שבכוונת סופר פארם למכור אותו בעתיד גם בחו"ל, נבנה יחד עם גורו המיתוג המוביל באירופה, מארק מורילס העובד עם הקונצרנים העולמיים הגדולים ביותר כגון: פפסי.קו, יוניליוור, לואי ויטון, נייקי, רבלון ועוד.
כמעט מבלי להרגיש שוק הקוסמטיקה עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות בעולם, וגם בישראל. אם פעם היינו נצמדות למסקרה או אודם של מותג זה או אחר – היום נעדיף לגוון בין מוצרים ומותגים, בין יוקרתי לעממי. אל הזירה הזו נכנס מושג חדש – מותגי מאסטיג', שילוב של מאס מרקט, עממי ופרסטיג' יוקרתי. באזור הזה משחקים מותגים כמו לוריאל, רבלון, פופה, מייבלין, ושם נמצאת גם MILUCCA רק שהיא תהיה נגישה יותר מבחינת המחיר.
שינוי נוסף שהתחולל בעולם הקוסמטיקה קשור בנו – הלקוחות. אנחנו יודעות הרבה יותר טוב מה אנחנו רוצות ואנחנו מבינות הרבה יותר באיפור ובטיפוח ממה שהבנו קודם. הרשתות החברתיות הביאו למהפכה של ממש בתחום זה והמשפיעים ברשתות השונות קובעים את הטרנדים לא פחות משבועות האופנה או מהשטיח האדום.
דני לוזון, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, שעוסק בקוסמטיקה כבר מעל ל-35 שנים, בטוח שמילוקה תשנה את השוק – בישראל בשלב הראשון ומאוחר יותר גם בעולם. "זו בעצם הפעם הראשונה שנכנס מותג שמציע מצד אחד איפור ברמה מקצועית, ומצד שני בשורה במחיר – מקצועיות נגישה כפי שאנו מכנים זאת". אומר לוזון.
"הלקוחה הישראלית מכירה ויודעת מה היא רוצה, והיה לנו חשוב להעצים את הבחירה הזו ולהעשיר עבורה את חוויית הקנייה של סופר-פארם, הן בחנויות והן באתר", מוסיף לוזון.
65% ממוצרי האיפור בעולם מיוצרים באיטליה
כדי להבין עד כמה משמעותית הבשורה לעולם היופי המקומי ולהתרשם ממנה מקרוב, יצאנו ערב השקת MILUCCA למילאנו, איטליה, לביקור במפעל אנקורוטי המייצר חלק ממוצרי האיפור המותג לצד מותגי האיפור המובילים בעולם. רק כדי לסבר את האוזן, אחת מכל ארבע מסקרות שנמכרות בעולם מיוצרות באנקורוטי.
אנקורוטי (Ancorotti Cosmetics), הוא מפעל משפחתי שהקים רנאטו אנקורוטי לפני כ-30 שנה, וכיום בהובלת הבת, המנכ"לית אנריקה אנקורוטי, חולש המפעל הגדול על ייצור מוצרי איפור עבור מותגים מהשורה הראשונה באירופה ובארצות הברית. מטעמי סודיות לא נוכל לציין כאן איזה מותגים נראו על קן הייצור, אך בהחלט נראו מותגים מהשורה הראשונה - גם יוקרתיים וגם עממיים. למעשה כשהראו לנו את המוצר החדש של אחד ממותגי היוקרה, מנהל הייצור כמעט ואיבד את עשתונותיו ורץ להסתירו.
במפעל פיתחו טכנולוגיות ייחודיות וצברו ידע ומומחיות במחקר ופיתוח מוצרים איכותיים ברמות מחיר שונות. ככלל מעניין לגלות שכ-65% ממוצרי האיפור מיוצרים באיטליה.
ישבנו לשיחה עם אנריקה, מנכ"לית אנקורוטי ועם וירג'יני בושושה, כדי להבין מה מיוחד במילוקה, ובכלל איך מפתחים מותג מההתחלה.
בראש ובראשונה נדרשה אנריקה אנקורוטי לשאלה הכי מעניינת בתחום הקוסמטיקה והיא האם בכלל יש הבדל בין המותגים השונים – בין היקרים לזולים? לדברי אנריקה אנקורוטי, הבידול בין המותגים השונים, לפחות אלו המיוצרים אצלה במפעל, הוא בבחירת הפורמולות ועד כמה המוצר עצמו הוא tailor made למותג, בכל הרמות – הפיגמנטים, האירוז, האפליקטורים ועוד.
מעבר לזה ישנה כמובן חוויית הקניה ונחשקות המותג. "כל המוצרים במפעל מיוצרים מחומרי הגלם ברמה הגבוהה ביותר, ועוברים בדיקות איכות קפדניות ביותר", אומרת אנקורוטי. "ישנן כמובן פורמולות יקרות יותר לייצור המכילות למשל אבקת פנינים, או מינון גבוה יותר של אבקת פנינים. אנחנו יושבים תמיד עם הלקוח ומנסים להגדיר את השוק, את הלקוחות, את הצרכים – מה הוא רוצה מבחינת אפיון המוצרים, האירוז, המחיר ומתאימים לכל אחד את המוצר הנכון עבורו".
"נושא הפורמולה משמעותי, כיוון שנדרשים משאבי מחקר ופיתוח לפורמולות ייחודיות, לעומת מוצרי קוסמטיקה ש"מתלבשים" על פורמולה קיימת". אנקורוטי מסבירה שגם לגוון יש משמעות בהליך הייצור. "מוצרי איפור צבעוניים יהיו מורכבים יותר לייצור ממוצרים בצבע שחור - מסקרה כחולה למשל לעומת מסקרה שחורה, כיוון שנעשות בדיקות רבות בכדי להגיע לגוון המסוים שהלקוח הזמין. אנו מייצרים מוצרים עם צבעים ופיגמנטים ייחודיים לאותו לקוח ובאריזה ייחודית, כך שמחיר המוצר הסופי מושפע מכך".
"במקרה של מילוקה", מסבירה וירגי'ני בושושה, "היה חשוב שחלק מהמוצרים יכילו רמת SPF – מקדם הגנה מפני השמש וכן דגש על עמידות, שזה פקטור מאוד חשוב לנשים של היום, שהן עסוקות ורוצות לסמוך על מותג שיהיה איתן לאורך כל היום. כדי לייצר עוד בידול – הטמענו את הזיגזג, שהוא סימן ההיכר של מילוקה, בתוך המוצרים עצמם.
"מילוקה הוא מותג שלא לוקחת את עצמו יותר מדי ברצינות – איפור זה כיף, פאן ולכן גם בחרנו שמות שהם קליטים, ברורים ועם קריצה כמו nice to mat you למייק אפ מאט, AHLALALALONG למסקרה מאריכה ועוד. "חקרנו בסופר-פארם את הטרנדים המובילים וחיפשנו את היצרן שיוכל לענות על כל הצרכים של המותג. היה לנו חשוב לבחור את השותפים הטובים ביותר לתהליך וכך הגענו לאנקורוטי בצד הייצור, כמי שעובד עם המותגים המובילים בעולם, ובצד הלא פחות חשוב של המיתוג בחרנו בחברת המיתוג המובילה באירופה, מורילס, שעובדת בין השאר עם יוניליוור, לואי ויטון, נייקי ורבלון".
בביקור במפעל אנקורוטי ניתן היה להתרשם מהטכנולוגיה העומדת מאחורי המוצרים, Back Injection (הזרקה אחורית), שמאפשרת גם עיצוב ייחודי לכל מוצר, אך חשוב מכך טקסטורות עמידות ועם פיגמנט נוכח שניתן לשימוש גם על רטוב וגם על יבש – אפקט הנקרא Wet & Dry.
פרט לאנקורוטי, את מוצרי מילוקה מייצרים גם בגרמניה ולוקסמבורג – ההקפדה היא על מוצרים בעלי מומחיות בתחומם.
הכותבת היתה אורחת החברה במפעל אנקורוטי באיטליה