החורף החם והמשבר בענף התלבשו על קסטרו: קיפאון ברווחים ובהכנסות ב-2017
הכנסותיה של חברת האופנה של משפחת רוטר הסתכמו ב-1 מיליארד שקל; הרווח נותר כמעט ללא שינוי - 47.7 מיליון שקל
הירידה ברבע האחרון נובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הזהות בדצמבר 2017, שהתאפיין במזג אוויר חם מהרגיל לעונה זו ופגע במכירות קולקציית החורף. הפדיון למ"ר ירד ב-2017 ב-4% ל-1,195 שקל.
הקמעונאים עותרים לבג"ץ בשל הפטור ממע"מ באינטרנט: "זה עוול ואבסורד"
הקמפיין של קסטרו: "העולם עבר לדיגיטל"
מנכ"ל קסטרו: אם לא ארוויח כסף בחנות הפיזית אסגור ואלך
בקסטרו מסבירים את הירידה בפדיון החודשי הממוצע למ"ר כתוצאה מהגדלת שטחי החנויות. בעוד קצב הגידול במכירות אינו תואם את הגידול בשטחי החנויות כך שיש עליה בסך הפדיון של החנות, אך לירידה יחסית בפדיון למ"ר.
לצד היציבות במכירות הסתכם הרווח הגולמי ב-605.4 מיליון שקל לעומת 600.2 מיליון שקל ב-2016. העלייה נרשמה למרות ירידה ברווח הגולמי ברבעון הרביעי של השנה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי שהסתכם ב-60.1% מהמכירות הן נובע בעיקרו מירידה בשער הדולר אל מול השקל ומשיפור עליות הרכישה מספקי החברה.
חלקה של קסטרו ברווחי החברות בקבוצת הודיס אשר הסתכם ב-11.9 מיליון שקל, סייע לחברה לרשום עליה של 5% ברווח התפעולי שהסתכם בכ-67 מיליון שקל לעומת כ-64 מיליון שקל אשתקד.
חלק מהצמיחה ברווח התפעולי קוזז עקב העליה בשכר מינימום במהלך השנה יחד עם ההשקעה בשדרוג והרחבה של מספר חנויות במהלך השנה. החלטת החברה לסגור חנויות במהלך השנה הוביל לעליה בהוצאות הפחת. את השנה חתמה קסטרו עם ירידה של 0.03% ברווח הנקי שהסתכם ב-47.7 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ב-2016.