שתף קטע נבחר

נעילה מעורבת בוול סטריט על רקע הסכם הסחר בין ארה"ב לקנדה

דאו ג'ונס עלה ב-0.8%, נאסד"ק איבד 0.1%. טראמפ על הסכם הסחר עם קנדה: "יוסיף מאות אלפי מקומות עבודה למשק האמריקאי. בנוסף, מניית טסלה זינקה ב-17% בעקבות ההסדר עם ה-SEC ומניית ג'נרל אלקטריק קפצה ב- 7% על רקע סיום תפקידו של המנכ"ל ג'ון פלנרי

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. נאסד"ק איבד 0.1%, דאו ג'ונס עלה ב-0.8% ומדד S&P 500 טיפס ב-0.4%. ברקע למסחר - הסכם הסחר שחתמו אמש ארה"ב וקנדה. מניית טסלה זינקה ב-17% בעקבות ההסדר עם ה-SEC. מניית ג'נרל אלקטריק קפצה ב- 7% על רקע סיום תפקידו של המנכ"ל ג'ון פלנרי.

  

 

נשיא ארה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מודיע על הסכם הסחר(צילום: AP)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר הערב כי הסכם הסחר שנחתם אמש עם קנדה הוא החשוב ביותר "אי פעם", ויוסיף "מאות אלפי מקומות עבודה" למשק האמריקאי. ההסכם - בו חברה גם מקסיקו - שיכונה USMCA, יחליף את הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA). בדברים שנשא הערב בבית הלבן אמר טראמפ כי יש לו "יחסים נהדרים" עם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. עוד ציין כי המכסים שהוטלו על יבוא מתכות מקנדה יישארו בעינם. לדבריו, "ללא המכסים, לא היינו מדברים על הסכם".

 

"למרות שהשווקים כבר ציפו להסכם, סיבה אחת לדאגה ירדה מהשולחן", אמר יוקיו אישיזוקי, אסטרטג מטבע בכיר ב-Daiwa Securities מטוקיו. "ההסכם יוביל לעלייה באמון בכלכלת ארה"ב, ויפחית את אלמנט הסיכון". הדולר הקנדי חזק במיוחד היום, ועל רקע ההסכם יהיה קל יותר למטבעות משווקים מתפתחים או תלויי משאבים לעלות ולהפעיל לחץ מכירה על הדולר", אמר.

 

משחק הכיסאות: המנכ"לים של GE ופייזר בדרך החוצה

ג'נרל אלקטריק הודיעה על סיום תפקידו של יו"ר ומנכ"ל החברה ג'ון פלנרי. מי שיחליף את פלנרי באופן מיידי הוא לורנס קאלפ. מינויו של קאלפ אושר פה אחד על ידי דירקטוריון GE. קאלפ שימש במשך 14 שנים כמנכ"ל Danaher.

 

בנוסף לכך, מנכ"ל פייזר איאן ריד יפרוש מתפקידו בסוף השנה - כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, מי שצפוי להחליף את ריד בראש ענקית הפארמה הוא סמנכ"ל החברה אלברט בורלא. ריד משמש כמנכ"ל פייזר, אחרת מחברות התרופות הגדולות בעולם, זה שמונה שנים.

 

 

מניית טסלה שנפלה בכ-14% ביום שישי שעבר בעקבות הדיווח כי רשות ני"ע בארה"ב (ה-SEC) הגישה תביעה על הונאת משקיעים נגד יצרנית הרכבים החשמליים ומייסדה אלון מאסק, זינקה ב-17%. זאת לאחר שנחתם הסדר פשרה בין הצדדים. נוסף לכך, במכתב שפרסם היום מייסד טסלה לעובדי החברה כי היא מאוד קרובה להגיע לרווחיות.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים