שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

כנס נשים מנהיגות - בהנחיית גבר

וגם: הלן לה גל והאסקרגו, רש"י בבית שאן, נטפים על הדשא, חמי פרס באיטליה, מזרחי טפחות בלי נייר ומנכ"לית בת 28. רכילות עסקית

כנס בהשתתפות כ-200 משתתפות ומשתתפים תחת הכותרת "נשים מנהיגות שינוי - על ניהול ויזמות בישראל 2018" התקיים בבית יצחק. בכנס נטלו חלק, בין היתר, מקסין פסברג, סגנית נשיא אינטל העולמית, עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, ועוד נשות עסקים, שהציגו בפאנל את תפיסת עולמן וניסיונן בנושא. למרבה הפלא את הפאנל הנחה גבר: שלמה טובול.

רכילות עסקית פאנל נשים מנהיגות שינוי.  (צילום: קארין שניידרמן)
פאנל נשים מנהיגות שינוי (צילום: קארין שניידרמן)
 

לה גל ממליצה על אסקרגו

כחלק מאירועי פסטיבל החדשנות DLD אירח המכון הצרפתי בישראל, בראשות ברברה וולפר, מרתון טכנולוגי (האקתון) לפיתוח דרכים חדשניות ללימוד השפה הצרפתית באמצעות משחקי מחשב (Gaming). האירוע התקיים בשותפות עם אורקל ישראל, אורנג' הצרפתית ומשרד החינוך.

 

המפתחים פיתחו בעזרת מנטורים, מורים לצרפתית, בתוך 24 שעות, משחקים מבוססי תרבות ואורח חיים צרפתי. את הפרס הראשון: 6 כרטיסי טיסה לפריז כולל לינה כדי להציג את הפרויקט ליזמים ומומחים בתחום ה-Ed-Tech, העניקה הלן לה גל, שגרירת צרפת בישראל, לצוות שפיתח משחק בשם Escargot, בו הדמות הראשית היא חילזון, שמנסה להימלט משף צרפתי, שלא יהפוך למנת אסקרגו.

 

לה-גל הציעה לזוכים עצה לא כשרה: "כשתגיעו לפריז אתם חייבים לנסות לטעום אסקרגו". על פי המכון הצרפתי ישנם כ-17,500 לומדי צרפתית בישראל.

הלן לה גל שניה משמאל.  (צילום: Solal Fakiel, המכון הצרפתי בישראל)
הלן לה גל (שנייה משמאל)(צילום: Solal Fakiel, המכון הצרפתי בישראל)
   

פירוש רש"י לבית שאן

בבית שאן נחתם הסכם להפעלת מיזם חברתי – "בית שאן במרכז", במסגרתו תשקיע קרן רש"י מיליוני שקלים לטובת חיזוק התשתיות החברתיות לתושבי העיר. את המיזם יובילו עיריית בית שאן ונציגי הקרן, תוך מעורבות שוטפת של התושבים. האירוע נערך במעמד מנכ"לית קרן רש"י, מיכל כהן, ראש עיריית בית שאן, רפי בן שטרית, והמנכ"לים של עמותות בת של הקרן, שפועלות בעיר.

רכילות עסקית רש
רש"י בבית שאן (צילום: אסי דהן. שדה הפקות)
 

מיליון שקלים לחיתום

בנק מזרחי טפחות וחברת קומסיין חגגו את השלמת פרויקט החיתום הדיגטלי, בעלות כוללת של 5 מיליון שקלים. במסגרת הפרויקט הוטמעה טכנולוגיה חדשנית לחתימות דיגיטליות על גבי טאבלטים, לנוחות לקוחות הבנק. המהלך צפוי לחסוך 9 מיליון דפים בשנה. על החתום: זאב שטח, מייסד ומנכ"ל קומסיין, ודני דותן, מנהל אגף יישומי בנקאות בתקשורת בבנק.

רכילות עסקית זאב שטח ודני דותן.  (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)
זאב שטח ודני דותן (צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ)
 

נוסטלגיה של נטפים

על מדשאות קיבוץ חצרים נפגשו המנהלים המייסדים של חברת ההשקיה נטפים, שהוקמה בקיבוץ ב-1965: עודד וינקלר ואורי ורבר, עם המנכ"ל הנוכחי, רן מידן. "אתגר חשוב הוא להמשיך להצמיח את החברה לגבהים חדשים תוך שמירה על ה-DNA שלה", אמר מידן, והוסיף, שנטפים צפויה למכור במעל מיליארד דולר ב-2018 בעולם.

רכילות עסקית עודד וינקלר, רן מידן, אורי ורבר.  (צילום: שחף מור)
עודד וינקלר, רן מידן, אורי ורבר (צילום: שחף מור)
 

בלונים של תקווה

ארבעה ילדים, שחולים במחלת ניוון השרירים דושן, הפריחו בלונים אדומים ביום הדושן הבינלאומי, בחסות עמותת ע.ד.י (עמותת דושן ישראל), שגייסה בשנה החולפת כמיליון שקלים מארגונים, קרנות ופרויקטים של מימון המונים, לטובת המחקר ושיפור הטיפול הרפואי בילדים החולים.

 

עלות תרופות לחולה יכולה להגיע ל-4 מיליון שקלים בשנה. הילה קרופסקי, מנכ"לית העמותה ואמו של עידו החולה בדושן, אמרה, שהתקווה והאמונה למצוא תרופה למחלה הם המנוע של ההורים.

יום הדושן הבינלאומי. צילום: יח
יום הדושן הבינלאומי(צילום: יח"צ)
 

פרס באמברוזטי

שר החוץ האיטלקי ENZO MOAVERO MILANESI העניק את פרס "יוזמת מורשת פרס", על שמו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, ליזמים צעירים בתחום הסטארטאפים בכנס העסקים "אמברוזטי", שהתקיים באיטליה. בכנס השתתף יו"ר הוועד המנהל של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, חמי פרס, שהעניק למילאנסי את הספר, שכתב פרס: "אין מקום לחלומות קטנים".

רכילות עסקית חמי פרס ו ENZO MOAVERO MILANESI .  (צילום: מרכז פרס לשלום)
חמי פרס והשר האיטלקי(צילום: מרכז פרס לשלום)
 

 

ויצמן במהפכה

המועדון המדעי של מכון ויצמן בראשות יו"ר המכון שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, והמנכ"לית יעל גורן וגמן, ערכו אירוע בחסות קרדיט סוויס. פרופ' ידין דודאי, חוקר מוח וזיכרון במכון, סיפר על המהפכה שעובר המוח האנושי, ויורם כהן, ראש השב"כ לשעבר, שיתף במהפכות בשב"כ.

 

התהפכו במחשבות: פרופ' דניאל זייפמן, נשיא המכון, אלי הורוביץ, מנכ"ל קרן טראמפ, אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל, אורי שפאן, מנהל משותף של נציגות הבנקאות הפרטית בבנק HSBC שוויץ, איציק גולדמן, מנכ"ל לדיקו, סמי סגול, יאיר המבורגר, פרופ' יצחק סוארי, האדריכל משה צור, יגאל וציפי לנדאו, מטי ומכבי קרסו, ישראל מקוב.

משה צור ופרופ' יצחק סוארי  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)
משה צור ופרופ' יצחק סוארי (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון מכון ויצמן למדע)

 

מינוי: בת 28 ומנכ"לית 8200 EISP

מור חן מונתה לתפקיד מנכ"ל 8200 EISP , תוכנית האצת הסטארטאפים של יוצאי יחידת 8200. חן, 28, היא בוגרת היחידה ובעלת תואר במדעי המחשב. תוכנית 8200 EISP , שהוקמה כדי למנף את קהילת היזמים המתחילים בישראל, תמכה עד כה ב- 142 סטארטאפים, שגיסו סכום כולל של יותר מ-500 מיליון דולרים.

רכילות עסקית מור חן.  (צילום קארין שניידרמן)
מור חן (צילום קארין שניידרמן)
 

בקצר...

ב-4 באוקטובר יתקיים יריד התעסוקה: "המלאי מוגבל", בו יציעו החברות הגדולות במשק הישראלי מגוון משרות לאנשים עם מוגבלות. את היריד יזמו נורית פלג וולברג וטלי אבהר.

 

נסיך הולנד, קונסטנטין ון אוראנג', ביקר בישראל במתחם העבודה המשותף "אורבן פלייס", בכובעו כעומד בראש ארגון החדשנות ההולנדי Startup Delta, וקרא לחברות ישראליות להגיע להולנד ולשקול פתיחת פעילות במדינה. במקביל ציין את פעילותו לקידום השקעות מחברות הולנדיות בחברות ישראליות.

 

חברת הרכב השיתופי CAR2GO מקבוצת שגריר, שמפעילה את אוטותל, יצרה שת"פ עם עמותת "שורשים לדורות", המסייעת לקשישים ונזקקים. משתמשי השירות ארזו וחילקו ברכבי אוטותל מארזי מזון למאות משפחות נזקקות וקשישים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים