שתף קטע נבחר

כמה יעלה ניקוי שטיחים? סקירה לקראת פסח

נכון, זו משימה מעצבנת, אבל תחזוקה נכונה של השטיח תאפשר לכם לחיות בסביבה נקייה יותר ותשמור על סיבי השטיח לאורך זמן. לקראת פסח, ולפני שמגלגלים את השטיחים לבוידעם, אתר "המקצוענים" עם מדריך שיעשה לכם סדר בתמחור של ניקוי שטיחים מקצועי

פורים עבר, וזה אומר שיריית הפתיחה של הניקיונות לקראת פסח החלה. מעבר לניקוי היומיומי, יש כאלו שמנצלים את החג לניקוי יסודי יותר שכולל ניקוי שטיחים וריפודים. לפני שאתם בוחרים בעל מקצוע, כדאי שתהיו מעודכנים במחירון המומלץ לצרכן, ושתתמחרו את העבודה כגלובאלית במקרה שיש לכם יותר מפריט אחד. אז מה כדאי לדעת לפני שמזמינים ניקוי מקצועי? לפניכם הסקירה.

 

עוד כתבות בנושא:

שומרים על הריפוד

איך נפטרים מקרדית האבק?

בית בלי חולים: על הסכנות הבריאותיות בבית

 

"לא משנה באיזה סוג שטיח מדובר, אם יש יותר משטיח אחד לנקות, המחיר למ"ר אמור לרדת", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "חשוב לקבל את התמחור מראש, על כלל השטיחים שנרצה לשאוב, כדי שנוכל לערוך השוואת מחירים קצרה ולבחור בבעל המקצוע בעל הדירוג הגבוה ביותר ועם המחיר המשתלם ביותר. כדאי לבדוק גם את מידת הזמינות שלו, ולדרוש התחייבות בכתב להחזרת השטיח במועד הנקוב".  

    (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ניקוי שטיח סינתטי  

מבין כל סוגי השטיחים, השטיח הסינתטי הוא הקל ביותר לתחזוקה, ולכן גם הזול ביותר מבין סוגי השטיחים לניקוי. הוא מיוצר במכונה ומגיע במגוון סגנונות. לרוב הוא עשוי מסיבי פוליאסטר או פוליאריתן המצופים בחומרים מרחיקי לכלוך. במהלך העבודה, בעל המקצוע יסיר את הלכלוך הקשה מהשטיח, יזריק חומרי ניקוי, יקרצף וישאב אותו.

 

כמה זה עולה? התעריף לניקוי הוא לפי מ"ר ונע סביב 35-45 שקל למ"ר, כשמחיר המינימום הוא לניקוי של שטיח בגודל של 2/3 מ"ר.

 

ניקוי שטיח שאגי

שטיח שאגי נעים ומעניק תחושה ביתית ומלטפת, אך הוא מלכודת אבק ולכלוך. מעבר לעובדה שצריך לשאוב אותו לעתים קרובות יותר, הניקוי שלו יעלה גם יותר בהתאם.

 

כמה זה עולה? התעריף הוא 50-80 שקל למ"ר, כשגם במקרה זה יש מינימום הזמנה של שטיח בגודל של 2/3 מ"ר.

 

שטיח מקיר לקיר

נכון, זה טרנד הולך ונעלם, אבל אם עדיין יש לכם שטיח מקיר לקיר, גם הוא מצריך ניקוי יסודי. בשונה משטיחים רגילים, הוא יצריך הגעה של בעל המקצוע אליכם, אך המחיר יהיה נמוך יחסית בהשוואה לשטיחים אחרים.

 

כמה זה עולה? התמחור הוא לפי מ"ר, כשהעלות היא 15-25 שקל למ"ר.

 

שטיח בעבודת יד

שטיח עבודת יד הוא שטיח העשוי לרוב מסיבים טבעיים, כמו צמר או כותנה. הוא יקר משמעותית משטיח סינטטי ומגיע במגוון סגנונות, כמו שטיח פרסי, סיני, אפגני ועוד. בשל העובדה שהשטיח עדין מאד, גם אופן הניקוי שלו חייב להיות עדין, על מנת לשמור על הסיבים ולמנוע מצב של גלישת צבע. לכן, במקרה כזה בעל המקצוע יוותר על פעולות מסיביות כמו קרצוף, ויסתפק בהזרקת חומרי ניקוי לשטיח ושאיבה. 

 

כמה זה עולה? המחיר הוא 50-80 שקל למ"ר.

 

שטיח בעבודת יד העשוי ממשי

אחד השטיחים היקרים ביותר לניקוי הוא שטיח ממשי שנארג בעבודת יד. שטיח משי נחשב ליוקרתי במיוחד העשוי מסיבים טבעיים שנארגו בצפיפות רבה, על מנת להעניק לו מרקם קטיפתי. למרות עמידותו יוצאת הדופן, הוא מזדהם בקלות וצובר כתמים, שהסרתם נחשבת לתהליך מייגע מאד. במהלך העבודה, בעל המקצוע יבצע ניקוי יבש בלבד, יחדיר את חומרי הניקוי לשטיח ולבסוף, לאחר שאלה יהפכו לאבקה, הוא ישאב אותן בעדינות באמצעות מכונה תעשייתית מקצועית. 

 

כמה זה עולה? המחיר הוא 80-100 שקל למ"ר.

 

טיפול בשטיח נגד ריחות של בעלי-חיים  

אם אתם מגדלים בבית בעל חיים, סביר להניח שתצטרכו לבצע טיפול שיסיר את ריח בעל החיים שלכם מהשטיח. ברוב המקרים, הריח החריף נובע מעורו של הכלב, פרוותו או הריר שהוא פולט. בחלק מהמקרים הריח נובע כתוצאה משתן או צואה שפלט בעל החיים על השטיח. אם ממתינים זמן ממושך, לעתים הנזק שייגרם לסיבים יהיה בלתי הפיך, מבחינת דהיית הגוון והתפוררות הסיבים.  

 

כמה זה עולה? זהו טיפול משלים לניקוי הרגיל, ועלותו 200-300 שקל לשטיח בגודל ממוצע.

 

טיפים לתחזוקה נכונה של שטיחים לאורך כל השנה

• שאיבת אבק בתדירות גבוהה תשמור על סיבי השטיח, ויש להקפיד עליה אחת לשבוע (בבית פעיל עם ילדים או בעלי-חיים) ואחת ל-3 שבועות לפחות במקרים אחרים.

• אם לשטיח אין ערך סנטימנטלי, בדקו לפני התיקון האם לא יהיה כלכלי יותר לרכוש שטיח חלופי.

• במכבסות אין אחריות על גלישת צבעים וגם לא קנטים ופרנזים, אלא על קריעה ופירוק בלבד.

• אם נשפך על השטיח חומר עם ריכוז גבוה - כגון מיץ, מומלץ לדלל את אזור הכתם עם מים מיידית.

• כשנוצר כתם חדש, יש לשפוך עליו מיד מים ולהניח מעליו מגבת יבשה לספיגה. לאחר מכן יש להוסיף מסיר כתמים מתאים ולנגב בעזרת מגבת לבנה ויבשה. אין לשפשף את השטיח כדי להסיר כתם, שכן השפשוף יסייע לחדירת הכתם עמוק יותר.

• אם אינכם בטוחים באיזה חומר להשתמש, התייעצו עם בעל מקצוע לפני, כדי שלא תזיקו לשטיח או לריפוד.

• אחת לשלושה חודשים מומלץ להפוך את השטיח לשלושה ימים, ולדרוך עליו כשהוא הפוך, וכן לשאוב אותו גם מצדו האחורי.

 

בכתבה הבאה – נתייחס לניקוי ריפודים ומזרונים.

 

צריכים ניקוי שטיחים? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים