שתף קטע נבחר
 

צפו: המעלית הארוכה בעולם

בעוד כשנתיים עתיד להסתיים אחד הפרויקטים המרהיבים בתולדות האנושות - מגדל בגובה קילומטר בעיר ג'דה שבערב הסעודית. כל זה מתאפשר הודות לטכנולוגיה מתקדמת בתחום המעליות, שמאפשרת לאדריכלים ולקבלנים לחלום יותר ויותר גבוה. "תל אביב עומדת בשורה אחת עם ערים כמו שנחאי ודובאי בהיבט של פתרונות מורכבים לשינוע אזרחים ברבי קומות"

בשיתוף KONE

מעליות הדור הבא    (ירון שרון, באדיבות kone)

מעליות הדור הבא    (ירון שרון, באדיבות kone)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מפגשים לא מתוכננים, סגירת דלתות מפתיעה והחרדה מפני היתקעות באמצע הדרך: כל הדרכים מובילות לאחת הפונקציות הבלתי נפרדות משגרת חיינו - המעלית. התרגלנו לחשוב עליה כעל קופסה פשוטה שעולה ויורדת, וכזו שמסייעת לנו לחמוק מתענוג הטיפוס במדרגות - אלא שכיום מדובר במוצר טכנולוגי מתקדם שנשען על טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית, וכלי שעתיד להפיק תובנות לזרימה חכמה יותר של אזרחים במרחב הציבורי. 

 

"כשמזהים את המגמה של אורבניזציה מואצת בשילוב דיגיטציה, ומדברים על ערים חכמות, גבוהות וצפופות יותר - אז קופסה שעולה ויורדת כבר לא מספיקה", אומר ל-ynet גיא קבילי, מנכ"ל KONE ישראל, חברה פינית ותיקה שמתמחה בשינוע חכם של אנשים ופתרונות מתקדמים למבנים. "כיום צריך פתרונות שמאפשרים זרימה של אנשים בצורה אפקטיבית - אנחנו בעידן חדשני שבו יש לפתור בעיות מורכבות כמו שינוע כמויות גדולות של אנשים והפחתת עומסים, ולכן נדרשת יצירתיות גם בענף המעליות והדרגנועים", מוסיף קבילי.

 

קונה (באדיבות  KONE)
זרימה חכמה: "קופסה שכבר עולה ויורדת זה לא מספיק"(באדיבות KONE)

 

תתחילו להתרגל לצירוף המילים הבא: זרימת אנשים חכמה במרחב הציבורי. כדי להמחיש את המונחים שאולי נשמעים כלקוחים מעולם עתידני, הנה התסריט הבא: אתם עושים את דרככם למשרד כבכל בוקר באחד מאמצעי התחבורה. במקביל מערכת השינוע כבר מזהה את התזוזה שלכם לכיוון המשרד - ייתכן שבאמצעות זיהוי הפנים או הטלפון החכם, והנה נכנסתם לבניין המשרדים והמעלית ממתינה לכם. נשמע תמוה? זה לא הסוף. המעלית מסמנת לכם מראש את מספר הקומה המיועדת, מברכת אתכם בבוקר טוב, ובשלב הבא נפתחות הדלתות לקראת יום העבודה החדש.

 

קונה (באדיבות KONE )
ממשק אחד אפקטיבי: מעבירים מהירים, מסכי מידע ובקרת יעד (באדיבות KONE )

 

"אנחנו כבר היום עובדים על חיבור מעליות ודרגנועים ל-IoT, כלומר לרשת, ולענן", מספר ל-ynet מנהל הטכנולוגיה הראשי של KONE העולמית, טומיו פיקלה. "המטרה שלנו היא לחבר כמיליון מעליות ומדרגות נעות בשנים הקרובות. בעוד כעשור המעלית תהיה הרבה יותר אינטואיטיבית לשימוש - על ידי מיצוי טכנולוגיות מתקדמות, המעלית תדע לחזות את פרופיל המשתמש מראש, ואולי תנגן את המוזיקה האהובה על המשתמש כשהוא נכנס - זאת עתידה להיות חוויה אישית שגם תפחית את העומסים הקיימים", הוא מתאר.

 

קונה (באדיבות KONE )
העתיד כבר כאן: מידע זורם לנוסעים בזמן הטיפוס לגובה(באדיבות KONE )

 

קונה (צילום: דנה קופל)
מימין: גיא קבילי, מנכ"ל KONE ישראל, טומיו פיקלה ה-CTO של KONE העולמית(צילום: דנה קופל)

 

אחד הפרויקטים השאפתניים והמרשימים בתולדות האנושות נמצא בימים אלה בשלבי הביצוע - בניין בגובה קילומטר בעיר ג'דה שבערב הסעודית, שעתיד להיות המבנה הגבוה ביותר בעולם. "החדשות החמות ביותר בענף המעליות היא טכנולוגיית ה'כבל אולטרה' החדשנית שאנחנו מטמיעים - טכנולוגיה שמחליפה את כבל המתכת המסורתי של המעלית המוכרת בכבל שעשוי מסיבי פחמן, והוא קל יותר פי עשרה. זה נהדר, משום שככה אפשרנו להכפיל את הגובה המקסימלי של המעלית עד לקילומטר - בדיוק השיטה שמבוצעת עכשיו בבניין בג'דה. כיום קבלנים ואדריכלים יכולים להגשים את חלומותיהם הודות לטכנולוגיה, שמאפשרת להם לחלום יותר ויותר גבוה", מסכם פיקלה בביקורו בישראל.

 

 

שיא של כל הזמנים: הדמיה של מגדל ג'דה, ערב הסעודית (באדיבות KONE)
שיא של כל הזמנים: הדמיה של מגדל ג'דה, ערב הסעודית(באדיבות KONE)

 

בשיתוף KONE 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות  KONE
כבר לא קופסה שעולה ויורדת
באדיבות KONE
מומלצים