לפתוח חנות תוך כדי משחק ובדקות
חברת SELLFEE הישראלית משלבת בין שני עולמות: עולם הגיימינג ועולם החנויות הווירטואליות, ובעולם יש מתעניינים - לקוחות ומשקיעים. סיפור הצלחה ישראלי
אחד המקצועות החדשים שנולדו בשנים האחרונות בשוק התעסוקה המשתנה, הוא המסחר הווירטואלי. לא מדובר רק במעבר בתי עסק לממכר אונליין אלא גם למי שמנהלים מסחר ברשת, כדוגמת אתרים שמוכרים עבור אחרים בחנויות ייעודיות תמורת "דמי תיווך". תחום זה צובר תאוצה ככל שחולף הזמן.
"מגמת המסחר המקוון עולה ותופסת תאוצה", אומרת נועה אברהמי, מנהלת ענף מדיה דיגיטלית במכון היצוא. "רבים מבינים את משמעות מכירת סחורות באינטרנט והפוטנציאל הגלום בה ומקימים חנויות וירטואליות, כעסק ראשי או כשהשלמת הכנסה".
כל אחד יכול לפתוח חנות
SELLFEE היא חברה ישראלית שמציעה פלטפורמה ראשונה מסוגה, שמאפשרת לכל אדם שרוצה לפתוח חנות וירטואלית בדרופשיפ, לעשות את זה בזמן קצר. בדרופשיפ יכול כל יצרן או מפיץ של מוצר לתת לבעל החנות מחיר עבור המוצר שלו. בעל חנות הדרופשיפ קובע את מחיר המכירה, כולל הרווח שלו, ורשאי למכור את המוצר כשהוא אחראי על החלק של ההפצה, השיווק והפרסום. ההזמנה של הלקוח נעשית מול בעל החנות והוא מעביר אותה לספק או ליצרן, שמנהל מצידו את המלאים והמשלוח.
"ב- SellFree זיהו את הפוטנציאל ועוזרים בבניית חנות וירטואלית מא' עד ת' בליווי מקצועי, עם הדרכות והסברים. החוויה שהם מציעים מוגשת בצורה קלילה וכיפית, כמו משחק", אומרת אברהמי.
חברת SELLFEE יצרה פלטפורמה שמאפשרת בניית חנות דרופשיפ תוך כדי משחק מחשב. המשחק נועד לייצר פלטפורמה ידידותית ומזמינה להקמת חנות אמיתית בטכנולוגית Drag & Drop, כשכל הרכיבים זמנים. המערכת נותנת ליווי של שיווק, פרסום, ניהול ועדכון המלאי, ובעצם של כל מה שכלול בניהול חנות ווירטואלית. החלק המשחקי הוא בעצם משחק לימודי שמלווה את המשתמש בדרך לניהול חנות וירטואלית - מבחירת פונט ובניית לוגו ועד התנהלות כספית וסליקה מסודרת.
"אנחנו נותנים גם רשימת מוצרים בקטגוריה, שבוחר בונה החנות, ושל ספקים שאיתם אנחנו נמצאים בהסכם", מספר תומר נוני, מייסד ומנכ"ל החברה. "אנחנו מספקים את כל האלמנטים - מספקי המוצרים, בניית החנות ועד מתן פתרון סליקה בינלאומי ומשיכת רווחים שנעשית בשותפות עם פייפאל העולמית. אנחנו One stop shop למי שרוצה להיכנס לתחום המכירות באונליין".
נוני מסביר שעד סוף 2018 יוכלו בעלי עסקים להקים על הפלטפורמה חנויות שירצו למכור תוצרת עצמית, לא בשיטת הדרופשיפינג. "היתרון שלנו הוא שאנחנו נותנים את כל המעטפת להקמת חנות בכמה דקות של עבודה", הוא אומר. לדבריו, האתר תומך בהקמה של חנויות ביותר מ-100 שפות וסליקה מקומית בארצות היעד השונות, תוך התממשקות לכל הרשתות החברתיות המשמעותיות בעולם, כשהכל נעשה דרך אפליקצית SELLFEE. "המודל העסקי שלנו נגזר מהאחוזים שאנחנו מקבלים ממכירות הספקים שלנו דרך הפלטפורמה".
הביקוש בשטח
תומר נוני הוא אחד מהיזמים ומנכ"ל החברה. הוא בעלים של חברת השיווק והפרסום דיגיטלי Vsense. הוא זיהה את הצורך בפלטפורמה מסוג זה ויחד עם טל בן אברהם, מומחה אפילייט ומקסים מסילי, בעלים של חברת דיגיקוד, שעוסקת בפיתוח, הם הקימו את SellFree.
"הרעיון הגיע אחרי שנים של שיווק ופרסום ברשתות חברתיות, למותגים בארץ ובחו"ל, והרבה ניסיון שיש לי בתחום האי קומרס וגם מניסיוני כגיימר", מסביר. "זה התחיל מעסק דרופשיפ שהקמתי והתהליך שהיה כרוך בהקמת האתר. התהליך היה ארוך מאד והבנתי שיש שם כשל ברמת סירבול של הדברים. חברים נוספים שלי עברו תהליך דומה וראיתי שזה קשה אז פיתחנו שלושתנו רעיון להפשטת העניין והחלטנו לקדם את הפיתוח.
"דווקא בגלל שאני גיימר מילדות, הבנתי שאין כלל גיימיפיקציה לעבודה אמיתית. במשך שנה וחצי איפיינתי 17 מערכות שונות שמרכיבות את SellFee. יחד עם השותפים שלי הכנו פיילוט והתחלנו להיפגש עם אנשים מהענף. אפילו הקמנו קבוצה למוצר הבטא אבל זה זלג החוצה ואנשים התחילו להקים חנויות. בסוף פברואר 2018 עלינו עם המוצר לאוויר והתחלנו לתקן באגים תוך כדי תנועה. עכשיו, חצי שנה אחרי, אנחנו לקראת השקת המוצר". עד עכשיו הכסף הגיע מכיסם של הבעלים אבל עכשיו החברים התחילו סיבוב של גיוס כספים והתגובות שהם מקבלים מאד מעודדות, כך על פי נוני.
קולות השוק
"ההערכה בשוק העולמי", אומר נוני, "שב-2018 סך מחזור שוק האי קומרס יהיה 638 מיליארד דולר, כשענף הדרופשיפ מוערך בלפחות 10% מהמחזור. גם המשקיעים רואים את הפוטנציאל העסקי שגלום בתחום הזה".
"כל זה קורה בעידן שבו אנשים, בכל העולם, מחפשים השלמת הכנסה והפתרון שהם מחפשים הוא עבודה שאפשרית בכל זמן ובכל מקום. תחום הדרופשיפ הוא תחום חם בגלל שבעל החנות לא צריך להתעסק עם הסחורה ויכול להציב לעצמו שאיפות רווח על פי השוק ועל פי הרצון שלו", הוא אומר. לדבריו, מי שמחזיק חנות כזו לא צריך לנהל מלאים ולא צריך להתעסק עם סחורה. "אף אחד לא פיתח עד היום אפשרות כזו, של ניהול פלטפורמת מסחר דרך גיימינג, להפוך מערכות עסקיות לפשוטות ומשחקיות. לקחנו 2 עולמות שונים וחיברנו אותם יחד".
לאחרונה התקבלה SELLFEE לתכניות אקסלרטור של אמזון בשם Gametech, שהיא תכנית פיילוט של החברה הבינלאומית לחברות חדשניות בתחום הגיימינג. בשלב מוקדם מגלים בהם עניין משקיעים מסין ומסינגפור, יש לחברה שותפים עסקיים מאינדונזיה וכמובן גם מישראל. "אנחנו בעיצומו של סיבוב גיוס ויש התעניינות. בעתיד, נתקדם לכיוון של מטבעות משחק בטכנולוגית המטבעות הווירטואליים (המשחק מזכה אותך, עם ההתקדמות בו, במטבע של האתר שמזכה בשירותי פרימיום לשידרוג החנות, המלאי והמחירים). יהיו גם אפשרויות אפילייט שניצור בתוך הקבוצה בין החברים במשחק", אומר נוני.
"במכון היצוא עזרו לנו לפתוח דלתות בעיקר בדרום מזרח אסיה עם הניספחויות בסין, סינגפור והונג קונג. שם מגלים בנו עניין רב בעיקר בגלל העובדה שרוב עולם הדרופשיפ מתבסס על היצור במזרח אסיה. אנחנו עובדים עם מערכות המידענות של המכון כדי לקבל מחקרים סטטיסטיים יחודיים ודרכם אנחנו עובדים עם יועצים מהשורה הראשונה בארץ. זה מידע ששווה לנו המון", הוא מסכם.
"ענף המדיה הדיגיטלית במכון היצוא שם דגש על טכנולוגיות של קמעונאות ומסחר אלקטרוני ומתכנן מגוון פעילויות בתחום בשנה הבאה", מוסיפה לסיום נועה אברהמי ממכון היצוא. "זאת במקביל לסיוע השוטף ולליווי החברות, על ידי מתן שירותים מקצועיים כמו מידענות אישית, סיוע ביצירת לידים מדוייקים ועל ידי חיבור לגופים גלובליים רלוונטיים".
שוק שהסינים נמצאים במקום הראשון
בסין שוק ה-E-Commerce הוא הגדול בעולם, כשלמעשה היא ניצבת הרבה לפני השוק השני בגודלו בעולם, השוק האמריקאי. אופיר גור, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה והתעשייה בבייג'ינג מציין שב-2017 מכירות האון-ליין בסין חצו את רף טריליון הדולרים וההערכות הן שכ-15% ממוצרי הצריכה הסיניים בשוק ענק זה נמכרים און-ליין.
"JD.com ועליבאבא הסיניות, הן שתיים מתוך שלוש פלטפורמות הסחר המקוון הגדולות בעולם ולמרות שהשוק כבר עצום בהיקפו, גם הצמיחה בסחר המקוון עוקפת את זו האמריקאית, כך שהפוטנציאל כאן עדיין רחוק מלהגיע למימוש ומהווה הזדמנות של ממש עבור החברות הישראליות", הוא אומר.
לדבריו, יש בסין לא מעט פלטפורמות שמאפשרות לבעלי עסקים להשתלב ולמכור את המוצרים שלהם און-ליין ולכן המוצר של SellFree עונה על צורך אמיתי ועל תחביב מרכזי של הסינים - הצורך להשתלב בתחום הסחר המקוון כמו גם הפופולאריות העצומה של משחקי און ליין".
בתשובה לשאלה כיצד יכולות חברות ישראליות להשתלב בשוק ענק זה אומר גור, שיש שתי דרכים מרכזיות, אחת לחברות מוצרי צריכה ואחת לחברות טכנולוגיה: "הדרך של חברות מוצרי הצריכה היא להבין שעל מנת למכור אותם, פתיחת אתר באחת הפלטפורמות המרכזיות לשיווק און-ליין עשויה להיות דרך מצוינת להשיג מכירות בשוק הסיני ובכל מקרה, מדובר בדרך שאסור להתעלם ממנה.
"חברות מתחום הטכנולוגיה מציעות טכנולוגיה שרלוונטית לשיפור חוויית הקנייה, או המכירה המקוונת, או שיפור יעילות הפלטפורמות יכולות למכור את הטכנולוגיה ובכך להשתלב בגל הסחר המקוון הסיני באמצעות טכנולוגיה ייחודית, כפי שעושה SELLFEE".
6 הנספחויות המסחריות של משרד הכלכלה והתעשייה בסין עומדות בקשר עם מרבית הפלטפורמות המרכזיות בסין בתחום הסחר המקוון ומרבית השחקנים הטכנולוגיים שעוסקים בתחום ומסייעות באופן שוטף לחברות ישראליות להשיג דריסת רגל בשוק עצום ומתפתח זה וישמחו להיות בקשר עם חברות נוספות שעשויות להיות רלוונטיות".
בשיתוף מכון היצוא