שתף קטע נבחר

וול סטריט: מניית ג'נרל מוטורס ירדה ב-2.6%

המדדים ננעלו בעליות קלות; יצרנית הרכב נחלשה לאחר שטראמפ איים שיפגע בסיוע שהיא מקבלת לאחר הודעתה על סגירת מפעלים בארה"ב; תעשיינית הענק יונייטד טכנ' אישרה תוכנית חלוקה לשלוש חברות נפרדות - המניה איבדה 4.2%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות: מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, S&P 500 התחזק ב-0.3% ונאסד"ק עלה בפחות מ-0.1%. מניית ג'נרל מוטורס בלטה בירידה של 2.6% לאחר איומיו של טראמפ נגדה; יונייטד טכנולוג'יס ירדה ב-4.2%.  

 

ברקע למסחר

הנפט מסוג WTI ננעל בירידה של 0.1% לרמה של 51.6 דולר לחבית.

 

מחיר הזהב ירד היום ב-0.7% (9 דולר) ונקבע על 1,213.40 דולר לאונקיה.

 

בנעילה באירופה: מדד דאקס ירד ב-0.4%, קאק ירד ב-0.2%, פוטסי נחלש ב-0.3%, סטוקס 600 נסוג ב-0.3%.

 

מאקרו ארה"ב: מדד קייס שילר למחירי הבתים רשם בספטמבר קיפאון ברמה החודשית, מול עלייה של 5.1% בהשוואה שנתית. תחזית הכלכלנים עמדה על עלייה חודשית של 0.3% ועלייה שנתית של 5.3%.

 

ליאור וידר, מנהל השקעות בבית ההשקעות אפסילון: "הכלכלה האירופית מראה סימני חולשה משמעותיים, כשברקע הורדת התמיכה של הבנק המרכזי בתקופה האחרונה, והרצון שלו לסיים את תכנית הרכישות בקרוב, הכלכלה בגרמניה התכווצה ברבעון השלישי לראשונה מאז 2015 ב-0.2%, המצב ביוון ואיטליה לא פשוט, כשמשבר החוב ביוון שוב תופס תאוצה.

 

"התנודתיות הגבוהה צפויה להמשך גם בהמשך השבוע, ונכון לכרגע רוב הסימנים מצביעים על המשך חולשה בשווקי המניות לפחות בטווח הקצר, כשנכון להיות כדאי לשמור על מעט מזומנים להזדמנויות שיכולות להווצר בקרוב".

 

מניות מרכזיות

מניית ג'נרל מוטורס יורדת ב-2.6% לאחר שהנשיא טראמפ איים כי ישקול לפגוע בסיוע שהיא מקבלת בעקבות הודעתה על סגירת מפעלים בארה"ב. טראמפ כתב בין היתר בציוץ בטוויטר כי "אני מאוד מאוכזב מג'נרל מוטורס ומהמנכ"לית מארי בארה על כך שהם סוגרים מפעלים באוהיו, במישיגן ובמרילנד. שום דבר לא נסגר (מהמפעלים) במקסיקו ובסין. ארה"ב הצילה את ג'נרל מוטורס, וזו התודה שאנו מקבלים! אנחנו בוחנים עתה לקצץ בכל הסובסידיות שג'נרל מוטורס קיבלה, כולל אלה המיועדות למכוניות חשמליות".  

  

אמזון הכריזה כי רשמה אתמול, סייבר מאנדיי, שיא חדש של מכירות ליום. בסך הכול נרשמו אתמול מכירות שיא בסכום של 7.9 מיליארד דולר, עלייה של 19.3% בהשוואה לשנה קודמת. כך עולה מנתונים שאספה אדוב (Adobe Analytics) – שעוקבת אחר מכירות של 80 מ-100 קמעונאיות האינטרנט המובילות בארה"ב. הרכישות במובייל זינקו ב-55.6% ל-2.2 מיליארד דולר.

 

מכירות טסלה בסין צללו ב-70% בחודש אוקטובר, כך מדווחת היום רויטרס, בהסתמך על נתוני התאחדות המכוניות והנוסעים הסינית. לפי גורם רשמי בהתאחדות, מספר המכוניות שמכרה היצרנית האמריקאית בסין עמד על 221 מכוניות בלבד. טסלה בחרה שלא להגיב לדיווח. הירידה החדה מיוחסת לפגיעה הקשה בתנאי הסחר בין ארה"ב לסין, המעיבה על מכירותיה של טסלה במדינה. בשבוע שעבר הודיעה טסלה כי בכוונתה להוריד את המחירים של דגמי X ו-S בסין בשיעורים של בין 12% ל-26% במטרה לקזז את עליות המחירים שנבעו מהמכסים שהוטלו במדינה על מוצרים אמריקאים.

  

יונייטד טכנולוג'יס הודיעה אתמול על כוונתה להוציא לפועל את תוכנית החלוקה לשלוש חברות נפרדות - מהלך המקרב בעיני רבים את עידן תעשייניות הענק האמריקאיות שידן בכל אל קיצו. הקבוצה תפריד בספין אוף שתיים מחטיבות הליבה שלה, חברת הדרגנועים אוטיס (Otis escalators) וחברת מערכות הנדל"ן קארייר (Carrier building systems). התוכנית תצא לפועל עד לשנת 2020 ולאחר ההפרדה תישאר יונייטד טכנ' רק עם הפעילות של התעופה והחלל, המחזיקה בפראט אנד וויטני (Pratt & Whitney). פעילות זו התרחבה לאחרונה עם רכישת רווקוול קולינס (Rockwell Collins), יצרנית החלקים למטוסים, תמורת 23 מיליארד דולר. המנכ"ל הנוכחי של הקבוצה (Greg Hayes) ימשיך לכהן כמנכ"ל גם לאחר החלוקה ובשלב זה עוד לא ידוע מי יהיו המנכ"לים של אוטיס ורוקוול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים