משלחת קוסמטיקה ישראלית הגיעה לטייוואן
משלחת ישראלית של יצרני מוצרי טיפוח, קוסמטיקה וקוסמטיקה רפואית יצאה להיפגש עם מאות חברות מטייוואן ולהכיר טוב יותר את השוק הקמעונאי והצרכים של הקונה במדינה האסיאתית. "הפוטנציאל העסקי גדול ואנחנו יוצרים הזדמנויות לחברות הישראליות", אומרים במכון היצוא
טייוואן היא מדינה יחודית בדרום מזרח אסיה. מדינה קטנה ובין הצפופות בעולם עם כ-24 מיליון תושבים, אבל כל זה לא מצביע על מצבה הכלכלי של המדינה הקטנה; כלכלתה יציבה וצומחת ונשענת על יצוא. האינפלציה והאבטלה הנמוכות עושות את אזרחיה בעלי יכולת קניה מרשימה ויעד לחברות רבות.
שוק מוצרי טיפוח במדינה גדול ואטרקטיבי ומאופיין בפתיחות רבה למותגים זרים חדשים. שווי שוק הטיפוח במדינה מוערך בכ-4 מיליארד דולר, מתוכם שווי יבוא הקוסמטיקה מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר, כשעיקר היבוא אליה מגיע מיפן, דרום קוריאה, צרפת וארצות הברית.
האישה הטאיוואנית מוציאה בממוצע כאלף דולר בשנה על מוצרי קוסמטיקה, מה שמעמיד אותה במקום השלישי באסיה, אחרי יפן ודרום קוריאה.
עם הנתונים הללו יצאו 10 נציגים ישראלים בשבוע שעבר (24.4.18) למשלחת ראשונה, שארגנו מכון היצוא והנספחות הכלכלית בשגרירות ישראל בטייפה. המפגש התקיים במגדל האייקוני, "טייפה 101", כשלחברות הישראליות נקבעו מעל 200 פגישות עם מפיצים, קניינים, סוכנים, עיתונאים, בלוגרים ומובילי דעת קהל מקומיים. בהמשך ביקרו הנציגים בסופרמרקטים, בתי כלבו ורשתות פארמה מובילות, בהם נפגשו עם נציגים בכירים של החברות, כדי להבין את צרכי הקונה הטאיוואני.
"בשנים האחרונות עיקר הפעילות של הענף הוא בשווקי אסיה הגדלים והפתוחים למותגים בינלאומיים", אומרת ניצן פייקוב, מנהלת ענף קוסמטיקה וטואלטיקה במכון היצוא, שהצטרפה למשלחת. "הפוטנציאל העסקי גדול ואנחנו יוצרים הזדמנויות לחברות הישראליות. בשוק הטאיוואני, הטרנדים המובילים והנמכרים ביותר הם: תכשירי אנטי אייג'ינג, מוצרי הלבנה לעור, מוצרים טבעיים ואורגניים. החברות הישראליות הציגו מוצרים חדשניים, שמתאימים לטרנדים אלה ונותנים מענה לדרישות הצרכנים. ההתעניינות הייתה רבה".
פייקוב מספרת שענף הקוסמטיקה והטואלטיקה במכון היצוא, פועל לחשיפת המוצרים הישראלים על בימות בינלאומיות, ביצירת הזדמנויות עסקיות לחברות והגברת המודעות העולמית לתעשייה הישראלית והחדשנות שהיא מביאה. "הפעילות הבאה תתקיים בעוד פחות מחודש, בתערוכת היופי הגדולה בשנחאי - "צ"יינה ביוטי" ובה יתקיים ביתן ישראלי בפעם השלישית". בתערוכה צפויים להשתתף 10 חברות ישראליות.
לתעשיית הקוסמטיקה הישראלית יש מוניטין טוב בזכות משאבי הטבע הייחודיים דוגמת שמן הזית, צמחי המדבר והגליל והמלחים, המינרליים והבוץ מים המלח, יחד עם טכנולוגיות ייצור מודרניות ויכולות מחקר ופיתוח מהמתקדמות בעולם.
"החברות הישראליות משקיעות משאבים רבים לפיתוח מוצרים חדשניים וייחודיים, שזוכים להערכה רבה ולביקוש גובר והולך", מוסיפה. ויש לדבריה גיבוי בנתונים. ב-2017 היצוא הישראלי בתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה הסתכם בכ-611 מיליון דולר, שזו עליה של 8% מהשנה הקודמת, כאשר היצוא לאסיה היה כ-16%, שהם 2% יותר מהשנה הקודמת".
ביקשנו לשמוע משלושה נציגים של החברות על הישגי המשלחת.
מוצרים מובילים מתחום הקוסמטיקה הרפואית
המותג STH Health Care של יוסף אנטון, מייסד ומנהל חברת אס. טי. הלת לין, שקיימת מ-1991. אנטון, רוקח במקצועו, הקים את החברה הוותיקה, שמפתחת מוצרים שמטפלים בבעיות עור ברמות משתנות על ידי מוצרים טבעיים וכתחליף לטיפולים קיימים של תרופות אגרסיביות המבוססות על סטרואידים ואנטי היסטמינים.
"אנחנו מהחברות הוותיקות בארץ, שמפתחות ומייצרות מוצרים דרמו-קוסטמטיים. כל המוצרים שלנו מבוססים על פורמולות רוקחיות וחומרים פעילים טבעיים כמו שמנים ארומטיים, תמציות צמחים וכד'. המוצרים מטפלים בבעיות של כוויות, אדמומיות וגרד בעור", מספר אנטון.
מוצר דגל של החברה, אותו היא משווקת כבר 20 שנה לכ-15 מדינות באירופה ובאסיה הוא תחליב פנטיוורה, שמטפל ביובש עור קיצוני, אדמומיות וכוויות עור קלות עד בינוניות. המוצר נמכר בבתי מרקחת ובמכוני ספא. את הקשר הראשוני עם טייוואן יצר עבורם מכון היצוא שהפגיש אותם עם משלחות שהגיעו לארץ. בעקבות ההתעניינות הרבה בטייוואן, בעקבות תערוכת מדיקה בה השתתפו בגרמניה, החליט אנטון לצאת למשלחת.
"בגלל האקלים הטרופי וריבוי נזקי השמש ואדמומיות העור בטאיוואן, אנחנו רואים ביקוש למוצרים שלנו. החברות גילו את המוצר הזה וגם את ספריי הסורקס, שמטפל באפטות בחלל הפה וכאבי גרון. למרבה ההפתעה אין להם מוצרים כאלה", הוא מציין.
אנטון ביקר ברשתות פארמה, בתי כלבו וחנויות של מוצרי בריאות. "אין להם שוק יצור מקומי ויש שם צמא למוצרים חדשניים. הם בדרך כלל מייבאים מקוריאה ומיפן וכעת הם מגלים עניין רב במוצרים מישראל". לדבריו, עשרות הפגישות שאורגנו להם כבר מניבות מגעים לעסקאות עתידיות ומציין את הארגון המושלם של מנהל סחר חוץ בשגרירות המקומית ושל מכון היצוא, שהתלוו למשלחת ולפגישות.
בדרך לסין עוברים בטאיוואן
אמיליה קוסמטיקס היא יצרנית קוסמטיקה מהגדולות בארץ כבר יותר מ-35 שנה, בעיקר כשחקן גלובלי, שמייצר מותגי קוסמטיקה כלייבלים פרטיים לרשתות הגדולות בארצות הברית כמו טארגט וגם בישראל לחברות פארמה כמו סופרפארם.
מעיין קפלון קידר היא מנהלת הפתוח העסקי לשוק אסיה והיא מספרת שלטייוואן יצאה עם מספר מותגים שהחברה מייצרת ומשווקת ונמכרים כבר באנגליה ובארה"ב וביפן. "המותג העיקרי שבאתי לייצג הוא "אמיליה", שלו מגוון מוצרים לטיפוח עור הפנים, הגוף, השיער, תכשירי הגנה מהשמש ועוד", היא מספרת.
"השוק הטייוואני חדש עבורנו ואנחנו רואים בו ככזה שיפתח בפנינו את הדרך לסין. זו אמנם מדינה קטנה יחסית אבל עם כוח קניה גדול. היו לנו פגישות טובות ורלוונטיות במסגרת המשלחת. נקווה שנצליח למצות את ההזדמנות הזו".
קוסמטיקה וסבונים מקיסריה לטאיוואן
מפעל פלומה, של משפחת שגב, שבראשו עומד הבעלים אלי שגב ובנו רן, שמשמש כמנכ"ל, יושב בקיסריה ומעל 30 שנה מייצר קוסמטיקה וסבונים מים המלח.
מורן שני, מנכ"ל קבוצת השיווק של מוצרי פלומה, מספר שמוצרי החברה של המותגים המובילים שלה, "קדמה" ו"יריחו", משווקים כבר ביותר מ-40 מדינות בבתי כלבו, מכוני ספא ובתי מלון. למותג "קדמה" עצמו יש מעל 100 חנויות ממותגות באסיה, אירופה, ארצות הברית ודרום אפריקה.
בנוסף, מפתחת החברה מותגים אישיים ללקוחות שמעוניינים במותג פרטי עם החומרים היחודיים שמופקים מים המלח וסבונים, שיחודיים להם בשני המותגים. "עם החבילה הזו אנחנו יצאנו לטייוואן, במטרה לפתוח שוק חדש. יש לנו כבר פעילות ענפה בפיליפינים, בתאילנד, וייטנאם, בורמה וקוריאה ועכשיו אנחנו עושים מאמץ להיכנס גם לטייוואן", הוא אומר.
"אוכלוסיית טייוואן היא שוק מתקדם ומפותח עם מודעות גבוהה לטיפוח עצמי", מספר רן יחזקאל, ראש הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה. "כבר היום יש ניצני פעילות של מספר חברות ישראליות שהחלו לפעול בטייוואן, חלקן בסיוע הנציגות הכלכלית. הפוטנציאל לענף הקוסמטיקה והטיפוח הוא רב ובמסגרת המשלחת ארגנה הנציגות הכלכלית אירועים ופעילויות לטובת חשיפה ומיתוג ישראל בתחום מול מובילי דעה מקומיים ואמצעי התקשורת השונים. במקביל מתואמות פגישות עסקיות לחברות, על מנת לייצר עבורן ערוצי שיווק והפצה וכניסה קלה לשוק חשוב זה", מסכם.
בשיתוף מכון היצוא