סטיב מאדן העולמית משקיעה בישראל: "נוכל להוריד מחירים לצרכנים"
חברת ההנעלה האמריקנית נכנסת לפעילות בישראל בהשקעה של 25 מיליון שקל, באמצעות חברה משותפת לה ולנציגה הישראלית שלה אינטר ג'ינס. "נגדיל את המחזור בכ-13 מיליון ש' ונפתח חנות אונליין". כיום פער המחירים לצרכן בין ישראל לארה"ב עומד על 15%
לכתבות צרכנות נוספות
סטיב מאדן תזרים לחברה המשותפת (51% בעלות לסטיב מאדן, 49% לאינטר ג'ינס) 10 מיליון שקל בשנתיים הקרובות כהשקעה ראשונית ו-15 מיליון שקל בשלב הבא. הדבר יבוא לידי ביטוי בפתיחת כ-10 סניפים חדשים תוך שנתיים, בנוסף ל-15 הקיימים בישראל. החברה המשותפת גם תשקיע בהגדלת תקציב הפרסום, שיווק וההיצע לצרכן בישראל.
"זו הכרה של חברת האם במפיצה שלה בישראל", אמר ל-ynet יעקב פרץ. "אנחנו עוברים לפורמט של קנייה במחירים של חברת האם, זה יוזיל לנו את העלות באופן משמעותי וגם פותח לנו אפשרויות לקנות את כל הקולקציה של הנעליים של החברה. עד לאחרונה, היינו מוגבלים מבחינת הרכש שיכולנו לרכוש עבור השוק הישראלי. בעצם החברה העולמית נכנסת לישראל והופכת לשותף אסטרטגי שלנו. יש להם מיזמים משותפים רק בקנדה ואוסטרליה, ועכשיו בישראל".
אם מחירי הקנייה שלכם יירדו, תוכלו להוריד מחירים לצרכנים. בכמה המחירים לצרכן גבוהים בישראל לעומת ארה"ב?
"היום אנחנו יותר יקרים ב-10%-15%. אני מאמין שהפער ייסגר. למרות שהחברה העולמית מכתיבה לי מחירים, בכוונתנו להוריד מחירים. במקביל נפתח חנות אונליין, יחד עם המותג העולמי שמחדש עכשיו את חנות האונליין שלו. נעשה לו אדפטציה מקומית. המוצרים יישלחו לצרכנים באותו היום או למחרת".
הישראלים קונים הרבה אונליין, במיוחד באתרים בינלאומיים. זה משפיע עליכם?
"בארה"ב השופינג אונליין עומד על 12%-13%. בישראל הקניות באינטרנט מהוות 5% או 4% מהשוק. אני לא רואה שינוי, יש קניונים מאוד מבוקשים שאין להשיג מטר שם. האינטרנט מוכר אבל האוף ליין חי וקיים. אז זה ישתנה ל-8% בשנים הקרובות. אי אפשר לוותר על החנויות הרגילות".
והוא מוסיף: "אני רואה את עדיקה שהיה שחקן רק באונליין ופתח חנויות בקניונים וגילה צרכניות אוף ליין. כבר ברבעון הראשון אני פותח שלוש חנויות ועד 2020 עוד עשר חנויות. חנות הדגל של המותג תיפתח בסוף נובמבר בקניון רמת אביב בהשקעה של כ-800 אלף שקל ונפתח חנויות גם בקריון, קניון עיר ימים ובאייס מול באילת. היתה לנו חנות בשטח של 50 מ"ר שם ועברנו לאמצע הקומה הראשונה, לשטח של 110 מ"ר במקום חנות של ניין ווסט שהיתה שם".
למה מעניין אותם להיכנס לישראל?
"המנכ"ל של החברה, אדוארד רוזנברג, הוא יהודי והוא מאוד אוהב את העבודה שלנו פה. יש לנו יחסים טובים במשך 10 שנים וכעת נוכל לפתח את העסק הרבה יותר. הישראלים מובילים טרנדים, קהל מאוד אופנתי. קונה טוב. החברה נסחרת בוול סטריט בשווי של 2.8 מיליארד דולר, אז זה סוג של הכרה בשותף הישראלי. אנחנו מגלגלים 50 מיליון שקל בשנה. הם יכלו להיכנס גם בלעדינו".
יש ירידה במכירות בענף האופנה בישראל.
"לא יודע, פוט לוקר פתחה 40 חנויות. נכון, הוניגמן נסגרה, אבל זה לא מדבר אליי. אני בעולם הנעליים ואנחנו במגמה מאוד חיובית. אם חברה כזאת עוצמתית שיש לה בקרה מטורפת, החליטה לפתוח איתנו עוד 10 חנויות בנוסף ל-15 שיש לנו, הם לא מטומטמים".
בכמה תגדילו את המכירות להערכתך כתוצאה מהמהלך?
"את השנה הנוכחית אנחנו מסיימים באזור ה-50 מיליון שקל. אנחנו גם מפיצים לבעלי חנויות, לבוטיקים, אז מאמין שזה ייתן לנו נסיקה במכירות של בין 15-12 מיליון תוספת למחזור בשנה הראשונה".
סטיב מאדן, שנוסדה ב-1990, מחזיקה מטה בניו יורק ומפעילה יותר מ-250 סניפים ברחבי העולם. לאינטר ג'ינס הישראלית יש שת"פ דומה בשם אינטר בוקס, עם פאשן בוקס הבעלים של ריפליי. אינטר ג'ינס, שהוקמה ב-2007, מחזיקה גם במותגים פפה ג'ינס, גס תיקים ורשת המולטי ברנד NYOU. שלום מוליוב מחזיק גם ברשתות מגה ספורט ואליטל ובזיכיונות למותגי (תחת חברת mgs): קאפה, דיאדורה, קונברס, סופרגה, מירל, ארנה, hi tech, סקצ׳רס, אדידס וריבוק.