שתף קטע נבחר

וול סטריט: ירידות של עד 1% בנעילה, ג'נרל מוטורס זינקה ב-13%

טראמפ מימש את איומו להטיל מכסים על פלדה ואלומיניום, והדבר העיב על המסחר; בסיכום חודשי עלה נאסד"ק ב-5.3%, דאו ג'ונס - ב-1% ו-S&P 500 הוסיף 2.2%; הזהב איבד 1% בחודש האחרון, הנפט - 2%; כיטוב פרמה הישראלית הוסיפה היום 41%; סופטבנק משקיע 2.3 מיליארד דולר בחטיבת הרכב האוטונומי של GM

וול סטריט ננעלה בירידות על רקע ההסלמה במלחמת הסחר בעקבות המכסים שהטיל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על יבוא פלדה ואלומיניום מהאיחוד האירופי, מקנדה וממקסיקו, והבטחתן של מדינות אלו כי יגיבו.

 

דאו ג'ונס ירד ב-1%, נאסד"ק - ב-0.3% ו-S&P 500 איבד 0.7%. הירידות היומיות העיבו על העליות שנרשמו בסיכום חודשי, כאשר S&P 500 עלה ב-2.2%. דאו ג'ונס סיים את חודש מאי בעלייה של 1% ונאסד"ק הוסיף 5.3%. מדד ראסל 2000 איבד היום 0.8%, אך בסיכום שבועי זינק ב-6.1%.

 

מבין המניות הבולטות ניתן לציין את ג'נרל מוטורס שזינקה ב-12.9%, כאשר המניה הישראלית שכיכבה היום היא כיטוב פרמה שזינקה ב-41%  לאחר הודעתה כי קיבלה אישר FDA לשווק את תרופת הדגל שלה - הקונסנסי. לפי הודעת החברה, "התרופה מיועדת לטיפול משולב בכאב שמקורו בדלקת פרקים ניוונית וכן בלחץ דם גבוה, תופעת לוואי הנובעת מהשימוש במשככי כאבים נוגדי דלקת לא סטרואידיים".

 

ברקע למסחר

אירופה מגיבה להחלטת המכסים של טראמפ: נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר מסר כי מדובר בצעדים בלתי מוצדקים ו"ארה"ב לא משאירה לנו ברירה אלא לנקוט צעדים נגדיים. זהו יום רע לסחר העולמי, נפנה באופן מיידי לארגון הסחר העולמי ונכריז על הצעדים שלנו בשעות הקרובות". גם מקסיקו הודיעה כי תטיל צעדים נגדיים, וממשלת בריטניה הביעה את אכזבתה מהמהלך.

 

ארה"ב הודיעה שהיא מוציאה לפועל את הטלת המכסים על אלומיניום ופלדה שמיובאים מקנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי, ומסיימת בכך פטור של חודשיים שניתן להן ומכינה את הבמה למלחמת סחר פוטנציאלית עם כמה מבנות הברית הקרובות ביותר שלה.

 

שר המסחר ווילבור רוס אמר לכתבים בשיחת טלפון שהמכסים בגובה 25% על פלדה מיובאת ו10% על אלומיניום מהאיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו, ייכנסו לתוקף בחצות הלילה, שעון מקומי. "אנחנו מצפים להמשך המשא ומתן, הן עם קנדה ומקסיקו מצד אחד, והן עם הנציבות האירופית מצד שני, כי ישנם נושאים נוספים שעלינו עוד לפתור".

  

רוס לא פירט מה יכולים להיות הצעדים האפשריים של קנדה, מקסיקו והאיחוד האירופי, על מנת להסיר שוב את המכסים.

 

מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-13 אלף ועמד על 221 אלף בסך הכל, זאת לעומת צפי אנליסטים לרמה של 225 אלף. הממוצע לתקופה של ארבע שבועות עלה ב-2,500 לרמה של יותר מ-222 אלף.

 

עוד פורסם כי הוצאות הצרכנים עלו באפריל ב-0.6% (לעומת צפי לעלייה של 0.4%) לאחר קריאה מעודכנת של עלייה של 0.5% במרץ. מדובר בנתון חזק שמעיד על איתנות המשק האמריקאי. מדד המחירים לצרכן של הפד (PCE) עלה ב-0.2%.

 

 על פי הערכות נוספות הבנק המרכזי של ארה"ב לא יוכל להעלות את שיעור הריבית מהר יותר מקצב ההעלאה של מקביליו באירופה ויפן. במרץ האחרון העלה הפדרל ריזרב את הריבית בארצות הברית לרמתה הנוכחית, 1.5% – 1.75%. הייתה זו העלאת הריבית הראשונה תחת ידיו של ג'רום פאוול מאז נכנס לתפקידו כיו"ר הפד בינואר השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים