שופרסל מסכמת רבעון ראשון עם עלייה במכירות וירידה קלה ברווחיות
רשת הקמעונאות דיווחה על עלייה של 9.1% בהכנסות שהסתכמו ב-3.2 מיליארד שקל; גידול בהוצאות הוריד את הרווחיות התפעולית ל-2.8% לעומת 2.9% ברבעון המקביל; מכירות האון ליין הסתכמו בכ-13.6% מסך המכירות
כך משלמים רבבות חברי מועדון שופרסל עמלה מיותרת
הכנסות הבנקים בשלושה חודשים: 11.35 מיליארד שקל
רשת שופרסל עצמה חתמה את הרבעון הראשון עם עלייה במכירות שנבעה מעיתוי החג, אך עם ירידה קלה ברווח התפעולי כתוצאה מזינוק בהוצאות. מכירות רשת השיווק הגדולה בישראל הסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-3 מיליארד שקל, עלייה של 4.3% שנבעה בעיקר מעיתוי חג הפסח שחל ברבעון הראשון של השנה.
העלייה במכירות נרשמה בשיעור של 2.8% גם בחנויות הזהות שפעלו במתכונת מלאה בשנה שעברה. העלייה במכירות באה לידי ביטוי בשורת הרווח הגולמי שעלה ב-15.1% והסתכם ב-780 מיליון שקל.
הרשת המשיכה במגמת שיפור הרווחיות הגולמית המושגת הן מהעלאות מחירים שלא בעקבות התייקרויות של מחירוני ספקים, הן מתרומת המותג הפרטי והן משינוי בתמהיל סל הקניות, כך שהוא כולל יותר מוצרי פרימיום מבעבר.
הוספת פעילות ניו פארם וההשקעה בגיוס לקוחות לכרטיס האשראי החדש שהרשת מציעה ללקוחותיה, הביאו לזינוק של 17.3% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ואלו הסתכמו ב-737 מיליון שקל.
שיעור ההוצאות עמד על 23.3% מהמכירות לעומת 21.6% בתקופה המקבילה אשתקד. בעקבות הזינוק בהוצאות, הרווח התפעולי הסתכם ב-85 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה שעברה ואילו הרווחיות התפעולית נשחקה ל-2.8% לעומת 2.9% ברבעון המקביל אשתקד.
גיוס לקוחות הרשת לכרטיס האשראי החדש שהשיקה שופרסל עם כאל, ואשר מחליף את הכרטיס שהנפיקה ללקוחות לאומי קארד בעשור האחרון, הוביל להפסד תפעולי של 13 מיליון שקל ברבעון. זאת בשל הוצאות הכרוכות בגיוס הלקוחות ובמתנות גיוס בגובה מאות שקלים לכל לקוח שהצטרף.
את הרבעון הראשון חתמה שופרסל עם רווח נקי בגובה 67 מיליון שקל - עלייה מינורית לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
מכירות האון ליין של שופרסל זינקו בחודשים האחרונים והן מהוות כ-13.6% מסך מכירותיה. אתמול דיווחה הרשת כי דירקטוריון החברה אישר הקמה של מחסני הפצה אוטומטיים בהשקעה של 600 מיליון שקל, שישרתו את פעילות ה-Online של החברה.
הדירקטוריון אישר את התקשרות שופרסל בהסכם עם צד שלישי שיספק ויקים את פעילות האוטומציה למרכז אוטומטי חדש במודיעין בשטח של 34 אלף מ״ר אותו תקים החברה ושישמש לפעילות ה-Online שלה, וכן למחסן קיים של החברה בקדימה בשטח בנוי של כ-8,100 מ״ר שישמש גם הוא כמרכז אוטומטי לפעילות ה-Online.