עלייה של 27% ברווחי קבוצת שטראוס ברבעון הראשון
שטראוס סיימה את הרבעון ברווח נקי של 146 מיליון שקל - המכירות עלו ב-4% ל-2.2 מיליארד שקל; הכנסות הפעילות בישראל עלו ב-6% - בהשוואה לעלייה רבעונית של 4.8% בשוק המזון המקומי
שטראוס חותמת את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה בשורה העליונה והתחתונה של הדוחות - וצמיחה בפעילות הגלובאלית ובפעילות בישראל גם יחד.
שטראוס תחפש ל"האייר" השקעות בארץ
עלייה של 24% ברווחי שטראוס - צמיחה בפעילות הקפה
מכירות קבוצת שטראוס רשמו ברבעון הראשון עלייה של 4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-2.16 מיליארד שקל. בנטרול השפעת שערי החליפין (בעיקר היחלשות שערו של הריאל הברזילאי והדולר האמריקאי ביחס לשקל, בקיזוז התחזקות הזלוטי הפולני ביחס לשקל), עמדה הצמיחה על 7.8%.
העלייה במכירות קבוצת שטראוס באה לידי ביטוי ברווח הגולמי של הקבוצה שעלה ב-6.8% והסתכם ב-833 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה אף היא ועמדה על 38.4%. הוצאות החברה עלו ב-3.75% ל-581 מיליון שקל, הן בשל התייקרות חומרי גלם והן בשל עליית שכר המינימום בישראל.
למרות זאת, השיפור ברווח הגולמי חלחל גם לשורת הרווח התפעולי שצמח ב-14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וזה הסתכם ב-254 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית צמחה בהתאם ועמדה ברבעון על 11.7% מהמכירות. את הרבעון חתמה שטראוס עם רווח נקי בגובה 146 מיליון שקל - זינוק של 26.9% בהשוואה לרבעון המקביל. הקבוצה הודיעה על חלוקת דיבדנד בגובה 160 מיליון שקל.
תוצאות שטראוס ישראל
הפעילות בישראל רשמה ברבעון הראשון עלייה של 5.8% במכירות, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בצמיחה בשיעור גבוה ביחס לשוק המזון המקומי שצמח בתקופת הדוח בכ- 4.6% ברבעון. העלייה במכירות שיקפה גם צמיחה כמותית, המיוחסת להשקת מוצרים חדשים והסכמי הפצה חדשים. עיקר הצמיחה נרשמה במחלבות ובחברת הסלטים שעלו ב-9.4%, בעוד שחטיבת הממתקים והחטיפים צמחה ב-0.6% בלבד.
העלייה במכירות בישראל באה לידי ביטוי בשורת הרווח הגולמי, בשיעור של 2.3%. זאת בשל התייקרות חומרי גלם מרכזים ובהם חלב גולמי וסוכר וכן התייקרות בשכר המינימום. בעקבות כך, נשחקה הרווחיות הגולמית בישראל ל-39.4% לעומת 40.7% אשתקד. שחיקת הרווחיות באה לידי ביווי גם בשורת הרווחיות התפעולית בישראל שעמדה על 12.6% מהמכירות.