שתף קטע נבחר

וול סטריט: אתר אמזון קרס והעליות במנייה התמתנו

המדדים המובילים ננעלו במגמה מעורבת, אמזון כבר עלתה ב-1.5% אך תקלות באתר עם פתיחת הפריים דיי מיתנו את העליות ל-0.5%. הנפט איבד 4% מערכו, לאחר ששר האוצר האמריקאי מנוצ'ין אמר כי חלק מהיבואנים יוכלו לקנות נפט מאיראן - על אף הסנקציות

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: דאו ג'ונס עלה ב-0.2%, נאסד"ק ירד ב-0.3% ו-S&P 500 איבד 0.1%. מניות הפיננסים רשמו עליות בהובלת בנק אוף אמריקה שעלתה ב-4.3%.

 

מניה שעוררה עניין מיוחד היא זו של אמזון, שהעליות בה התמתנו לאחר שהתקבלו דיווחים על תקלות באתר שלה עם פתיחת הפריים די. המניה ננעלה לבסוף בעלייה של 0.5%. המשקיעים ממתינים לפרסום הדו"חות של נטפליקס לרבעון השני של 2018.

  

אמזון: קריסה של אתר החברה הלילה עם פתיחת יום המבצעים המיוחד של החברה (Prime Day). התקלות הורגשו בדף הבית ובאפליקציה של החברה, והגולשים הרבים שנכנסו לאתר החברה נתקלו בכיתוב: "מצטערים, משהו השתבש אצלנו". במקרים מסוימים התפרסמה ההודעה כשניסו הגולשים להשלים את הקנייה. נכון לרגעים אלה, האתר שב לפעילות סדירה. המבצעים החלו בשעה 15:00 לפי שעון החוף המזרחי בארה"ב, וזאת למשך 36 שעות.

  

ברקע למסחר

הנפט מסוג WTI ננעל בירידה של 4.2% לרמה של 68.1 דולר לחבית - שפל של יותר משלושה שבועות. הזהב נחלש זה היום השני ברציפות לאחר שאיבד 0.1% לרמה של 1,239.7 דולר לאונקיה. בשבוע שעבר איבד 1.2% מערכו.

 

אירופה סגרה בירידות: פריז נסוגה ב-0.3%, לונדון איבדה 0.8% מערכה ומדריד נחלשה ב-0.2%. בורסת פרנקפורט עלתה בניגוד למגמה - הוסיפה 0.2% לערכה.

 

בנעילה באסיה - שנגחאי ירדה ב-0.6% והאנג סנג טיפס ב-0.1%. בטוקיו לא התקיים היום מסחר. ZTE קפצה ב-16.5% בהונג קונג לאחר שארה"ב התירה לחברות אמריקאיות לעשות עמה עסקים.

 

רוני יונסיאן, מנהל דסק מחקר ני"ע זרים בלאומי שוקי הון, מפרסם התייחסות להתבטאויות נשיא ארה"ב טראמפ והשפעתן על חברות מסקטור הביטחון: "הדרישה של טראמפ ממדינות החברות בנאט"ו להגיע להוצאה תקציבית ביטחונית של 4% תוצר נראית תלושה, כמו גם תביעתו להגיע 'מייד' להוצאות ביטחון בשיעור של 2% תוצר.

 

"עם זאת, הלחץ האמריקאי עשוי להשפיע לחיוב על תקציבי הביטחון של המדינות הללו בשנים הקרובות. סקטור ה- Aerospace&defense צפוי להמשיך ולהציג צמיחה עקבית בשנים הקרובות, כתוצאה מעליית תקציבי הביטחון וכן כתוצאה מהמשך ההביקושים לתעופה אזרחית. אנו ממליצים להיחשף אליו".

 

מחירי הנפט: שר האוצר האמריקאי, סטיב מנוצ'ין, אמר כי חלק מהיבואנים עשויים לקבל ויתורים על המשך רכישת נפט מאיראן - למרות הסנקציות: "אנחנו רוצים שאנשים יצמצמו את רכישות הנפט שלהם מאיראן לאפס, אבל במקרים מסוימים נשקול חריגים".

 

מניות מרכזיות

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני ולמחצית 2018 החלה, כאשר 25 חברות מתוך S&P500 פרסמו דוחות. את עונת הדוחות פתחו הבנקים הגדולים עם צמיחה חזקה ברווחים, אם כי נמוכה במקצת מהצפוי, וצמיחה נאה בהכנסות. הרווח הממוצע של הבנקים גדל ב-13.5%, לעומת צפי לעלייה של 15%. "הפתיחה החיובית עשויה להעיד על מגמה דומה בעונת הדוחות שתיפתח בשבועות הקרובים גם בשאר העולם", כתבו כלכלני הראל פיננסים בסקירתם השבועית.

 

הבנק השני בגדולו מבחינת נכסים בארה"ב, בנק אוף אמריקה, דיווח על עלייה של 33% ברווח הנקי ברבעון השני שהסתכם ב-6.78 מיליארד דולר - 63 סנט למניה. הרווח הפתיע את החזאים בשוק שציפו לרווח רבעוני של 57 סנט. ההכנסות ברבעון השני ירדו מעט, ל-22.6 מיליארד דולר, לעומת 22.8 מיליארד דולר לפני שנה, אך הן היו גבוהות מהתחזיות שעמדו על 22.2 מיליארד דולר.

   

גולדמן זאקס צפוי להודיע בימים הקרובים (וייתכן שכבר היום) על מינויו של דיוויד סולומון (David Solomon) למנכ"ל הבא שלו. כך דיווח אתמול הניו יורק טיימס. המנכ"ל הנוכחי לויד בלנקפיין (Lloyd Blankfein) אמר מוקדם יותר השנה בראיון ל-CNBC כי להערכתו סולומון יהיה יורשו בתפקיד. הוול סטריט ג'ורנל דיווח בחודש מרץ שבלנקפיין צפוי לפרוש בסוף השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים