אמזון חודרת לקמעונאות הפיזית: רכשה 9.5% מרשת מרכולים הודית
העסקה צפויה להיחתם חודשים ספורים אחרי שענקית הקמעונאות וולמארט רכשה 77% מהחנות המקוונת ההודית פליפקארט, במטרה לזכות ביתרון על אמזון באחד השווקים הגדולים בעולם. כעת, אמזון מבצעת מהלך הפוך כשבבעלותה תהיה רשת חנויות פיזיות מהגדולות בהודו
שופרסל מעתיקה מאמזון: משלוח חינם מארה"ב ובלי מע"מ בבלאק פריידיי
נציג של אמזון יגיע לארץ: מחפש יזמים ישראלים שמוכרים מוצרים ייחודיים
אמזון אוטוטו פה: האיש שיעזור לחברות הישראליות למכור לעולם
על פי דיווחים בתקשורת ההודית, אמזון ופיוצ’ר ריטייל הביעו הסכמה לאפשרות כי אמזון תרכוש את הרשת כולה תוך 10-8 שנים, בכפוף לדרישות החוק ההודי.
פיוצ'ר ריטייל הפעילה במגזר המרכולים והמוצרים לבית מפעילה יותר מ־1,000 חנויות ב־250 ערים בהודו. יותר מ־500 מיליון לקוחות פוקדים את הסניפים של הרשת בכל שנה ורוכשים מוצרים ושירותים שאותם מספקים 30 אלף יצרנים.
אם העסקה תצא אל הפועל, תהיה זו ההשקעה השלישית של אמזון ברשת קמעונאית פיזית בהודו, והשנייה מאז יריבתה וולמארט הודיעה על רכישת נתח בפליפקארט במאי בסכום של 16 מיליארד דולר; אמזון קנתה 5% מרשת שופרז סטופ בתמורה ל־25.3 מיליון דולר בספטמבר שעבר, ורכשה מאז גם נתח ברשת המרכולים ההודית מור של קבוצת אדיטיה בירלה.