אלון מאסק בפניית פרסה: "טסלה תישאר חברה ציבורית"
צייץ ונפגע: בתחילת אוגוסט צייץ מנכ"ל ומייסד יצרנית המכוניות החשמליות כי יהפוך אותה לחברה פרטית, וטען כי המימון למהלך מובטח; הלילה הוא הודיע: "לאור התגובות שקיבלתי, נראה שרוב בעלי המניות של טסלה סבורים שעדיף שהיא תישאר חברה ציבורית"
טסלה תישאר חברה ציבורית - כך הכריז הלילה מנכ"ל ומייסד יצרנית המכוניות החשמליות, אלון מאסק.
מאסק הפתיע רבים ב-7 באוגוסט, לאחר שצייץ כי יהפוך את את טסלה - שנסחרת כיום בבורסת נאסד"ק - לחברה פרטית, במחיר של 420 דולר למניה. הוא אף טען שהמימון למהלך "מובטח" - ואישר כי מתנהלים מגעים בנושא עם קרן ההשקעות של סעודיה.
"לאור התגובות שקיבלתי, נראה שרוב בעלי המניות של טסלה סבורים שעדיף שהיא תישאר חברה ציבורית", כתב הלילה מאסק בפוסט באתר יצרנית המכוניות החשמליות. "ידעתי שההפיכה לחברה פרטית תהיה מאתגרת, אבל כעת ברור שהיא היתה לוקחת יותר זמן ממה שצפיתי. זו בעיה מאחר שאנחנו חייבים להישאר ממוקדים בהגדלת הייצור של המכוניות מדגם מודל 3, ולהישאר רווחיים. לא נצליח להשיג את המטרה שלנו של קידום השימוש באנרגיות בנות קיימא, אלא אם נהיה בני קיימא מבחינה פיננסית".
לדבריו, "על אף שרוב בעלי המניות שדיברתי איתם אמרו כי יישארו בטסלה אם תהפוך לחברה פרטית, הסנטימנט שלהם היה 'בבקשה אל תעשה את המהלך הזה'".
מאסק הוסיף: "לאחר ששקלתי את כל הגורמים האלה, נפגשתי אתמול עם חברי דירקטוריון טסלה, והודעתי להם שלדעתי, החלופה הטובה יותר עבורה היא להישאר ציבורית. חברי הדירקטוריון הסכימו איתי".
הוועדה בדירקטוריון שבחנה את התוכנית להפיכת טסלה לחברה פרטית הודיעה כי "הדירקטוריון וכל החברה נשארים ממוקדים בהבטחת ההצלחה התפעולית שלה, ואנו תומכים באופן מלא במאסק, שימשיך להוביל את החברה".
האופן שבו הודיע מאסק על התוכנית להפיכת טסלה לפרטית, באמצעות ציוצים בטוויטר, עורר ביקורת חריפה והוביל כבר לשתי תביעות הונאה, וחקירה של ה-SEC. עם זאת, מאסק אמר לפני כשבוע בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי הוא לא מתחרט על הציוצים, ושגם דירקטוריון החברה לא התלונן עליהם: "אני לא זוכר שום תקשורת מהדירקטוריון בכלל. בהחלט לא קיבלתי שיחות מדירקטורים עצבנים".
אלון מאסק
צילום: רויטרס
מומלצים