שתף קטע נבחר
 

כשרכב היוקרה פוגש סטודנטים

סמינר השיווק לסטודנטים מצטיינים במרכז הבינתחומי הרצליה משלב בין תעשייה לאקדמיה, בדרך שבה גם מרצדס, המוסד הלימודי, וגם הסטודנטים - יוצאים מורווחים. "הסטודנטים מתמודדים עם אתגרים אמיתיים של מותג יוקרה"

בשיתוף כלמוביל מרצדס

 

כבר למעלה מעשור שמשהו מיוחד קורה במרכז הבינתחומי הרצליה: בכל שנה, סטודנטים מצטיינים זוכים לקחת חלק בסמינר שמפגיש אותם ואותן לראשונה, עם אחד מהמותגים המובילים בעולם - "מרצדס". במהלך סמסטר שלם, הסטודנטים מקבלים גישה לאתגרים אמיתיים איתם מתמודד מותג היוקרה, ונדרשים להציג פתרונות יצירתיים ומחוץ לקופסא. וכן, יש גם פרסים לזוכים.

 

סטודנטים מצטיינים זוכים לקחת חלק בסמינר שמפגיש אותם ואותן לראשונה, עם אחד מהמותגים המובילים בעולם -
סטודנטים מצטיינים זוכים לקחת חלק בסמינר שמפגיש אותם ואותן לראשונה, עם אחד מהמותגים המובילים בעולם - "מרצדס".

"אנחנו נותנים לסטודנטים אתגרים שאנחנו מתמודדים איתם בעבודה", אומר אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה כלמוביל מרצדס. "זאת הדרך שבה החברה מאפשרת לסטודנטים, הצצה לתהליכי קבלת ההחלטות ואפשרות גם לשנות מבפנים" לדבריו, הדבר מאפשר לקבל עין רעננה וצורת חשיבה שונה מקבוצה שלא נמצאת בתוך החברה. "כשנמצאים בתוך מותג יוקרה - רואים את הדברים בצורה מאוד מקובעת. באופן הזה, מקבלים זווית אחרת, הרבה יותר נקייה. זו גם הדרך שלנו להנגיש את המותג, שנתפס בעבר כשמרני ומיושן, לקהלים צעירים יותר".

 

בתוך מסגרת לימודית-מחקרית מאורגנת, מרצדס מצליחה להישען על תובנות צעירות - וגם ליישם אותן. אחד הפרויקטים הקודמים עסק במיתוג דגם ה"סמארט" של מרצדס, ובמהלכו הסטודנטים עמלו על תוכנית עבודה וקידום מכירות, קיבלו תקציב אמיתי ויצאו לאסוף לידים ברחובות תל-אביב. "אנחנו רואים את הפרויקט כמודל שכל הצדדים מרוויחים", אומר פינטו.

 

אבל מרצדס, כמותג יוקרתי, היא לא היחידה שמרוויחה משיתוף הפעולה הפורה הזה. בפרויקטים השנה קיבלו הסטודנטים הזדמנות לעבוד על חווית לקוח שתתאים ל-2018 מהזווית הצעירה שלהם. את התוצאות כנראה נראה ממש בקרוב. "חלק מהחזון שלנו זה החיבור החזק לתעשייה", מסבירה ד"ר טליה רימון, ראש התמחות השיווק במרכז הבינתחומי. "אנחנו מאוד מאמינים בחיבור חזק בין אקדמיה ותעשייה, בטח ובטח כשמדובר על לימודי מנהל עסקים ושיווק. יש פה הזדמנות לעשות סיעור מוחות ולקחת מקרה בוחן שמבוסס על אתגר אמיתי, ולהציע לו פתרונות".

 

סטודנטים מצטיינים זוכים לקחת חלק בסמינר שמפגיש אותם ואותן לראשונה, עם אחד מהמותגים המובילים בעולם -
אלי מנסור (מימין) חוגג את התואר בהצטיינות.

רימון מסבירה שעבור הסטודנטים מדובר בהזדמנות פז. "זה סמינר ייחודי שנתפס כמאוד אטרקטיבי עבור סטודנטים, מכיוון שהוא מאפשר להם ליצור קשרים אמיתיים. זה כמו 'בוק' בשבילם. אחר כך כשהם יוצאים לראיונות בשוק העבודה, הם יכולים להציג את הפרויקטים שלהם ואפילו להגיש מכתבי המלצה מדמויות בכירות במשק, ואת זה לא מקבלים בהרבה מקומות".

 

מי שחווה את הסמינר הזה מקרוב, ואף זכה יחד עם קבוצתו במקום הראשון השנה, הוא הסטודנט אלי מנצור (21), עולה מברזיל שלומד שיווק וכלכלה בתוכנית הבינלאומית. "הפרויקט היה מאוד מעניין עבורי, מכיוון שנדרשנו להסתכל על 'מרצדס' כמכלול, ולא סתם לבנות עוד קמפיין פרסומי", הוא אומר. "לאורך הסמסטר זכינו להרצאות אורח מדמויות בכירות בתעשייה, וזכינו לשמוע על נושאים כמו בינה מלאכותית, ביג דאטה, איך ייראה העתיד של מסע הלקוח וקשרי לקוחות, וכל זה בגוף ראשון מאנשים שזו העבודה שלהם". בקבוצת הסטודנטים שזכתה במקום הראשון" מקס ג'נזן, אלי מנסור ואסטל שיינרט. קבוצת הסטודנטיים שזכתה במקום השני הם: פרננדו גוטהילף, פטריסיה פהר- ברנרד ומאוריציו פזמניק.

 

אגב חמישה מתוך השישה הן סטודנטים מחו"ל. 

מקס ג׳נזן - עולה חדש מגרמניה, כעת משרת בצבא, אסטל שיינרט ואלי מנצור- עולה חדש מברזיל (צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה )
מקס ג׳נזן - עולה חדש מגרמניה, כעת משרת בצבא, אסטל שיינרט ואלי מנסור- עולה חדש מברזיל(צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה )

מנסור והקבוצה שלו בחרו לצלול פנימה אל המבנה הארגוני של מרצדס ישראל, ולהציע פתרונות שיסייעו לייעל את העבודה ולשפר את חוויית הלקוח. "הצגנו 7 פתרונות", הוא מספר, "כשהחשוב ביניהם הוא יצירת אינטגרציה נכונה בין כלל המחלקות בחברה. קבענו ראיונות עם בעלי תפקידים במרצדס ובחנו כל מיני פתרונות שקיימים היום בשוק, והצענו את הטובים ביותר. בעיניי, זה הפרויקט המשמעותי ביותר שעשיתי במסגרת הלימודים באוניברסיטה".

 

סטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה  (צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה )
סטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה (צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה )

 

בשיתוף כלמוביל מרצדס

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים