שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בעליות אחרי דוח התעסוקה. נאסד"ק התחזק ב-1.5%

דאו ג'ונס עלה ב-0.9%. דוח התעסוקה: 223 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש מאי, האבטלה ירדה ל-3.8%, רמתה הנמוכה זה 18 שנה. הנפט נפל ל-65.8 דולר לחבית - הרמה הנמוכה מאז אפריל. בורסות אירופה ננעלו בעליות, בהובלת ספרד ואיטליה

המסחר בבורסות ניו יורק ננעל הערב (ו') בעליות שערים, על רקע דו"ח התעסוקה החזק לחודש מאי. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9%, מדד S&P 500 טיפס ב-1.1% ומדד נאסד"ק הוסיף לערכו 1.5%. בסיכום שבועי S&P 500 עלה ב-0.5%, דאו ג'ונס ירד ב-0.5% ונאסד"ק הוסיף לערכו 1.6%.

 

המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב בעליות שערים, בהובלת הבורסות בספרד ובאיטליה. מדד פוטסי בבורסת לונדון עלה ב-0.3%, מדד דאקס הגרמני עלה ב-1% ומדד קאק הצרפתי הוסיף לערכו 1.2%. הבורסה במילנו טיפסה ב-1.5% ובורסת מדריד רשמה עלייה של 1.8%. ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, הודח בהצבעת אי אמון עקב מעורבות מפלגתו בפרשת שחיתות.

 

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת: ניקיי נחלש ב-0.1%, אוסטרליה - ב-0.4%, ושנגחאי - ב-0.7%. האנג סנג וטופיקס עלו ב-0.1% וקוספי התחזק ב-0.7%. מדד MSCI האזורי התחזק ב-0.3%.

  

ברקע למסחר

מכתב מרודן צפון קוריאה הוביל את נשיא ארצות הברית להודיע - אפגוש אותו לפסגה היסטורית ב-12 ביוני. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אירח לביקור נדיר את יד ימינו של קים ג'ונג און. בסיום הפגישה, שארכה כשעתיים, יצא טראמפ לעיתונאים ובמסיבת עיתונאים שערך מסר כי הפסגה תיערך כמתוכנן בעוד שבוע וחצי, בסינגפור. זאת, אף שכלל לא פתח את אותו מכתב.

 

הנפט מסוג WTI נקבע על רמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל. החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו היום בבורסת הסחורות של ניו יורק בשיעור של 1.8%, לרמה של 65.81 דולר לחבית. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט ב-3.1%.

 

תקלה בוויזה העולמית: לקוחות ברחבי יבשת אירופה וגם בבריטניה לא יכולים לבצע עסקאות באמצעות כרטיסי האשראי. החברה מסרה כי היא מודעת לתקלה וכי אנשיה מנסים לאתר את מקור הבעיה על מנת לטפל בה.

 

מחירי הזהב ירדו היום על רקע דוח התעסוקה החזק, וכן על רקע ציפיות להעלאות ריבית מצד הפדרל ריזרב מאוחר יותר החודש. מחיר אונקייה ירד בשיעור של 0.4%, לרמה של 1,299.3 דולר. בחישוב שבועי ירד מחיר הזהב ב-0.7%.

 

החקירה של החוקר המיוחד רוברט מולר, על המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, עלתה למשלם המסים האמריקאי כמעט 17 מיליון דולר - כך על פי דו"ח הוצאות שפורסם היום בארה"ב. הסכום כולל 7.7 מיליון דולר שאותם ניצל מולר ישירות להוצאות שוטפות כמו משכורות עובדים ונסיעות, וכן 9 מיליון דולר שהוציא משרד המשפטים. הדו"ח נוגע לתקופה שבין ה-17 במאי 2017 - היום שבו מונה לחוקר מיוחד - לבין היום שסיים את תפקידו, במרץ 2018.

 

ארה"ב משחקת "משחק מסוכן" בהחלטתה להטיל מכסים על פלדה ואלומיניום מאירופה - כך אמרה היום נציבת הסחר של האיחוד האירופי, ססיליה מלמסטרום. הנציבה הזהירה שלצעד האמריקאי יהיו השלכות על ההתאוששות הכלכלית של האיחוד האירופי, וגם על הצרכנים האמריקאים.

  

האיחוד האירופי טרם החליט סופית אם וכיצד יגיב לצעד האמריקאי, אולם פנה לארגון הסחר העולמי וכן פרסם רשימה בת 10 עמודים של סחורות ומוצרים אמריקאים - מאופנועי הארלי דייוידסון ועד וויסקי בורבון - שעליהם ייתכן ויוטל מכס.

 

פורסם דו"ח התעסוקה החזק לחודש מאי, ולפיו נוספו 223 אלף משרות לשוק האמריקאי בחודש מאי - מעל הצפי. שיעור האבטלה ירד מ-3.9% ל-3.8% - שפל של 18 שנה. אנליסטים מעריכים כי נתון חיובי בהתאם לציפיות עשוי לתת לבנק המרכזי האמריקאי חותמת סופית מבחינת השוק להעלאת הריבית בפגישתו הקרובה בעוד כשבועיים. "דו"ח תעסוקה טוב יכול להוות אקרוד סיום חיובי לשבוע רצוף באירועים שלילים", אומר ראלף גות'ר, אנליסט מניות בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל.

 

"המשבר הפוליטי באיטליה ועליית המדרגה במלחמת הסחר בין ארה"ב, אירופה וסין העיבו על המסחר במהלך השבוע שחלף והעלו את רמת התנודתיות". הוסיף גות'ר, "הרבה משקיעים מחכים עד שהתמונה תתבהר".

 

לצד המתחים סביב מלחמת הסחר, ניתן לציין את ההסכמות שהושגו באיטליה לקראת השבעת ממשלת ימין שצפויה להתבצע עוד היום. לפי ההסכמות שהושגו, ג'וזפה קונטה יושבע לתפקיד ראש הממשלה לאחר שבתחילת השבוע הודיע לנשיא, סרג'יו מטרלה, כי הוא מוותר על המאמצים להקים הממשלה, וכעת הסכים להוביל אותה לאחר שהוצע לו הדבר פעם נוספת. קונטה הוכרז כמועמד להנהגת המדינה בהסכם בין מפלגת הימין "הליגה" ומפלגת "חמשת הכוכבים" האנטי-ממסדית.

 

"ההחלטה להטיל מכסים גם על קנדה ומקסיקו מעידים על כך שהסיכויים לחתימה על נוסח מחודש להסכם NAFTA הולכים ומתפוגגים", כתבו כלכלנים של גולדמן זאקס ביחס להחלטת ממשל טראמפ מאתמול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים