שתף קטע נבחר

סיוע לתושבי הדרום: עסקים ורשויות מציעים אירוח ופעילות

צימרים בבית ג'ן, קמפינג חינם בפארק תמנע, ואירוח בחינם ברשויות שונות: הצעות לתושבי הדרום שרוצים להתרענן מהמתיחות הביטחונית

 

 

 

עקב המצב המתוח בישובי הדרום, גופים שונים מציעים את עזרתם לתושבי הדרום ביציאה מהממד"ים לכמה שעות התרעננות, בהזמנה לאירועים שונים או אפילו אירוח חינם.

 

רשויות מקומיות רבות ואנשים פרטיים החלו הבוקר בהיערכות לאירוח תושבים מהדרום להפוגות באזור הצפון. ברוב המקרים האירוח הוא ללא תשלום. כמו כן הרשויות דואגות גם לעובדים סוציאליים שיסייעו למשפחות ולילדים.

 

רוצים לארח תושבים מהדרום? מעוניינים באירוח?

 

אשקלון פגיעת פגיעה בית ירי מטח רקטה רקטות עזה חמאס (צילום: רויטרס)
בית שנפגע באשקלון(צילום: רויטרס)

 

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) פותח את ביתו ואת הצימרים בבית ג'ן לתושבי הדרום.

ח"כ סעד מזמין את תושבי עוטף עזה והדרום להתרענן באווירה הרגועה של הגליל, בצימרים של בית ג'אן. לפרטים והזמנות - מופק: 050-2132395, רואד: 050-3255270 או בעמוד הפייסבוק של ח"כ סעד.

 

פארק תמנע מציע לאור האירועים האחרונים: הפארק פותח את שעריו לתושבי עוטף עזה לכניסה ולינה בקמפינג חינם. טלפון לתיאום: 08-6316756.

 

עיריית כפר סבא נערכת לאירוח משפחות מהדרום בבתי התושבים לאור המצב הביטחוני המתוח. במקביל, מתבצעות הכנות לקליטת משפחות, ילדים ובני נוער לפעילויות שונות. תושבי כפר סבא המעוניינים לארח בבתיהם מוזמנים למלא את פרטיהם כאן.

  

עיריית חיפה פותחת מוקד אירוח משפחות מהדרום על ילדיהם. המוקד יעניק מידע על משפחות מארחות ופעילויות תרבות ופנאי ללא עלות. כמו כן, צוותי פסיכולוגים ועובדים סוציאלים יעמדו לרשות המשפחות והילדים הזקוקים לתמיכה רגשית. מספר הטלפון של מוקד האירוח בחיפה הוא 1-700-507-002.

 

עיריית יקנעם מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח בעיר. משפחות או בודדים המעוניינים להתארח ביקנעם מוזמנים ליצור קשר דרך המוקד העירוני 106 בטלפון 04-9891150.

 

בקריית אתא, המוקד העירוני 109 מרכז את הפניות ופועל בשיתוף עם מחלקת הרווחה לאירוח תושבים מהדרום וסיוע בתגבור עובדות סוציאליות.

 

עיריית רמת-גן מתגברת את פעילות המוקד העירוני על מנת לתווך בין תושבי הדרום המעוניינים להתארח ברמת-גן, לבין תושבי העיר המבקשים לפתוח את לבם וביתם לאירוח. לתיאום ניתן להתקשר למוקד העירוני בטלפון 03-6753495, או 109 לתושבי רמת-גן.

 

אנשי אגף קהילה במועצה האזורית עמק הירדן פנו הבוקר אל הישובים והמועצות האזוריות בעוטף עזה והציעו לארח תושבים ומשפחות להפוגה של התאווררות ורגיעה. מנהלת אגף קהילה במועצה האזורית עמק הירדן, איריס שובל, אמרה: "כולנו מחבקים בשעות אלו את תושבי העוטף ורוצים לעשות כל שנוכל כדי לסייע ולהקל עליהם".

 

המועצה האזורית חוף הכרמל מבקשת מתושבים המעוניינים לארח תושבים מהדרום, ליצור קשר עם מוקד המועצה 24/7 בטל: 04-8136500. בנוסף, המועצה מתארגנת להעברת חבילות משמחות ומתוקות לתושבי הדרום. תושבים המעוניינים לתרום, מוזמנים להביא את החבילות למוקד המועצה. המעוניינים להתארח מוזמנים להתקשר לאותו מספר טלפון 04-8136500. 

 

מועצה אזורית גולן ומרכז קהילתי גולן מתגייסים לעזרה ותמיכה בתושבי הדרום. אירוח משפחות וקבוצות, בבתים ומתחמי אירוח בגולן מוזמנים לפנות לאביטל קוטלרוב 0509103747 mtns-hr@megolan.org.il 

אירוח קבוצות נוער, במתחמי החינוך ביישובים מוזמנים לפנות לירון קמרינסקי m_noar@megolan.org.il  

אגף תיירות גולן והחברה הכלכלית גולן מציעים פעילות הפגה באטרקציות תיירותיות בגולן: אתר המורשת הלאומי עין קשתות ופארק הירדן פותחים את שעריהם ללא עלות בפני תושבי הדרום. בפארק ירדן ניתן ללון במתכונת קמפינג בהצגת תעודת זהות.

אתרים נוספים ללא עלות או במחירים מוזלים יפורסמו ויעודכנו במהלך היום  באתר המועצה

 

מועצה אזורית ביישובי דרום השרון מציעה לאחר את תושבי הדרום היכולים להירשם בטופס המצורף

 

מוזיאון ארצות המקרא בירושלים פותח את שעריו בחינם עבור תושבי יישוביי הדרום. כל תערוכות המוזיאון פתוחות בפני המבקרים והילדים זוכים בכניסה חינם לכל הפעילויות, כולל השתתפות בשעת סיפור החל מהיום ה- 13.11.18 ועד ליום שבת הקרוב, ה- 17.11.18. לפרטים והגעה 02-5611066. יש להציג בכניסה למוזאון תעודת זהות עם כתובת המגורים.

 

מוזיאוני חיפה מזמינים את תושבי קו העימות לבלות בששת מוזיאוני חיפה ללא תשלום. בנוסף, ילדים מוזמנים להשתתף בסדנאות במוזיאונים השונים ללא תשלום. לפרטים נוספים על שעות הפעילות והסדנאות שיתקיימו באתר.

 

מוזיאון הרצל פותח את שעריו ללא תשלום לתושבי הדרום (אשדוד ודרומה) ויישובי עוטף עזה, מהיום (13.11) ועד יום שישי (16.11). הכניסה בתיאום מראש ובהצגת תעודת זהות.

מרכז הרצל: 2843* 026321515 Museum@wzo.org.il

 

Cal תאפשר לבתי העסק הקדמת זיכויים ללא עלות. הקדמת הזיכויים תאפשר לבתי העסק לקבל את יתרת הזיכויים העומדים לרשותם, באופן מיידי במקום במועד הזיכוי הרגיל, הצפוי להיות ב- 2/12. ההטבה תינתן ללקוחות ללא עלות, החל מתאריך ה-13.11.18 . לפרטים: לפנות למוקד שירות עסקים בטלפון 1700-70-4580

 

ICON FITNESS רשת מועדוני הכושר מזמינה את כל תושבי הדרום להתארח בחינם. הרשת פרוסה ברחבי הארץ מכרמיאל שבצפון , נשר , עפולה , חדרה, הרצליה, תל אביב , ראשון לציון, אשדוד, אשקלון ובאר שבע. תושבי הדרם יציגו תעודה מזהה ויתקבלו בברכה במועדונים החל מהיום יום שלישי 13.11 ועד מוצ"ש 17.11

 

מרכז 'נא לגעת' פותח את שעריו ומזמין את תושבי הדרום להצגות ולפעילויות במרכז ללא תשלום כשכל הנדרש הוא להציג תעודה עם כתובת מגורים בדרום. מרכז נא לגעת הוא מרכז תרבות ואומנות ללא מטרות רווח המהווה מקום מפגש בין אנשים חירשים, עיוורים, חירשים-עיוורים והקהל הרחב. לפרטים נוספים   חובה להזמין מקומות מראש בטלפון 03-6330808. יש להציג תעודה המעידה על מקום המגורים.

 

מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן, מזמין את ילדי עוטף עזה ומשפחותיהם להתארח בחדרי האירוח שלהם ולהשתתפות במגוון פעילויות מהנות ללא תשלום. לפרטים על חדרי האירוח: קרן אבן – חן, טלפון – 08-9343943

 

ג'וינט ישראל-מעבר למגבלות מפעיל שירות מיוחד לאנשים עם מוגבלות היכול לסייע לאנשים עם מוגבלות מרותקי בית. באתר המרכז לחיים עצמאיים ברשת המופעל ע"י הג'וינט, מופעל צ'אט לכל אדם עם מוגבלות שחש מצוקה עקב מצב החירום. ניתן לפנות דרך האתר ולדבר עם אנשים עם מוגבלות אחרים, כמו גם עם אנשי מקצוע בתחומים מגוונים שעברו הכשרה לכל סוגי המוגבלויות - וכל זה בלי לצאת מהבית.

 

כמו כן, במרכז לחיים עצמאיים בבאר שבע נמצא רכז חירום אשר מפעיל מערך של מתנדבים באזור הדרום, המגיעים לבתיהם של אנשים עם מוגבלות מרותקי בית ומסייעים להם בצרכים השונים, כמו: הכנת מרחבים מוגנים, הצטיידות במזון ותרופות וצרכים נוספים ותיאום מול גורמי סיוע נוספים. ניתן לפנות אל המרכז דרך האתר.

 

הנהלת חמת גדר, אתר המרחצאות התרמו-מינרליים מזמינה את תושבי עוטף עזה לקחת פסק זמן ולהצפין ליום בילוי באתר ללא תשלום בהצגת פרטים מזהים. בנוסף, תינתן הנחה של 50% להשכרת אוהל ממוזג בכפר האוהלים.

 

יקב הרי גליל הממוקם בלב אזור כרמים בגליל העליון מזמין את תושבי הדרום במהלך כל חודש נובמבר למגוון פעילויות ללא עלות. החל מיום שישי הקרוב, מוזמנים תושבי הדרום להגיע בכל שישי עד ה-30.11 ליקב ולהנות מסיורים ביקב. ההשתתפות בפעילות בתיאום מראש בלבד: 04-6868748 

 

עמותת יד עזר לחבר בחיפה, הקימה מוקד למען ניצולי השואה שעובד 24/7 ויסייע לניצולי שואה בדרום. לדברי מנהל העמותה, ניתן לסייע גם בפינוי אל הבית החם של הניצולי שואה בחיפה. סיוע יינתן גם בתרופות, טיטולים וטיפולים פסיכולוגים.

מספר הטלפון של המוקד: *8602

 

ספארי רמת-גן והעירייה מזמינים את תושבי הדרום ליום חוויתי וחייתי בספארי רמת-גן ללא תשלום, ביום רביעי (14.11). הכניסה כרוכה בהרשמה מראש דרך אתר האינטרנט בקישור הבא: https://goo.gl/L27N32 

 

באתר האינטרנט של התנועה הקיבוצית מרכזים עבור ילדי ותושבי עוטף עזה הצעות שמגיעות לאירוח, הפוגה ובילוי משפחתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבי רוקח
תושבים באשקלון לאחר נפילת רקטה
צילום: אבי רוקח
מומלצים