שתף קטע נבחר

חנויות הרהיטים פרנקו פרי נסגרו; לקוחות נותרו ללא מענה

פרסום ראשון: לקוחות טוענים שחנויות מותג הריהוט בבני ברק ובראשל"צ התרוקנו מסחורה והבעלים לא עונה. חלק מהלקוחות הזמינו רהיטים בספטמבר ולא קיבלו אותם. אחרים הזמינו לפני 3 שבועות, למרות שבחברה ידעו לכאורה שהסגירה צפויה. לקוחה ששילמה 40 אלף שקל טוענת שעד הרגע האחרון הכחישו את הסגירה: "נסעתי עד המחסן שלהם במושב וגיליתי שהוא ריק"

 

 

חנויות יבואנית מותג הרהיטים פרנקו פרי נסגרו השבוע במפתיע ויש לקוחות שטוענים שההזמנות לא סופקו להם. לקוחות טוענים שאיזי קורדובה, הבעלים של החנויות (ששייכות לחברת רוברטו דיזיין) - נעלם. הוא גם לא ענה לפניות ynet - שכן מספר הטלפון הסלולרי שלו מנותק.

 

נפגעתם מחברת רהיטים? כתבו לנו

   

לקבוצת הוואטסאפ של נפגעי פרנקו פרי >>

 

מדובר ביבואן של מותג איטלקי מוערך ובחנויות שפועלות כמה שנים. החברה הציעה מערכות ישיבה, פינות אוכל, פריטים להלבשת הבית. לפי הלקוחות, ביום אחד החנויות פונו ונסגרו. אלכס מריאש, סמנכ"ל נכסים של הכשרת היישוב, שמפעילה את מתחם שבעת הכוכבים, אמר ל-ynet שהחנות בראשל"צ נסגרה לפני 3 שבועות והבעלים הסדיר כל חובותיו מול הנהלת המתחם.

 

בחברה אף מסרו ש"רוכשים שרכשו במתחם שלנו ונשארו בלי ריהוט ובלי הכסף מוזמנים לפנות אלינו לטלפון 037962281 ונפעל מול הסוחרים האחרים במתחם שיציעו להם הנחות משמעותיות".

 

חשד שהטעו קשישים: "יש לכם וירוס במחשב"; הקנס - 5 מיליון שקל

הזיכוי שדהה והתביעה הייצוגית: זארה החלה לשלוח חשבונית בסמס

 

פרנקו פרי (צילום: רגינה איסקוב)
חנות פרנקו פרי בדן דיזיין סנטר ביום הסגירה(צילום: רגינה איסקוב)

  

בדן דיזיין סנטר אמרו ל-ynet: "זו לא סגירה פתאומית. הם סגרו את הרשת והודיעו לנו מבעוד מועד, לפני חודשיים, על התאריך ואמרו לנו שהרשת נסגרה לחלוטין. הבעלים איזידור אמר לנו שזו לא קריסה כלכלית ושהם מתעתדים לספק את כל ההזמנות".

 

"אשתי התקשרה אתמול וגילתה שאין עם מי לדבר הכל מנותק"

רק שהלקוחות עמם דיברנו לא קיבלו שום הודעה, לטענתם. למעשה הם טוענים שהחברה לקחה הזמנות עד הרגע האחרון. יוסף סיפר ל-ynet שהזמין לפני כשבועיים סלון ב-15 אלף שקל מהסניף בראשל"צ. "הבעלים התעקש שנשלם הכל מראש", אמר. "שילמתי עשרת אלפים שקל מקדמה. אשתי התקשרה אתמול לשנות משהו בהזמנה וגילתה שאין מי לדבר, הכל מנותק. הבנו שנפלנו קורבן להונאה לכאורה, כי הם שידרו עסקים עד הרגע האחרון. בדיעבד זה היה חשוד: הם הסכימו להנחה גדולה, לשינויים. והנה, זה מה שקרה. רוב האנשים שגילו שהחברה נעלמה הם כאלה שכבר היו צריכים לקבל הזמנה, אני הייתי אמור לקבל אספקה עוד 3 חודשים  יש כמוני עשרות.

פרנקו פרי (צילום מסך מאתר האינטרנט של החברה)
צילום מסך מאתר האינטרנט של החברה(צילום מסך מאתר האינטרנט של החברה)

לקוח אחר סיפר ל-ynet: "אני מקרה 'קל'. הזמנתי לפני יותר מחודש ספת עור מתצוגה ב-11 אלף שקל. קיבלתי לאחר 3 שבועות ספה אחרת מדגם ישן יותר ופחות איכותית. ביקשתי שיחליפו אותה לספה שראיתי בתצוגה אבל הם כל פעם תירצו בתירוץ חדש: 'הנהג במשלוחים בחו"ל', 'צריכים להוציא אותה למחסן קודם' וכדומה. אתמול גיליתי שכל הטלפונים נותקו. השכן שלי ואביו הזמינו באוגוסט ספה מאיטליה שהיתה אמורה להגיע תוך 3 חודשים ב-12 אלף שקל. תשלום ראשון כבר ירד להם ואין להם מושג אם ניתן לעצור את התשלומים". 

 

אותו לקוח התקשר לחברת האשראי כדי לבטל את התשלום האחרון על פריט שלא קיבל. "בחברת האשראי מסרו לי שהחברה לא פשטה את הרגל ולא ניתן לבטל", סיפר.



   ()

 

"העובדת סיפרה לי: 'הגעתי לפתוח את החנות והיא ריקה'"

רגינה איסקוב ובן זוגה שילמו 40 אלף שקל על עסקת רהיטים לסלון, לחדר השינה ונותר להם תשלום של 12 אלף שקל לשלם לחברה. לצערם, את התשלום הראשון הם שילמו במזומן. כמו עשרות לקוחות אחרים הם גילו שהחברה כנראה נסגרה.

 

איסקוב אמרה ל-ynet: "הזמנתי מהם בנובמבר דרך המעצבת של הקבלן, שאמרה לנו שהיא עובדת איתם כבר 10 שנים. יש להם שני סניפים בשבעת הכוכבים בראשל"צ והשני בדיזיין סנטר בבני ברק. מיקומים מעולים. הלכנו לסניף בראשל"צ, בחרנו, סגרנו הזמנה עם הבעלים שאמר לנו שכיוון שנתן מחיר מאוד טוב הוא רצה שנשלם מיידית, כשהאספקה לוקחת 120-90 יום כי זה מגיע מאיטליה. סמכנו על המעצבת ובשיא בתמימותנו שילמנו 80% מהעסקה. לצערי לא שילמנו באשראי שילמנו חלק בהעברה בנקאית, חלק בצ'ק מזומן שכבר נפדה.

 

"אתמול אני מקבלת טלפון מהעובדת בחנות שהיתה איתנו בקשר. היא מספרת: 'יום ראשון עבדתי רגיל, יום שני אני מגיעה לעבודה כדי לפתוח את החנות והיא ריקה. אני בהלם'. כלומר, לעובדים לא נאמר דבר לכאורה. היא המליצה לי: 'נסי ללכת לסניף השני, או למחסנים כדי להציל משהו מהעסקה שעשית'. עזבתי את העבודה וטסתי לבני ברק. תוך כדי אני מתקשרת לשירות לקוחות ולבעלים. בשירות נאמר לי שהם סגרו את הסניפים כי הם עוברים לסניף גדול יותר והמחסן שלהם יהפוך ברביעי חמישי למוקד מכירות".

 

"אמרו לי שהמחסן יהפוך למרכז מכירות - אבל הוא ריק"

איסקוב בכל זאת לא נרגעה ונסעה לבני ברק. "אני מגיעה לסניף השני ואני רואה שמפרקים ואורזים אותו", היא מספרת. "היה שם אדם שהזדהה כאח של הבעלים ושאלתי אותו מה קורה. הוא אמר לי שהם עוברים סניף, למקום גדול יותר והמחסן יהפוך למוקד מכירות. אמרתי לו: 'אני רוצה לדעת מה קורה עם ההזמנה שלי? לא נשמע לי הגיוני שהעובדים לא מודעים למעבר'. הוא מצידו אמר לי: 'כל העובדים יודעים'. זה היה נשמע לי מוזר ואמרתי לו: 'אני רוצה בחזרה את הכסף שלי'. הוא ענה לי: 'העסקה שלך כבר בעיצוב אי אפשר לבטל, זה יגיע'. אפילו רשם לי את זה על דף עם חותמת.

 

"כשהלכתי לשאול מסביב את העובדים מה קורה הם אמרו לי: 'הם מתקפלים הם לא יפתחו שום דבר'. התקשרתי למשטרה תגישי תלונה. הגעתי לתחנת המשטרה אמרו לי שאני צריכה לגשת לבית-משפט להגיש תביעה.

 

"בין לבין הצלחתי לתפוס את הבעלים. אמרתי לו: 'אני רוצה צ'ק בנקאי, לדעת שהסחורה באמת תגיע'. והוא ענה לי: 'מחר בבוקר הצ'ק אצלך' בשלישי הטלפון שלו סגור, השירות סגור. מנותקים. החלטנו לנסוע למחסנים שלהם. המחסן נמצא במושב זיתן, כשהדרך להגיע אליו נוראית, הכבישים לא סלולים ובטח בגשם הכל שם מלא בבוץ. אני מגיעים לשם ומה מסתבר? שהמחסן לכאורה ריק כבר חודש. אין שם כלום. הרגשנו שנעשה פה עוקץ".

 

איסקוב החליטה לכתוב בעמוד הפייסבוק של החברה, ביקורת שלילית. "אנשים החלו להגיב לי שם. החלטתי לפתוח קבוצת וואטסאפ של נפגעים. אני עשיתי את ההזמנה בנובמבר, גיליתי שיש אנשים שהזמינו בספטמבר ועדיין לא קיבלו כלום".

 

באולפן ynet הוסיפה איסקוב: "התאכזבנו מאוד. גם שילמנו סכום רציני, גם לבחור משהו לבית זה הרבה טרטור, זו עוגמת נפש וגם קריעה בכיס - וגם לא נקבל את הריהוט שהזמנו... אני חוששת שהכסף הלך". לטענתה, אחיו של הבעלים, עידן, הפנה את הרוכשים לשירות הלקוחות. "שם ענה לי איזי, הבעלים. דרשתי ממנו צ'ק בנקאי להגן על הכסף ששילמתי, הוא אמר שאין בעיה, שהסניף ייפתח במקום אחר. הוא ציין שיש מחסן שאמור להיפתח כמוקד מכירות". עם זאת, בשורה התחתונה הדגישה איסקוב: "אני מרגישה שעקצו אותי מאוד", סיפרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: רגינה איסקוב
חנות פרנקו פרי
צילום: רגינה איסקוב
מומלצים