שתף קטע נבחר

עובש, אבנית וכתמים באמבטיה? שישה טיפים לניקוי קל

מתי בפעם האחרונה ניקיתם את הרובה שבין האריחים בחדר האמבטיה? זוכרים שדלתות המקלחון היו פעם שקופות? כדי שאת החורף הזה תעבירו עם פחות עובש, כתמים ואווירת טחב בחדר הרחצה שאמור להיות סמל הניקיון בבית – אתר "המקצוענים" עם טיפים למנקה המתחיל

לנקות אסלה, כיור ואת משטח השיש – רבים זוכרים ויודעים כיצד. אבל מה עם הווילון בחדר המקלחת, המרווחים שבין האריחים, דלתות הזכוכית של המקלחון או האמבטיה וראש המקלחת?

 

במדינה שבה כמות האבנית במים היא גדולה, ובייחוד באזורים מסוימים בארץ, הקפדה על תחזוקה תמנע הצטברות של עובש, פטריות וכתמים עיקשים שקשה יהיה להיפטר מהם. מהם הפתרונות הביתיים וממה כדאי להיזהר כדי שלא להרוס את הזכוכיות, הברזים והידיות? לפניכם המדריך למנקה המתחיל.

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ניקוי וילון המקלחון או האמבטיה

וילונות המקלחון או האמבטיה עשויים לרוב מחומר פלסטי. "ניתן לכבס אותם ידנית על-ידי השרייתם בתמיסה המורכבת ממים ומאבקת כביסה", ממליץ אהרון ציון מנטע פרו שירותים מקצועיים בע"מ באתר "המקצוענים". "אם אתם מכניסים אותם למכונת הכביסה הקפידו על כך שהתוכנית תהיה מכוונת לטמפרטורה שאינה עולה על 30 מעלות וללא סחיטה. מומלץ להכניס מספר מגבות ישנות לאותה ההפעלה ולהוסיף כמה כפות מלח-לימון אל תוך התא המיועד למרכך כביסה".

 

לדבריו, "אפשרות נוספת היא להשרות וילון של מקלחון בתוך אמבטיה, וריסוס שלו בחומר המיועד לניקוי אמבטיות. אם עדיין נותרו כתמים עיקשים על הווילון, תוכלו לנסות להסיר אותם בתמיסה של מים חמים ואבקת מלח-לימון. בנוסף, כדי להקל במלאכת הפתיחה והסגירה של הווילון תוכלו למרוח על מוט הווילון מעט וזלין".

 

עוד כתבות בנושא:

סיימתם לשפץ? כך תנקו את הבית ב- 5 שלבים!  

לתקן או לא לתקן? זו השאלה 

המדריך לבחירת חברת ניקיון

 

איך לנקות דלתות זכוכית במקלחת 

השקעתם בזכוכית שקופה במיוחד (זכוכית 'קליר') לדלתות המקלחון אך היא מכוסה בטיפות מים מלאים באבנית וכבר מזמן אינה שקופה? כדי למנוע מראש את היווצרות הכתמים הקשים, הקפידו בסיום כל מקלחת לגרוף את המים בעזרת מגב ידני קטן. אם זו טרחה עבורכם, הקפידו לנקות בצורה יסודית אחת לשבוע את דלתות הזכוכית.

 

עם אילו חומרים? ציון: "תוכלו להבריקה ולהפוך אותה לשקופה שוב על-ידי ניקוי שלה תחילה על-ידי שפשוף של חצי לימון על משטח הזכוכית, ולאחר מכן, בניקוי של הזכוכית עם חומר ייעודי להסרת אבנית.

 

 

ממה כדאי להיזהר? ציון: "שפשוף עם סקוטש גס מדי, שימוש בחומצת מלח, באקונומיקה או בחומרים המיועדים להסרת שומן רק יצרבו את הזכוכית ויגרמו לכתמים ולשריטות שלא תוכלו להיפתר מהם ואשר יהרסו את שקיפות הזכוכית. כמו כן, חשוב מאוד להיזהר במגע של חומרי ניקוי חומצתיים חזקים במיוחד עם הידיות, הברזים, צירי הדלתות וכל דבר שעשוי מניקל או מנירוסטה, ואשר יכול לשנות גוון ואף להתקלף במגע עם חומר ניקוי שאינו ייעודי לו".

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

המים משפריצים לכל הכיוונים? נקו את ראש המקלחת

מתקלחים והמים משפריצים לכל עבר? פעמים רבות, הצטברות של אבנית בפתחיו הזעירים של ראש המקלחת (המתז) גורם לזרימת מים לכיוונים שונים.

 

ציון: "כדי להסיר את האבנית בקלות יחסית, ניתן להשרות את המתז למשך כשעתיים בתוך דלי ובו תמיסה של מים חמים עם כף אבקת מלח-לימון או תמיסה של מים עם אבקת סודה לשתייה. בסיום יש לשטוף את המתז עם מים נקיים בטרם החזרתו למקומו".

 

מתי בפעם האחרונה ניקיתם את הניאגרה מבפנים?

להסרת אבנית שהצטברה בתוך הניאגרה, ניתן להיעזר בתערובת של מים חמים ומלח-לימון. ציון: "יש לרוקן את הניאגרה, להשאיר את התערובת למשך כשעתיים ובסיום להדיח את המים באסלה".

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ניקיון הרובה שבין אריחי הרצפה וחיפוי הקיר  

לרובה יש נטייה להשחיר וכן בתוך המקלחון או בקרבת האמבטיה, היא נוטה לצבור עובש ופטריות. ציון: "חשוב להקפיד על תחזוקה אחת ל-3 שבועות כדי להקל על מלאכת הניקוי, כדי למנוע הצטברות של עובש ופטריות. כדי להקל על מלאכת הניקוי ניתן להתיז בזהירות מים רותחים מקומקום אל הפוגות (המרווחים שבין האריחים) עם אקונומיקה שבה מינימום של 5 אחוז חומר פעיל. חשוב לרכוש אקונומיקה של חברה יצרנית גדולה ומוכרת ולוודא שהיא אכן בתוקף (כדי להימנע מרעלים מסוכנים)".

 

אפשרות נוספת היא לפזר על הפוגות אבקת כביסה מהולה במים חמימים בטמפרטורה של לפחות 30 מעלות (כדי שהחומר הפעיל בה יהיה אפקטיבי) ולהשאיר אותה במשך כחצי שעה. לאחר מכן, ניתן לשפשף את הרובה עם מברשת עם שיער גס.

 

ניקוי עובש ופטריות מתוך המקלחון או האמבטיה

מלבד על הרובה, העובש והפטריות נוטים להתפתח גם בחומר האיטום הסיליקוני שנמצא במרווח שבין האמבטיה או מקלחון לרצפה ולקירות. כמו כן, המגב הצמוד לדלתות המקלחון, גם הוא נוטה לצבור לכלוך ועובש. ציון: "ניתן לנסות להעלים את העובש בעזרת אקונומיקה עם ריכוז של 5 אחוז כלור פעיל. מורחים בעזרת סקוטש את האקונומיקה ומשאירים אותה על הסיליקון למשך כ-20 דקות. לאחר מכן, יש להסיר אותה בעזרת מים חמים. אפשרות נוספת היא לנסות בעזרת חומרים ביתיים (מים חמים עם לימון, חומץ או אבקת מלח-לימון)".

 

צריכים ניקיון יסודי לפני מעבר דירה? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים