דיווח: גרופון העולמית מחפשת רוכש
מפעילת שירותי הדילים, שבעבר נהנתה מפופולריות רבה, מנהלת מגעים עם מספר חברות ציבוריות. בין הרוכשות הפוטנציאליות נמנות IAC, בעלת טינדר, וענקית הסחר עליבאבא
גרופון - הסוף? מפעילת אתר הדילים הפופולרי לשעבר, מחפשת רוכש וצפויה לסיים את חייה כחברה עצמאית עשר שנים לאחר הקמתה. כך מדווח אתר recode.
לפי הדיווח, בכירי גרופון ובנקאים שמייצגים את החברה פנו בחודש האחרון למספר חברות ציבוריות בניסיון לייצר עניין ברכישת החברה, שנחשבת למייסדת תחום הקופונים היומיים. לפי מקורות, גרופון מאותת לרוכשים פוטנציאליים שהיא פתוחה למכירה מזה כמה זמן, אבל בחודש האחרון היו נציגי החברה אגרסיביים במיוחד בניסיונם ליצור עניין ברכישתה.
בשלב זה, לא ברור האם אכן הצליחה גרופון לעורר עניין אצל רוכש אפשרי, או מה הוביל למאמצים הנוכחיים. ב-recode העריכו שבין החברות שישקלו לרכוש את גרופון נמנות עליבאבא, שרכשה בעבר 6% מהחברה, או חברה האחזקות IAC (הבעלים של טינדר, אוקייקיופיד ועוד) שהמנכ"ל שלה, ג'ואי לווין, יושב בדירקטוריון גרופון. החברה סירבה להגיב לדיווח.
בשנים הראשונות אחרי השקת אתר גרופון ב-2008 הפכה החברה לאחד השמות החמים בעולם הטכנולוגיה, והתחום שיצרה – מכירת דילים יומיים למסעדות ולמוצרים שונים – זכה לצמיחה משמעותית עם אינספור מתחרים וחקיינים בכל העולם.
גרופון השקיעה משאבים ניכרים בהתרחבות בינלאומית, ונכנסה גם לישראל באמצעות רכישת האתר המקומי גרופר. ב-2011 הגיעה החברה לשיא כשהנפיקה לפי שווי של יותר מ-16 מיליארד דולר. זאת, אחרי ששנה קודם לכן סירבה להצעת רכישה מגוגל לפי שווי של 6 מיליארד דולר.
ואולם, זמן לא רב לאחר מכן התפוצצה הבועה: העניין של הגולשים בעסקאות יומיות צנח משמעותית, וגם העסקים שהציעו אותן הבינו שהן לא משתלמות ולא מצליחות להפוך את רוכשי הדילים לקונים קבועים. מתחרים רבים נסגרו או נמכרו בעבור פרוטות. גרופון עצמה שרדה וניסתה כמה פעמים להמציא את עצמה מחדש כאתר סחר מקוון כללי עם דגש על עסקאות מפתות. ואולם, מאמצים אלו לא זכו להצלחה משמעותית ונכון להיום עומד שווי השוק של החברה על 2.39 מיליארד דולר.