שתף קטע נבחר

פחות ביורוקרטיה: עובדים שמקבלים מענק פרישה מוגדל לא יצטרכו לגשת למשרד השומה

על פי הנחיה חדשה של רשות המיסים, עובדים שמקבלים מענק פרישה מוגדל הפטור ממס יוכלו לקבל את הפטור כבר בעת חישוב הפטור על ידי המעסיק. ההנחיה היא חלק ממדיניות רשות המיסים לשפר את השירות לציבור תוך הנגשת השירותים

עובדים שמקבלים מענק פרישה מוגדל הפטור ממס, יוכלו לקבל את הפטור כבר בעת חישוב הפטור על ידי המעסיק, מבלי לגשת למשרד השומה לקבל את האישור לפטור. כך לפי הנחיה חדשה של רשות המיסים, שנכנסת לתוקף היום (א').

 

ועדת הכספים אישרה: 650 מיליון שקל לניצולי שואה

הדרך של שטראוס להעלות מחירים: "מציעה פחות מבצעים"

אימת אמזון: מערכת האכיפה הנוקשה של הקמעונאית המקוונת

 

הצעד נועד לצמצם ביורוקרטיה במסגרת מדיניות מנהל רשות המיסים ערן יעקב לשפר את השירות לציבור תוך הנגשת שירותים ומתן אפשרות לכלל הציבור למיצוי זכויות במס.

עבודה במשרד (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

עד היום, הפטור ממס למענק פרישה בפיטורים או דמי פרישה ניתן באמצעות אישור במשרדי מס הכנסה. הפטור ניתן על סכום פיצויים ששווה למשכורת החודשית האחרונה כפול שנות העבודה, ועד לתקרה שקבועה בסעיף הרלוונטי לפקודת מס הכנסה - 12,230 שקל. מהיום עובדים שעוזבים את מקום עבודתם וזכאים לפטור זה יוכלו לקבל אותו כבר בזמן שהמעסיק מחשב את המענק מפטור, כך שהעובד לא יצטרך עוד לגשת למשרדי מס הכנסה כדי לקבל את הפטור.

 

בדרך כלל מומלץ שלא למשוך את הפיצויים המוגדלים מקרן הפנסיה ולהשאיר אותם לשימוש עתידי, אבל במקרים בהם מושך העובד את סכום הפיצויים המוגדלים, הוא זכאי, כאמור, לפטור ממס הכנסה, כל עוד הסכום עומד במגבלה של עד 12,230 שקל.

 

עד כה ניתן היה לקבל את הפטור מפקיד שומה. מהיום ניתן יהיה לקבל את הפטור מבלי לעבור אצל פקיד שומה, כל עוד המשכורת החודשית האחרונה תוגדל עד ל-150% לצורך חישוב מענק הפטור, ובלבד שסכום הפיצויים לא יעלה על סכום המגבלה – 12,230 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים