פייסבוק שברה את התחזיות: הרווח הנקי זינק ביותר מ-60% ברבעון הרביעי
הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2018 עמדו על 16.91 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 16.39 מיליארד דולר. מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד בציפיות האנליסטים והגיע ל-2.3 מיליארד איש
פייסבוק שוב שברה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2018 עמדו על 16.91 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 16.39 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 30.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.
הפספוס של עולם הפרסום: בני 50+ מאופיינים בפייסבוק כאוכלוסייה חולה ונזקקת
הונו של מארק צוקרברג נחתך ב-31 מיליארד דולר מאז יולי פייסבוק מאחדת את וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר
במקביל הרווח הנקי של הרשת החברתית הגיע לשיא אחרי שעלה בכ-61% ל-6.9 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.18 דולר (לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 2.18 דולר למניה). מניית פייסבוק עולה כעת במסחר המאוחר ב-8%.
מספר המשתמשים הפעילים בחודש עמד בציפיות האנליסטים והגיע ל-2.32 מיליון איש (עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 ו-2% לעומת הרבעון הרציף). במספר המשתמשים הפעילים בחודש פייסבוק עברה במקצת את תחזיות האנליסטים, 1.52 מיליארד משתמשים פעילים בפועל לעומת תחזיות ל-1.51 מיליארד משתמשים). מדובר בעלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל וכ-2% לעומת הרבעון הרציף).
בחלוקה גיאוגרפית, מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה בכל אזורי הפעילות של פייסבוק, כולל אירופה שם חזרה החברה לעליות אחרי שני רבעונים רצופים של ירידות. עם תוספת של 4 מיליון משתמשים יומיים ביבשת מספר המשתמשים שם חזר לרמתו בסוף הרבעון הראשון של 2018, ערב פרשת קיימברידג' אנליטיקה. במקביל, מספר המשתמשים הפעילים בחודש באירופה הגיע הרבעון לשיא חדש של 381 מיליון.
כתמיד, כמעט כל הכנסות פייסבוק – 16.64 מיליארד דולר, 98% מההכנסות – הגיעו מפרסום (עלייה של 30% לעומת הרבעון המקביל). עם זאת, ההכנסות מתשלומים ועמלות אחרות, שנמצאות לרוב בדעיכה, קפצו ברבעון האחרון ב-42% והגיעו ל-274 מיליון דולר. פעילות המובייל ממשיכה להוביל את הביצועים של פייסבוק, ו-93% מההכנסות מפרסום הגיעו ממובייל (לעומת 89% ברבעון המקביל).
מספר העובדים בפייסבוק בתום השנה עמד על 35,587 איש, גידול של 42% לעומת הרבעון המקביל וכ-6% לעומת הרבעון הרציף.
"הקהילה והפעילות העסקית שלנו ממשיכים לגדול", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "שינינו מן היסוד את האופן שבו אנו מנהלים את החברה שלנו כדי להתמקד בסוגיות החברתיות הגדולות ביותר, ואנחנו משקיעים עוד כדי לבנות דרכים חדשות ומעוררות השראה שיאפשרו לאנשים להתחבר".