שתף קטע נבחר

הבורסה סיימה את 2017 בהפסד של 14 מיליון שקל

הדוחות הכספיים של הבורסה חושפים: הקצאת 6% מהון מניות הבורסה לעובדיה, במסגרת ההסכם החדש שנחתם עימם, גרר אותה להפסד בשנה שחלפה

הבורסה לניירות ערך צפויה לפרסם מחר (ג') באסיפה הכללית של בעלי המניות את הדוחות השנתיים ל-2017. ל"כלכליסט" נודע כי השנה הראשונה של איתי בן זאב כמנכ"ל מסתיימת בהפסד של 14 מיליון שקל - זאת בעקבות הוצאה חד פעמית שנרשמה בשל הקצאת 6% מהון מניות הבורסה לעובדיה, במסגרת ההסכם החדש שנחתם עימם.

 

לכתבות נוספות בערוץ שוק ההון

 

   (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)
 

מדובר בהפסד הראשון של הבורסה מאז 2013. את 2016 הצליחה הבורסה לסיים ברווח של 2 מיליון שקל לאחר שעמדה לסיים אותה בהפסד, כשברבעון השלישי הציגה מ"מ המנכ"ל, גל לנדאו-יערי, תחזית להפסד של 10 מיליון שקל, אולם קיצוץ אגרסיבי שהובילה בתוצאות ברבעון האחרון הצליח לייצב את הדוחות ולסיים את השנה ברווח האמור.

  

את 2015 סיימה הבורסה ברווח נקי של 20 מיליון שקל. בכל מקרה, השווי שהסכימו הרוכשים החדשים לשלם עבור הבורסה נראה גבוה, ונראה כי הם מאמינים שהמוסד יכול לעבור לרווח דו ספרתי שיוכל להחזיר להם את ההשקעה.

  

באסיפה מחר יצביעו בעלי המניות גם לגבי מדיניות התגמול החדשה למנהלים, במסגרתה יוכלו בן זאב והמנהלים הבכירים לקבל בונוס של עד 6 משכורות חודשיות לעומת בונוס של עד 3 משכורות חודשיות בתנאי התגמול שהסתיימו ב-2017.

 

עלות שכרו של בן זאב ב-2017 עמדה על 2.475 מיליון שקל, בדומה לשכר מנהלי הבנקים, והיא כוללת בונוס של 3 משכורות חודשיות. ב-2018 עשוי שכרו לעבור את זה של מנהלי הבנקים, ולהגיע לעלות של 2.8 מיליון שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים