שתף קטע נבחר
 

עולה ביוקר: פיליפ מוריס מייקרת את מחיר הסיגריות בכ-3%

ההתייקרות - גם במותגים הפופולריים מרלבורו ופרלמנט. החברה מעלה גם את מחיר הטבק לגלגול בכ-6%. פיליפ מוריס: "העלינו מחירים משיקולים מסחריים"

מחירי הסיגריות והטבק שוב מתייקרים: חברת פיליפ מוריס העלתה הבוקר (א') את מחירי הסיגריות לקמעונאים בשוק ואת מחיר הטבק. הסיבה לייקור: שיקולים מסחריים. מחירן של חפיסות הסיגריות עלה ב-3.4% בממוצע, ושל חבילות הטבק ב-6.25% בממוצע. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה במחירו של טבק מסוג "צ'סטרפילד", שמחירו עלה ב-7%. 

 

 

 

מסתמן: גם בישראל יגבילו את הסיגריה האלקטרונית "אייקוס"

גמילה מעישון עם תרופות לא יעילה. מה כן?

 

לפי מחירונים חדשים שנשלחו הבוקר לקמעונאים, החל מהיום מותגי סיגריות כגון מרלבורו, מרלבורו טאצ', פרלמנט, L&M LOFT ו-NEXT EDGE התייקרו בשקל לחפיסה (וב-10 שקלים לפאקט). בנוסף, חפיסות הטבק התייקרו בשני שקלים לחפיסה, עלייה של כ-6% במחיר, עבור המותגים: מרלבורו, מרלבורו טאצ', L&M, NEXT וצ'סטרפילד.

 

מחירה של חפיסת סיגריות מסוג מרלבורו התייקר ב-3%, מחיר מרלבורו טאצ' התייקר ב-3.4%, מחיר פרלמנט התייקר ב-2.8%, מחיר L&M LOFT התייקר ב-3.6% ומחיר NEXT EDGE התייקר ב-4.1%.

 

מחיר חבילת טבק של מרלבורו התייקר ב6.3%, טבק של L&M התייקר ב-6.5%, טבק של NEXT התייקר ב-5.6% וטבק של צ'סטרפילד התייקר בצורה המשמעותית ביותר, ועולה החל מהיום 7.04% יותר.

 

כואב יותר - גם בכיס (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כואב יותר - גם בכיס(צילום: shutterstock)

 

 

ומה לגבי השחקניות האחרות בשוק?

המתחרות הגדולות, דובק וגלוברנדס, טרם הודיעו על עליית מחירים. בעבר, כאשר נרשמה התייקרות מצד פיליפ מוריס, גם שתי החברות האחרות העלו מחירים בעקבותיה. יתכן שימנעו מלהצהיר על כך מראש, על מנת שהקמעונאים לא ירכשו מלאי בטרם ההעלאה.

 

קמעונאים: "הם מעלים את המחיר פשוט כי הם יכולים"

"הבוקר הגיע אלינו משווק של פיליפ מוריס ואמר שהחל מהיום עולים המחירים", אומר בעלים של פיצוציה בתל-אביב. "לא קיבלנו על כך עדכון לפני, כדי שלא נרכוש 'סטוקים' ונרוויח מהעלייה. הם מחזיקים בכ-60% מהשוק, אז הם מעלים את המחיר פשוט כי הם יכולים. לא שמענו על סיבה מיוחדת. שאלנו את המשווקים ולא הייתה להם תשובה, הם אמרו שגם הם התפלאו". 

 

בכמה יתייקר המחיר לצרכן?

הפנייה לקמעונאים הבוקר כללה את ההערה הבאה: "למען הסר ספק, מחיר המכירה לצרכן ייקבע על ידכם, בהתאם לשיקול דעתכם הבלעדי".

 

מבירור שערכנו בפיצוציות ובמכולות שונות, המחיר הסופי לצרכן עלול להתייקר בלפחות שני שקלים לחפיסה, כאשר בפיצוציות יקרות, הפער יכול להגיע גם לשבעה שקלים מעבר למחיר הקמעונאי.

 

 

שני מותגי הדגל של החברה הם מרלבורו ופרלמנט. החל מהיום, צרכנים יוכלו לרכוש אותם בעלות של החל מ-36 שקלים עבור חפיסת מרלבורו, ו-38 שקלים עבור חפיסת פרלמנט.

 

"אחוזי הרווחים במרבית עמדות המכירה הם נמוכים יחסית, ועומדים על 2-4 שקלים רווח לכל חפיסת סיגריות או חפיסת טבק", אומר בעלים של פיצוציה בתל אביב. "מבחינתנו זה בעיקר 'שירות' שאנו נותנים לצרכנים שלנו. ייקור המחירים על ידי החברה יגולגל ישירות לצרכן".

 

"השוק פתוח, וכל אחד מוכר לפי ראות עיניו", אומר בעלים של פיצוציה ברמת-גן. "בפיצוציות מסוימות במרכז תל אביב, מחיר החפיסה יכול להיות גבוה גם בשבעה שקלים מעל למחיר הקמעונאי".

 

מחיריהם של שלושה מוצרים לא ישתנו: יחידות טבק לחימום HEETS, עבורם המחיר לקמעונאי, כולל מע"מ, יהיה 26 שקלים לחפיסה, סיגריות L&M – מחירן יישאר זהה ויעמוד על 28.99 שקלים לחפיסה (זאת, כאמור, למעט המותג L&M LOFT), וסיגריות NEXT – מחירן יישאר זהה ויעמוד על 26.19 שקל לחפיסה (זאת,  כאמור, למעט המותג NEXT EDGE).

 

מחברת פיליפ מוריס נמסר: "העלנו מחירים למספר מותגים שלנו משיקולים מסחריים".

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים