שתף קטע נבחר
 

ביהמ"ש הוציא צו ארעי לעיכוב הליכים נגד קבוצת כים ניר

חברת התעופה שפועלת כ-60 שנה ומעסיקה כ-120 עובדים, הגישה הבוקר בקשת הקפאת תהליכים בטענה כי "המשך הפעלתה של הקבוצה הינו בעל חשיבות לאומית שכן הקבוצה הינה טייסת הכיבוי של ישראל". במקביל הגישו עובדים בחברה בקשת פירוק; הדיון הבא יתקיים ביום שלישי

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ, הוציאה היום (ד') צו ארעי לעיכוב הליכים נגד קבוצת כים ניר ניהול שירותי תעופה ונתיבי אוויר. זאת לאחר שמוקדם יותר היום, חברת התעופה הגישה בקשת הקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי מרכז. "הבקשה מוגשת לאור משבר תזרימי אליו נקלעה הקבוצה שנוצר בשל עיכובים בהשלמת עסקה למכירת השליטה בקבוצה".  

 

משמעות ההחלטה של השופטת היא שנושי כים ניר לא יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים נגדה עד הודעה אחרת. דיון נוסף נקבע ל-23 באוקטובר.

 

לכתבות נוספות במדור כלכלה

 

הקבוצה, שפועלת כ-60 שנה בתחום התעופה ומעסיקה כ-120 עובדים, משמשת כיחידה הלאומית לכיבוי אווירי באמצעות טייסת כיבוי (14 מטוסים מסוג אייר טרקטור). הבעלים של החברה הוא אלכסנדר אכטמן (בן 90). מהבקשה עולה כי לקבוצה חוב בסך של כ-8 מיליון שקל לבנק איגוד, 6 מיליון שקל לנושים רגילים וכ-10 מיליון שקל לנושים בדין קדימה.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

במסגרת הבקשה, טוענת החברה באמצעות עוה"ד יריב שי ישינובסקי וכרמי ליבוביץ, כי "המשך הפעלתה של הקבוצה הינו בעל חשיבות לאומית של ממש שכן הקבוצה הינה טייסת הכיבוי של מדינת ישראל והפסקת פעילותה משמעה הותרת מדינת ישראל ללא כיבוי אווירי וסיכון חיי אדם". במקביל, עובדים בחברה הגישו בקשת פירוק באמצעות עוה"ד אלון הורנשטיין. 

 

עוד נטען במסגרת הקפאת ההליכים, כי "כיום, בשל הרישיונות הייחודיים הדרושים לשם הפעלת טייסת הכיבוי והטיפול במטוסי הכיבוי, אין גורם אחר שיכול להיכנס לנעלי הקבוצה לצורך הפעלת טייסת הכיבוי.

 

"חברת אלביט מערכות, שהינה בעלת מטוסי הכיבוי ושהקבוצה משמשת בתחום הכיבוי כקבלנית משנה שלה, הודיעה כי קיימת חשיבות מכרעת להמשך פעילות טייסת הכיבוי באמצעות הקבוצה. לאור זאת הודיעה אלביט, כי היא נכונה לסייע לקבוצה במהלך הקפאת ההליכים, בלבד שיובטח לה שהקבוצה תמשיך להפעיל את טייסת הכיבוי באופן סדיר".

  

בנוסף, צוין בהקפאת ההליכים כי הקבוצה אשר מעסיקה 120 עובדים נקלעה לאחרונה למשבר תזרימי חמור. "משבר זה נוצר על רקע קשיים בהשלמת עסקה למכירת השליטה בקבוצה שנחתמה בשנת בפברואר 2018 לחברת טומהוק ט.מ אחזקות, וחוסר רצונו של בעל השליטה להזרים כספים לקבוצה לאור הסכם המכירה".

 

מהבקשה עולה כי מדובר בקבוצת חברות שבראשן מצויה חברת כים-ניר שרותי תעופה הפועלות במשך כ-60 שנה בתחום התעופה. הקבוצה הוקמה בשנת 1949, כאשר בראשיתה נקראה "כים אוויר". מהקמתה ועד היום נחשבה הקבוצה לחלוצה בתחום התעופה החקלאית במדינה. עוד נטען כי הקבוצה מחזיקה ברישיונות להפעלת חברת תעופה מרשות התעופה האזרחית, וברישיונות לתיקון מטוסים - חלקם ייחודיים למכון הבדק (מטוסי הכיבוי של מדינת ישראל, מטוסי ריסוס, מסוקים וכו').

 

מזה למעלה מ-60 שנה מבצעת הקבוצה מגוון רחב של פעולות ומשימות באמצעות כלי טיס שונים, ביניהם מטוסים ומסוקים המופעלים על-ידי טייסים יוצאי חיל האוויר. הקבוצה מעסיקה, בצורות העסקה שונות, כ-120 עובדים: מתוכם 45 טייסים, 27 עובדים בצוותי קרקע וכ-30 עובדים בענף מיכון (מכונאות מטוסים) ועוד. בבעלות הקבוצה 4 מטוסים ו-7 מסוקים, והיא חוכרת 6 מטוסי ריסוס ומסוקים נוספים. כמו כן, החברה מפעילה 14 מטוסי כיבוי בבעלות אלביט מערכות, כמשימה לאומית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה מטוס ממריא המראה
צילום: shutterstock
מומלצים