סוכני הביטוח: השירות של חברות הביטוח ממשיך להתדרדר
סקר סוכני הביטוח מעלה: רמת השירות של חברות הביטוח ממשיכה לרדת. כלל דורגה במקום האחרון
הסקר השנתי של לשכת סוכני הביטוח שבחן את שביעות רצון הסוכנים מחברות הביטוח בתחום הפנסיוני, מעלה כי חברת כלל זוכה לציון הנמוך ביותר מבין חברות הביטוח.
הסקר שפורסם היום (ד') במסגרת כנס הסוכנים המתקיים השבוע באילת, בחן שמונה מדדי שרות שונים ביניהם, שיוך ההפקדות לפוליסה המתאימה; משך זמן הטיפול בתביעות; הוגנות הטיפול בתביעות ועוד.
על פי ממצאי הסקר, שביעות הרצון הגבוהה ביותר ניתנה לחברת הראל. יחד עם זאת, החברה נמצאת במגמת ירידה מ-2016, אז קיבלה את הציון 7, ב-2017 הציון ירד ל-6.5 והשנה ל-6.3.
חברת כלל דורגה שוב במקום האחרון במדד, כאשר החברה ממשיכה להידרדר מציון 5.7 ב-2016 ל-5.3 ב-2017 ו-5.1 השנה. כלל דורגה אחרונה ב-7 מדדים מתוך שמונה כאמור.
הסקר, המתבסס על תשובותיהם של 727 סוכני ביטוח ונערך על ידי מכון "שריד", בחן גם את מדד ה – NPS, מדד המשמש כפרמטר בינלאומי לבחינת צמיחה של מותג. המדד מתבסס על השאלה - באיזו מידה תמליץ לחבריך על החברה והוא בוחן מה היחס בין כמות הממליצים על חברת הביטוח, מבין הסוכנים, אלו שהביעו דעה ניטראלית, ואלו שבחרו להשמיץ.
ממדד הצמיחה של המותגים עולה כי חברת הראל הינה היחידה שהמדד שלה הינו חיובי (17%), אם כי בירידה לעומת שנה שעברה (25%). משמעות המדד היא שמספר הממליצים על חברת הראל עולה על המשמיצים. במקום השני דורגה חברת הפניקס עם מדד שלילי של ציון 3% - אך במגמת שיפור לעומת אשתקד 5% -
מנורה במקום השלישי ובמגמת הדרדרות עם ציון 7% -לעומת 3% -אשתקד. מנגד, מגדל המדורגת במקום הרביעי במגמת שיפור משמעותית עם ציון 9% - השנה לעומת % 35- אשתקד. חברת כלל במקום האחרון עם המשך הדרדרות עם הציון 41% - לעומת 39% - אשתקד. כלל היא גם החברה היחידה שלגביה רוב הנשאלים הביעו עמדה שלילית.
ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני ביטוח אמר בעקבות הסקר "חברות הביטוח אינן מספקות שירות טוב לסוכן הביטוח. שירות לקוי שמקבל סוכן הביטוח, הוא שירות לקוי שמקבל המבוטח. ללשכה בראשותי מחויבות להבטיח כי חברות הביטוח יפעלו עם הסוכנים ולא נגדם ונמשיך לפעול לשם כך. אנו עושים שימוש בתוצאות הסקר על מנת לייעל את העבודה מול חברות הביטוח ולשפר את רמת השירות שניתן לסוכנים".