שתף קטע נבחר

נעילה ירוקה בוול סטריט: טסלה איבדה 2.1% - "התנהגות מאסק - תזזיתית"

יצרנית המכוניות החשמליות ספגה הורדת דירוג; טראמפ: "המגעים עם קנדה על הסכם הסחר מתנהלים באופן טוב מאוד"; יצרנית השבבים IDT קפצה ב-10.7% בעקבות דיווח שלפיו תירכש על ידי התאגיד היפני רנסאס; הסוכנות האמריקאית למידע באנרגיה העלתה את תחזית מחירי הנפט ל-2018-2019; אין פריצת דרך בשיחות הסחר בין ארה"ב והאיחוד האירופי; נעילה מעורבת באירופה

נעילה ירוקה בוול סטריט. נאסד"ק טיפס ב-0.6%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו 0.4% לערכם.

  

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום כי המגעים עם קנדה בנושא שיפור הסכם הסחר נפטא "מתנהלים באופן טוב מאוד".

   

הנפט נסגר בעלייה של 2.5% לרמה של 69.25 דולר לחבית. להתייקרות הנוזל השחור תרמה גם סופת ההוריקן פלורנס שמתקרבת לארה"ב - דבר שהביא לעלייה בביקוש.

 

ברקע למסחר

בואינג קוראת לעובדיה שפרשו לפנסיה לחזור לעבודה כחלק ממאמציה להתגבר על עיכובים במפעל מטוסי ה-737 שלה מחוץ לסיאטל. בעיות במפעל החברה ברנטון, וושינגטון, שהחלו בשל עיכובים בקבלת מנועים וגופי מטוסים, צפויות לפגוע בתוצאות הרבעון השלישי של בואינג.

 

הסוכנות האמריקאית למידע בתחום האנרגיה העלתה את תחזית מחירי הנפט ל-2018 ו-2019. עבור השנה הנוכחית התחזית היא למחיר ממוצע של 67.03 דולר לחבית נפט מסוג WTI, עלייה של 1.2% לעומת התחזית שפורסמה באוגוסט; עבור השנה הבאה - המחיר הממוצע יעמוד על 67.36 דולר לחבית, עלייה של 4.7% לעומת התחזית הקודמת. הסוכנות הורידה ב-0.2% את תחזית ייצור הנפט המקומית לשנה הנוכחית - ל-10.66 מיליון חביות ביום בממוצע.

 

מספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה לשיא של 6.94 מיליון ביולי, לעומת 6.82 מיליון ביוני, עדות לחוזקו של שוק העבודה. התחומים בהם נרשם ביקוש לעובדים הם פיננסים, ביטוח וייצור. בתחום הקמעונאות נרשמה ירידה בביקוש לעובדים - עדות למעבר של הלקוחות מחנויות מסורתיות לקניות באינטרנט.

 

"הסנקציות על איראן עשויות לשלוח את מחיר הנפט ל-100 דולר לחבית", כך לדברי פריידון פשרקי, מייסד ויו"ר חברת הייעוץ FACTS Global Energy ל-CNBC, "האחריות לעליית המחירים היא על ממשל טראמפ, ואי אפשר לעשות דבר בעניין. ללא הסנקציות, המחירים היו מגיעים ל-70 דולר לחבית או קצת פחות. אך כעת איום הסנקציות הוא אמיתי ואמור להתממש תוך פחות מחודשיים, מה שיביא למחירים גבוהים בהרבה".

 

בתוך כך לא הושגה פריצת דרך בשיחות הסחר הנערכות בבריסל בין ארה"ב והאיחוד האירופי, אם כי הצדדים הכריזו שהמו"מ שהניהלו היה "בונה". השיחות התנהלו בין נציב הסחר האמריקאי רוברט לייטייזר ונציבת הסחר האירופית ססיליה מלמסטרום, והן נועדו למנוע החרפה של מלחמת הסחר בין הצדדים לאחר שורה של איומים הדדים בהטלת מכסים.

 

רוסיה וסין שוקלות לשתף פעולה ב-73 פרויקטי השקעה בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר. הגוף האחראי על השקעת המיליארדים הוא "הוועדה המייעצת הרוסית-סינית", שערכה את פגישתה השנתית במהלך הפורום הכלכלי המזרחי שנערך בוולדיווסטוק שברוסיה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים