התקלה בגולן טלקום: לקוחות היו שעות ללא קליטה
לקוחות החברה ברחבי הארץ לא הצליחו להוציא ולקבל שיחות והודעות או לגלוש באינטרנט בסלולרי. בחברה עבדו עם נוקיה, יצרנית מערכות ליבת הרשת, לשם איתור מקור התקלה, שהסתיימה אחרי יותר מ-5 שעות
לואו קוסט? גולן טלקום ו-HOT מובייל העלו מחירים: אין יותר חבילות ב-29.90 ש'
גולן טלקום לא תקבל בחזרה 28 מיליון ש' מהמדינה
בעמוד הפייסבוק של החברה התלוננו עשרות רבות של לקוחות על בעיית הקליטה ועל חוסר מענה בשירות הלקוחות, ככל הנראה בשל העומס שנוצר בעקבות התלונות. בחברה השיבו להם בתחילה: "חלק מלקוחותינו עשויים לחוות קושי בהוצאה וקבלת שיחות ושירותים סלולריים אחרים. מהנדסי החברה פועלים לתיקון התקלה בהקדם האפשרי. אנו עובדים במלוא הכוחות והמאמץ לחזרה לשירות מלא ומתנצלים בפני לקוחותינו על חוסר הנוחות". אחרי שהבינו את היקף התקלה נכנסה גם נוקיה, יצרנית ליבת הרשת, לתמונה.
בחברה מסרו כי מהנדסי הרשת עבדו יחד עם מהנדסי נוקיה מהארץ ומחו״ל לאיתור מקור התקלה, באמעות סריקת כל רכיבי הרשת. לפי החברה, "כיוון שכל מערכות הרשת מחוברות זו לזו, תקלה במערכת אחת, יוצרת עומס במערכות האחרות המחוברות אליה דבר המקשה על זיהוי התקלה המקורית".
עוד מסרו כי: "הסיבה שלוקח זמן, לאתר תקלה, היא שחייבים לעבוד מתודולוגית, ולבדוק כל רכיב בנפרד. העומס על הרשת בשעה זו כבד, ולכן ההתאוששות הדרגתית".
החברה, שבבעלות אלקטרה מוצרי צריכה, משתמשת ברשת של סלקום, אך יש לה עדיין אנטנות משלה. לפני כחודשיים לקוחות החברה סבלו מתקלה דומה ששיבשה את השירותים למשך כשעה. בסוף 2017 סבלה מרצף של שתי תקלות ממושכות יותר. בקיץ השנה סבלה חברת פלאפון מתקלה ממושכת שגרמה לה אף לפצות את לקוחותיה, כדי למנוע תביעות ייצוגיות.
מגולן טלקום נמסר בתגובה: "הרשת פועלת באופן תקין. מהנדסי החברה, ומהנדסי נוקיה פעלו במשותף מרגע שהחלה התקלה והצליחו לאתר את התקלה כבר ב 20:00, אך בשל העומס על הרשת ונסיויונות ההתחברות של הלקוחות הופעלו מנגנוני הגנה שיצרו התאוששות מדורגת ולבסוף כל מנויי הרשת חזרו לתפקוד מלא ב-22:30. אנחנו מתנצלים בפני לקוחותינו על התקלה ונעשה ככל שניתן שהיא לא תחזור".