דיווח: גט שוקלת למכור את הפעילות בארה"ב
לפי בלומברג, החברה הישראלית שוקלת למכור את Juno, סטארטאפ הנסיעות שרכשה רק לפני שנה – ובכך לצאת מהפעילות שלה בארה"ב. גט: "אנחנו לא מתייחסים לשמועות לא מבוססות"
גט (לשעבר גט טקסי) רכשה את את ג'ונו, סטארטאפ הזמנת נסיעות ניו-יורקי של היזם הישראלי טלמון מרקו, ב-200 מיליון דולר, ולמעשה הפכה אותו לפעילות המקומית שלה בעיר. ניו יורק היא העיר היחידה בארה"ב שבה פועלת גט, כך שאם גט אכן תמכור את ג'ונו, משמעות הדבר היא ויתור על השוק האמריקאי ויציאה ממנו בשל חוסר הצלחה להציב תחרות לחברות כמו אובר ו-Lyft.
בניגוד לחוק: נהגים ב-Gett מסרבים לנסיעות קצרות
Gett במו"מ לרכישת אפליקציית הנסיעות ג'ונו של טלמון מרקו
בבלומברג מסבירים כי הסיבה למהלך הצפוי היא שעלויות הפעלת ג'ונו הפכו לגבוהות מאוד. עם זאת, מדובר כרגע בדיונים בלבד, שום עסקה לא נסגרה ונשקלות אלטרנטיבות נוספות.
גט מסרה לאחרונה כי מבין השווקים בהם החברה פועלת, ניו יורק צומחת בקצב המהיר ביותר. כמו כן, כ-45,000 נהגים כבר הצטרפו ל-Juno, כך לפי החברה. עוד נמסר מגט כי החברה צפויה לעבור לרווח בכל המדינות בהן היא פועלת, עד לרבעון הראשון של 2019.
מגט נמסר כי "אנחנו לא מתייחסים לשמועות לא מבוססות".
תקופה לא טובה וביקורות שליליות
אם הצעד אכן יתממש, זו תהיה עדות נוספת לכך שתקופה לא טובה עוברת על גט. החברה לא הצליחה להתרחב משמעותית ברחבי העולם כמו מתחרותיה, וכיום פועלת רק בישראל, ברוסיה, בניו יורק ובבריטניה.
לאחרונה הודיעה על גיוס של 80 מיליון דולר – סכום נמוך משמעותית ביחס להערכות המוקדמות, ונמוך גם ביחס לגיוס הקודם של החברה. ישנם גם סימני שאלה לגבי השותפה האסטרטגית פולקסווגן, לאחר שזו, לפי דיווחים בחו"ל, החליטה להשקיע בפיתוח שירות נסיעות משותפות משלה במקום להסתמך על הטכנולוגיה של גט.
גם בישראל גט סופגת לאחרונה ביקורות שליליות הולכות וגוברות מצד לקוחות שמתלוננים על חוסר זמינות של מוניות, בעיקר בת"א. זאת, על רקע התחזקות של המתחרה המקומית החדשה, אפליקציית המונית Raxi שגייסה כבר אלפי נהגים.