שבועיים לפני פסח: תקלה בגיהוץ כרטיסי האשראי
בעקבות תקלה במסופי האשראי שאירעה היום בשעות אחר הצהריים, בחנויות רבות לא ניתן היה לגהץ את כרטיסי האשראי. חברת שב"א, המפעילה את הממשק המרכזי לסליקת הכרטיסים: "כתוצאה מתקלה נקודתית בתקשורת חלו קשיים בסליקה של כרטיסי אשראי בחלק קטן מאוד מבתי העסק בישראל ובמהלך זמן קצר"
בבתי עסק רבים לא ניתן היה להעביר את כרטיס האשראי של הלקוחות. "מעל לשעה ישנה בעיה ארצית בחיובי אשראי. על פי מיטב ידיעתי כרגע אין צפי לפתרון הבעיה", כתבה אחת הלקוחות בשעות אחר הצהריים ל-ynet.
עסקאות המתבצעות בכרטיסי חיוב מחייבות תקשורת בין גורמים שונים, החל מהעברת העסקה במסוף בית העסק וכלה בהעברת התשלום מחשבון הלקוח לבית העסק שבו התבצעה הרכישה. את התקשורת הזו מאפשרת חברת שב"א המפעילה את הממשק המרכזי המחבר בין הקמעונאים, חברות האשראי והבנקים.
שב"א היא כיום מערכת התשלומים היחידה בתחום כרטיסי החיוב והמכונות למשיכת מזומן והיא למעשה מונופול הנמצא בשליטת הבנקים הגדולים (למעט מזרחי-טפחות).
מחברת שב"א נמסר בתגובה: "כתוצאה מתקלה נקודתית בתקשורת חלו קשיים בסליקה של כרטיסי אשראי בחלק קטן מאוד מבתי העסק בישראל ובמהלך זמן קצר בשעות אחה"צ היום.
"חברת שב״א השיבה את מערכת הסליקה לפעילות סדירה ומלאה תוך זמן קצר וצוות של החברה בודק את מקור התקלה בשעה זו. מערכות התשלומים שמפעילה שב"א ערוכות להעניק שירות מלא ומהיר לעשרות מיליוני העסקאות הצפויות בלמעלה מ-150 אלף הקופות הסולקות לקראת חג הפסח השנה".