שתף קטע נבחר
 

פייסבוק צללה ב-19% לאחר הדו"חות - ביום המסחר הגרוע בתולדותיה

שווי השוק של פייסבוק נחתך בכ-120 מיליארד דולר - הירידה הגדולה של פייסבוק עד היום עמדה על 11%. לראשונה זה כמה רבעונים הרשת החברתית לא הצליחה לעמוד בציפיות האנליסטים. הכנסות החברה עמדו ברבעון השני על 13.2 מיליארד דולר - מתחת לצפי. מספר המשתמשים הפעילים באירופה ירד. הרווח הנקי דווקא עלה ביותר מ-30%

היום הגרוע בתולדות פייסבוק: מניית הרשת החברתית קרסה היום (ה') במסחר בניו יורק בעקבות הדו"חות המאכזבים אתמול. מניית הרשת החברתית איבדה 19% - הירידה החדה בתולדותיה - ושוויה נחתך בכ-120 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהתרסקה בלילה שבין רביעי לחמישי במסחר המאוחר, ומחקה 170 מיליארד דולר משוויה. הנפילה היומית החדה ביותר עד כה היתה 11% ונרשמה ביולי 2012.

 

למה התרסקה מניית פייסבוק?

 

הרקע לנפילה: לראשונה זה כמה וכמה רבעונים, פייסבוק פספסה את התחזיות. הכנסות החברה ברבעון השני של 2018 עמדו על 13.23 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 13.3 מיליארד דולר. מדובר בהחמצה קלה בלבד, אך יוצאת דופן בעבור חברה שבעקביות נוהגת לספק תוצאות טובות מהצפוי.

 

ההכנסות עלו בשיעור מרשים של 41.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. ואולם, קצב העלייה הואט משמעותי לעומת הרבעון הראשון של השנה, אז עלו ההכנסות ב-49%.

פייסבוק נאסד
(צילום: רויטרס)
 

עם זאת, החברה עקפה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח: הרווח למניה עמד על 1.74 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 1.72 דולר למניה. הרווח הנקי עלה ב-31.1% ל-5.12 מיליארד דולר.

 

מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד על 2.23 מיליארד - נמוך מעט מהתחזיות שצפו 2.25 מיליארד, אך עדיין עלייה של 1.4% לעומת הרבעון הרציף ו-10.9% לעומת הרבעון המקביל. מספר המשתמשים הפעילים ביום הגיע ל-1.47 מיליארד (לעומת תחזיות של 1.48 מיליארד), עלייה של 1.4% לעומת הרבעון הרציף ו-11.4% לעומת הרבעון המקביל.

 

הדים ברורים לפרשת קיימברידג' אנליטיקה אפשר למצוא במספר המשתמשים הפעילים בצפון אמריקה ובאירופה. מספר המשתמשים הפעילים ביום באירופה רשם, לראשונה, ירידה של 1.1% לעומת הרבעון הרציף ועמד על 279 מיליון איש. מספר המשתמשים הפעילים בחודש ירד ב-0.3% ל-376 מיליון איש. בצפון אמריקה, מספר המשתמשים שמר על קיפאון ועמד על 185 מיליון ביום ו-241 מיליון בחודש.

מארק צוקרברג (צילום: AFP)
מארק צוקרברג(צילום: AFP)
 

למרות הירידה במספר המשתמשים באירופה והקיפאון בצפון אמריקה, ההכנסות באזורים אלו דווקא עלו. באירופה צמחו ההכנסות ב-47.3% ל-3.3 מיליארד דולר ובצפון אמריקה ב-37.2% ל-6.25 מיליארד דולר.

 

מרבית הכנסות החברה מפרסום, 91%, הגיעו מהמובייל. זאת, לעומת 87% ברבעון השני של 2017. נכון ל-30 ביוני העסיקה פייסבוק 30,275 עובדים, עלייה שנתית של 47% ורבעונית של 9.1%.

 

"הקהילה והפעילות העסקית שלנו צומחות במהירות", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "אנחנו מחוייבים לחקור כדי לשמו על אנשים בטוחים ומאובטחים, ולהמשיך לבנות דרכים חדשות ומשמעותיות לסייע לאנשים לתקשר".

 

 


פורסם לראשונה 26/07/2018 08:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים