שתף קטע נבחר

נעילה שלילית בניו יורק, מניות הבנקים עלו, ג'יי.סי פני צנחה ב-6.8%

דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, נאסד"ק איבד 0.2%; וולס פארגו טיפס ב-1.7%, בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי עלו ב-1.1% ו-1% בהתאמה; ג'יי.סי פני נפלה לאחר מעבר המנכ"ל ללואו'ס, בסט ביי איבדה 3.6%, מיייסי'ס ירדה ב-4.3%

המדדים נדדו דרומה בשעת המסחר האחרונה, וסיימו בטריטוריה אדומה. דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, נאסד"ק איבד 0.2%, ו-S&P 500 השיל 0.3% מערכו.

  

ברקע למסחר

מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד ב-0.2% ל-72.13 דולר לחבית. מחיר הזהב עלה בשיעור קל ביותר של 0.1% (1.10 דולר), ונקבע על 1,292 דולר לאונקיה.

 

נעילה באירופה: פוטסי עלה ב-0.2%, דאקס עלה ב-0.7%, קאק עלה בשיעור לא מהותי של פחות מ-0.1%. המדד האירופי סטוקס 600 עלה ב-0.3%.

 

במסגרת הנסיונות של סין וארה"ב להגיע להסכמות שימנעו מלחמת סחר, מודיעה היום סין על הורדת מחירי המכסים על מכוניות, מ-25% ל-15%, החל מה-1 ביולי. בסין טוענים שתוכנית הפחתת מסי הייבוא שלה על כלי רכב קיימת כבר שנים, ודוחים את ההשערות כי המהלך התרחש כמחוות פיוס כלפי ממשל טראמפ. בנוסף, למרות שהפחתת המסים תיטיב עם יצרניות הרכב האמריקאיות כמו טסלה ופורד, צפויות להנות ממנו גם היצרניות האירופאיות והאסייתיות. על פי בלומברג, הנהנות העיקריות יהיו יצרניות רכבי יוקרה כמו ב.מ.וו ויצרנית לקסוס – טויוטה. זאת, כיוון שהייצור שלהן נותר מקומי והן לא עברו לייצור בסין.

 

בנעילה באסיה - טוקיו נסוגה ב-0.1%, שנגחאי ננעלה ביציבות, סוני נחלשה ב-2% על רקע העסקה לרכישת האחזקות ב-EMI.

 

מניות מרכזיות

לואו'ס גונבת את המנכ"ל של ג'יי.סי פני: קמעונאית מוצרי הבית (Lowe's Companies) הודיעה על מינויו של מנכ"ל ויו"ר גיי.סי. פני, מרווין אליסון (Marvin Ellison), למנכ"ל שלה, במקומו של המנכ"ל הפורש, רוברט ניבלוק (Robert Niblock).

 

אליסון הגיע לג'יי.סי פני מתפקיד ניהול בכיר בהום דיפו, המתחרה של לואו'ס. מרווין אליסון יעזוב מיידית את תפקידו כיו"ר ג'יי.סי פני וימשיך לכהן כמנכ"ל עד לסוף החודש. את תפקיד היו"ר ימלא בינתיים הדירקטור העצמאי רונלד טיסו (Ronald Tysoe) ואחריות המנכ"ל תחולק בין ארבעה מנהלים בכירים עד למציאת מחליף.

 

מיקרון הודיעה על תוכנית רכישה עצמית חדשה, הגדולה בתולדות החברה, בסכום של 10 מיליארד דולר (16% משווי השוק של החברה). במקביל הודיעה מיקרון על שיתוף פעולה עם אינטל בייצור הדור הבא של שבבי פלאש ושבבים למצלמות דיגיטליות. אתמול עלתה מניית מיקרון ב-3.9%, לאחר שהעלתה את תחזיות ההכנסות לשנה הפיסקאלית ולרבעון הפיסקאלי שלישי (המסתיים בסוף מאי).

  

מייסי'ס (Macy's): בסוסקווהאנה (Susquehanna Financial) מעלים המלצה על מניית הקמעונאית מ'ניטראלי' ל'חיובי', ואת מחיר היעד מ-25 ל-43 דולר (מייסי'ס ננעלה אתמול ב-34.61 דולר).

 

אדובי (Adobe) קונה את פלטפורמת המסחר המקוון מג'נטו (Magento Commerce) תמורת 1.68 מיליארד דולר. הרכישה מספקת לחברה האמריקאית, שעומדת מאחורי תוכנות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור, הזדמנות להכנסות של 13 מיליארד דולר, כך אמר בראד רנצ'ר (Brad Rencher), סגן נשיא בכיר באדובי.

 

מג'נטו, שבין לקוחותיה נכללים קאנון ורוזטה סטון, כמו גם לקוחות חופפים לה ולאדובי – ביניהם קוקה קולה ונסטלה - מטפלת בסחורה בהיקף של יותר מ-150 מיליארד דולר. לפי תנאי העסקה, שצפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי, מנכ"ל מג'נטו מארק לאוול (Mark Lavelle) ימשיך לנהל את 700 העובדים של מג'נטו, כחלק מעסקי הדיגיטל של אדובי.

  

סוני הודיעה כי תרכוש ב-3.2 מיליארד דולר נתח של 60% בחברת המוזיקה EMI. סוני תרכוש את האחזקות של חברת מובדאלה (Mubadala) בענקית הוצאת המוזיקה, שמחזיקה בזכויות של מעל 2 מיליון שירים, ביניהם השירים של אלישה קיז. מנכ"ל סוני, קניצ'ירו יושידה (Kenichiro Yoshida) אמר כי "עסקי המוזיקה נהנו מהתעוררות מחודשת בשנים האחרונות" והוסיף כי החברה מצפה שהרכישה תהיה אבן דרך משמעותית בצמיחה שלה לטווח הארוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים